Infrastruktura Železnice

Pendolino a Railjet se sjedou v Budějovicích. Na Národním dnu železnice

Večerní show bývá největším lákadlem Národního dne železnice. Snímek z roku 2015, kdy se akce konala v Hradci Králové. Foto: České dráhy
Večerní show bývá největším lákadlem Národního dne železnice. Snímek z roku 2015, kdy se akce konala v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Železniční příznivci to vědí dávno, České dráhy to potvrdily v nejnovějším vydání svého čtrnáctideníku Železničář. Letošní osmý ročník Národního dne železnice se uskuteční 22. září v Českých Budějovicích, když loni byl v Bohumíně a předloni v Chebu. Centrem oslav bude budějovické depo ČD Carga, kde zástupci drah už v únoru řešili organizační záležitosti, například osazení plotů, rozmístění vozidel nebo jízdy historických vlaků do místní teplárny či pivovaru.

„České dráhy slibují defilé několika desítek historických vozidel parní, motorové i elektrické trakce, jízdy nostalgických vlaků a railjetu do okolí, přehlídku moderní techniky národního dopravce a noční vlakovou show,“ píše Železničář. Z Prahy a Plzně budou do Českých Budějovic vypraveny protokolární vlaky Pendolino a Railjet. Národní den železnice, který se koná pokaždé v jiném městě, navštíví každý rok zhruba 25 tisíc návštěvníků.

Varšava a Bugatka v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Varšava a Bugatka v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Budějovické depo ČD Carga láká každé září stovky zájemců na tradiční den otevřených dveří. Dráhy přivezou své historické exponáty do Budějovic paradoxně rok poté, co odsud odvezly dvě místní parní lokomotivy Kafemlejnek (310.093, rok výroby 1901) a Bugatku (556.0506, rok výroby 1958), což v Budějovicích vzbudilo nevoli.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • To se zase po letech pojede na IV. koridoru podle svislých rychlostníků. Veliká sláva!

  • Českobudějovické depo ČD Carga jako jedno obrovské šrotiště je vůbec nejlepší místo k oslavám: https://goo.gl/maps/4S4FZkMpmM32

    Ale třeba něco stihnou odvozit do hutí, něco schovají do haly a zbytek z pohledové strany přetřou namodro.

    • 😀 😀 :-D. Myslím, že byste se měl do Depa v Českých Budějovicích podívat a ne soudit pouze podle fotek na Google Maps :-D.

    • Je to vidět i z vlaku do Krumlova, proto o tom vím. Takže google maps nejsou aktuální a stihne se to sešrotovat?

    • Michale co v tobě dříme, závist. I šrotiště, patří k dráze. Uhlazená depa, jako Bohumín? Jinak obrovské šrotiště, je Č. Třebová.
      Přijeď 22.9. spočítat šroty. Jen nevím proč vidím téměř každý den někoho jiného tu fotit. Tak škaredé depo! Ale pravda z tratě na Krumlov je špatně vidět, v motorové šalině sedíš k onu zády.

    • Člověče nic ve mě nedříme, viděli jsme to loni v září, ještě ze sedadel toho správného vozidla BulgariaMouse s přívěsným vozem vybaveným nezávislým topením vzor Mauthausen.

      Ženu ale pohled na šrotiště vyděsil a musel jsem jí vysvětlit, že to není šrotiště, ale provozní depo ČD. Nicméně doplnil jsem si vzdělání a dozvěděl se, že autogen již vzplál a do čtyř měsíců to musí být v čudu.

      Jinak co se týče diskuse o šrotištích, tak nevím o tom, že by třeba Gebrüder Weiss provozoval vrakoviště kamionů, United Bakeries skladiště starých rezatých pecí atd. Za totáče takhle fabriky vypadaly, ale dneska by to mělo být spíš dle vzoru Bohumín… zvlášť když to u trati do Krumlova dělá mezinárodní ostudu…

    • traxxy a modernizované vozy astra. A leo expres se bude chlubit, že vezl vládu v demisi levněji než čd z prahy do hulína.

    • Copak „RegioJet“ – ale co tam ukáže GWTR?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora