Autobusy Železnice

Pardubický kraj škrtá v jízdním řádu. Vozily dva lidi denně, tvrdí o rušených spojích

Nádraží v Moravské Třebové. Foto: Ben Skála / Wikimedia Commons
Nádraží v Moravské Třebové. Foto: Ben Skála / Wikimedia Commons

Pardubický kraj od 4. března zruší některé autobusové spoje na Svitavsku, od června pak i vlakové. Důvodem je jejich údajná nízká obsazenost. Skončí například zcela provoz vlaků ve všední dny na lokálce mezi Moravskou Třebovou a Dzbelem, který obnovil bývalý radní pro dopravu v Pardubickém kraji Jaromír Dušek.

„Nechali jsme udělat průzkum vytíženosti některých vlakových a autobusových spojů, z něhož jsme zjistili, že některé z nich převáží pouze jednoho nebo dva cestující denně,“ řekl náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Michal Kortyš. Změny se týkají Jevíčska a Moravskotřebovska, kraj je oznámil v tiskové zprávě doplněné ofocenou tabulkou.

Změny se týkají celkem 15 autobusových spojů a devíti vlakových spojů na trati mezi Moravskou Třebovou a Dzbelem. Na ní zůstane po změně jen provoz o víkendech.

I když kraj mluví o tom, že jim redukci navrhli, starostové dotčených obcí se netají zklamáním nad přístupem kraje. Svitavský deník například přinesl vyjádření starosty Městečka Trnávky Milana Šedaje, podle kterého jim kraj představil plán jako hotovou věc. „Už na jednání jsme s tím vyslovili nesouhlas, protože tím, jak se zrušily některé autobusové spoje na Olomouc, padla pro studenty možnost, jak se do města dostat,“ vysvětlil trnávecký starosta. Nelíbí se mu ani opakované přestupy vlakem na Skalici nad Svitavou a dál do Brna. Podobně proti jsou i v Jevíčku.

Kraj přesto slíbil obcím, že dopravu vylepší. Ale až od prosincové změny. Slíbil jim navýšení počtu mezikrajských linek. „Připomínky zástupců obcí projednáme s Olomouckým a Jihomoravským regionem a budeme usilovat o zavedení autobusových spojů v nejvíce exponovaných časech,“ řekl Michal Kortyš. Jako náhradu má vložit do autobusové linky Svitavy – Hradec Králové od prosince další spoje, celkem tak bude nasazeno v pracovní dny jedenáct párů spojů. „Tyto dálkové spoje umožní obyvatelům Moravskotřebovska pohodlnější dopravu do Hradce Králové. Od 1. ledna byla také zavedena ve spolupráci s Olomouckým krajem nová linka Konice – Šubířov – Jevíčko,“ dodal Kortyš.

Rušené spoje od 4. března

Autobusy

Městečko Trnávka 4.22 – Křenov 4.37
Městečko Trnávka 22.45 – Jevíčko 23.00
Jevíčko 22.20 – Moravská Třebová 23.02
Jevíčko 5.45 – Chornice 5.55

Chornice 5.55 – Jevíčko 6.08
Kladky 19.47 – Jevíčko 20.20
Jevíčko 22.35 – Kladky 23.07
Jevíčko 22.30 – Městečko Trnávka 22.45

Svitavy 8.10 – Jevíčko 9.14
Jevíčko 10.50 – Svitavy 11.55
Svitavy 16.05 – Jevíčko 17.06
Kunčina 17.03 – Moravská Třebová 17.23
Moravská Třebová 22:25 – Kunčina 22:41
Jevíčko, léčebna OLÚ 19:15 – Jevíčko, nám. 19:20
Jevíčko, nám. 18:40 – Jevíčko, léčebna OLÚ 18.45

Vlaky od 10. června

Moravská Třebová 5.45 – Dzbel 6.30
Moravská Třebová 8.10 – Dzbel 8.55
Moravská Třebová 14.10 – Dzbel 14.55
Moravská Třebová 16.50 – Dzbel 17.35
Moravská Třebová 18.50 – Dzbel 19.35
Dzbel 6.43 – Moravská Třebová 7.29
Dzbel 15.03 – Moravská Třebová 15.47
Dzbel 18.03 – Moravská Třebová 18.47
Dzbel 19.56 – Moravská Třebová 20.40

Poznámka:  Pardubický kraj ve své tiskové zprávě uváděl, že od 4. března se budou rušit i vlaky. Nakonec oznámil, že udělal chybu, proto došlo k úpravě tohoto textu.

