Dopravci Železnice

Pendolina do Karlových Varů? Kraj jedná s Českými drahami o protažení Západních expresů

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Pendolina by se mohla objevit v dalším krajském městě. O protažení stávajících Západních Expresů z Chebu usiluje Karlovarský kraj.
Jednání potvrdila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová, podle ní ale zatím není možné určit, kdy a zda vůbec vlaky pojedou.  Protažení do Karlových Varů se nabízí zejména u večerního spoje z Prahy, který nocuje v Chebu. Podle představ kraje by jelo večer až do Karlových Varů a ráno zpět přes Cheb do Ostravy.

V Karlových Varech se buduje nové nádraží a na základě požadavku kraje Správa železniční dopravní cesty dodatečně upravila projekt modernizace kolejiště s tím, že vzniknou i nové přípojky inženýrských sítí nutných k údržbě a zbrojení souprav, tedy například pendolina,“ vysvětlila Pistoriusová.

To je podle ní teprve první předpoklad k tomu, aby pendolina do Karlových Varů zajížděla. Další debata čeká kraj a ministerstvo, kdo protažení vlaků zaplatí. Ministerstvo se na podobné plány dívá skepticky a platit je nechce, krajům ale umožňuje, aby se s Českými drahami na protažení dohodly.

Takto například Liberecký kraj zaplatí provoz rychlíků z Prahy do Harrachova. Do Tanvaldu ho bude platit jako dosud ministerstvo, poslední úsek z Tanvaldu do Harrachova už bude za krajské peníze. Karlovarský kraj na dotazy k nové lince neodpověděl.

Pendolino dosud jede z Ostravy až do Chebu a vedle druhého spoje Bohumín – Františkovy Lázně  je vnitrostátním spojem s nejvyšším počtem kilometrů, který jezdí po české železnici. Prodloužením do Karlových Varů by ještě přibylo dalších 52 kilometrů. „Vzniklo by přímé komfortní spojení přes celou republiku,“ dodala Pistoriusová.
O 35 kilometrů kratší i rychlejší cesta do Prahy se přitom nabízí přes Ústí nad Labem, kde už Karlovy Vary přímé spojení mají. O takovém trasování ale České dráhy neuvažují. „O severní variantě se neuvažuje, protože pendolina jsou součástí konceptu Západních expresů,“ dodala Pistoriusová.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
vagonář
Host
vagonář

Dobře, Pendolino, zastaralá jednotka, pomalá, inu, co bychom chtěli na naše pomalé trati. Otázka zní: Máme se v blízkém budoucnu na co těšit, anebo už tu dalších dvacet let nebude nic lepšího?

vagonář
Host
vagonář

Sám si odpovídám, ne, bohužel. Jak vidím fotku toho starého křápu, design pomalu 60. let 20.st. , hrůza…

Martin1
Host
Martin1

Railjet vám přijde horší než Pendolino??

vagonář
Host
vagonář

Railjet je v pohodě, ale je to jediný vlak tady

Pavloš
Host
Pavloš

Dá se na ten vlak Nice – Moskva koupit nějaký cenově zajímavý lístek z našeho území do Moskvy a zpět? Nevíte za kolik? Díky.

Bob
Host
Bob

Ta trasa by mi dávala smysl po modernizaci a elektrizaci trati z ML do KV bez zajíždění do Chebu.

redakce
Člen

A jak rychle by asi po tom lokálu mohl ten italský krám jezdit – pokud by tam měl vůbec přechodnost?
Nic proti jeho večernímu zájezdu až do Karlových Varů a ráno zpět, to by asi smysl mělo, ale podle mě je to především pokus ČD udržet se s pomocí Karlovarského kraje aspoň na části trati v Podkušnohoří, na jejíž obsluhu dálkovými vlaky má být vypsáno výběrové řízení …

Vláďa
Host
Vláďa

Bohuzel do varu momentalne rychliky nemohou konkurovat autobusum. V pze na letisti nebo na zlicine jsou busy mnohem mnohem rychleji nez vlaky. Do varu se musi postavit primejsi nova zeleznice aby to melo smysl.

Milan
Host
Milan

Vhodně nastavenými cenami by vlaky autobusům konkurovat mohly, ale když je teď vlaková jízdenka dražší a jízdní doba delší o 50%, je jasné, že bežný cestující si vlak k cestě nevybere.
p.s. pár dnů už v eshopu čd nefunguje našeptávač stanic. Víte o tom někdo něco?

jančurobijci
Host
jančurobijci

Milan: Delší cesta o hodinu až hodinu a půl, při menším výběru spojů….. Tj opravdu „konkurenceschopné“.
Přitom dálnice směr KV se teprve staví,ráčil si všimnout.

Karol
Host
Karol

Uvazuji jako duchodce z lazni, který nikam nepospicha a rekneme jede do Olomouce, Ostravy apod. Mam tezky kufr, nemusim nikde zmatkovat, hledat cestu metrem ze Zlicina apod. Ja nevim, do toho vlaku bych sel a neresil nejakou hodinu apod.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Ani jedno ani druhé spojení Praha – Karlovy Vary není dobré. Ani přes Plzeň ani přes Ústí. Obě jsou šílené okliky. Když se tolik mluví o nových rychlotratích, tak to většinou kopíruje ty současné. Ale proč konečně nespojit největší lázeňské město s Prahou nějakou mnohem kratší spojnicí, třeba nějak v souběhu s cestou E48 (D6)? Anebo aspoň zelektrifikovat a zmodernizovat trať Praha – Chomutov přes Žatec. Ano, určitě budou řvát ekologové jak u D8, ale oni protestují všude a proti všemu a přírodě nepomáhají, ale škodí (viz totálně zdevastovaný NP Šumava v okolí Plechého a Trojmezí). Anebo se Karlovy Vary… Číst vice »

JOHNNY
Host
JOHNNY

Souhlasím,
podél D6 a D7 není ani v roce 2018 přímé vlakové spojení…
„D6“ vlak – Praha – Kladno – Rakovník – Žatec – (Podbořany) – Karlovy Vary
„D7“ vlak – Praha – Slaný – Louny –
větev A – průmyslová zóna TRIANGL – Chomutov/Jirkov …..
větev B – Žatec – Kadaň – Klášterec nad Ohří
Větev C – Most (alespoň an začátek – než by se postavila samostatná trasa Most – Libochovice – Budyně nad Ohří – letiště „Praha-Vodochody“ – (Kralupy na Vltavou-předměstí) – Velké Přílepy – Praha

Petr
Host
Petr

V článku máte chybu. Pendolino jedoucí z Ostravy do Chebu není spojem s nejdelší trasou v aktuálním jízdním řádu. Tím jsou spoje EC 172/173 Budapest – Hamburg a zpět. A když zůstaneme pouze u vnitrostátních vlaků, tak je delší spoj SC 512/515 Bohumín – Františkovy Lázně a zpět.

Martin k
Host
Martin k

Nejdelsi vlak je EN 404/ 405 Bohumin Moskva kdyz uz tedy. Pak je tu jete ten vlak Moskva – Nice ten nepocitam

pavel klicpera
Host
pavel klicpera

A popisek u fotky je taky s chybou – tohle přece není Wilsoňák 🙁