43 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak koná se nějaké rušení vlaků nebo ne? Je 3.3., jízdní řád na webu sždc ani čd nic nehlásí, podle idosu vlaky v pondělí normálně jezdí, tak nevím, co si mám pod tím představit?

    • Změna má být až 10.6.
      Buď na KU špatně informovali, nebo to spletli novináři…..

    • Skutečně platí až termín 10.06.2018 (potvrzeno od kompetentního zaměstnance ČD).

      • ano, platí, upraveno v textu. Pardubický kraj potvrdil, že se mýlil, proto jsme také opravili.

  • Přímé spojení česká Třebová- Prostějov vedené 814 (nebo max s přestupem 810/814 ve Dzbelu), minimum postojů v MT a Chornici/ích, připoje v ČT od/na dálkovou dopravu z/do Prahy/Olomouce, částečné zvýšení traťové rychlosti, přesunutí zastávek blíže k obcím a pravidelný takt by nemusel na této trati být od věci. A vzhledem k plánované boskovické spojce ani úsek Chornice- Boskovice nemusel ztratit potenciál, pokud se v Chornici zavedou logické přípoje směr MT/Konice a v Boskovicích směr Brno

    • Miloš: A nebo raděj, než cpát obrovské peníze do opravy trati a budování nových zastávek, kupování nových vozidel a placení samotného provozu, přičemž bude muset stejně zůstat bus(jak stejně chtějí místní zastupitelstva!)… Tak raději tyto finanční prostředky investovat do ŽELEZNIC, kde to bude mít opravdu nějaký smysl a že takových u nás je!. A ne vymýšlet opatření, po kterém budeme vozit na Chornicku možná 7 lidí ve vlaku místo 1-2.
      To působí opravdu jako dupání nožičkama do země a ručičkama do stolu, že jim NĚKDO nechce Z NIČÍHO zaplatit hračku na kolejích.
      Přitom na rozdíl skoro od všech států světa mají fanatičtí lokálkovci těch hraček v ČR velice mnoho.
      Nejsem pro zastavení vlaků na MT – ČT (jen mi tam vadí šukafony), ale jinde v Evropě by tam asi byla už jen nákladní doprava,no a Chornice apd. by se s železnicí nespojavala už vůbec pěkně dlouho….

    • Základní otázkou je, zda je vůbec nějaký zájem obyvatel žijících v prostoru mezi Kostelcem na Hané a Dzbelem na spojení s okresem Svitavy – obávám se, že velký asi není (přednost má určitě vazba na Prostějov a Olomouc) = pro železnici na pomezí krajů bohužel, protože té tak zbývá nějaký význam jen pro turisticko-výletnický provoz, a ani ten asi nebude po nemalou část roku příliš využívaný. Škoda …

  • Nesmyslně vedené spoje bez přípojů těžko někoho nalákají, i kdyby byl ten kraj osídlenější a zastávky v obcích. Přestupy z vozu do vozu mimo uzly, někdy i s delší pauzou, a u České Třebové pak můžete často zamávat vlaku právě odjíždějícímu do jiného směru. Bohužel není patrná nejmenší snaha řešit tyto často rozhodující detaily, což je problém, ať už v tom či onom místě mantra o nepoužitelně trasované železnici platí méně či více.

    • Pod to bych se, s dovolením, spolupodepsal také – jen bych ještě přidal, že za mnohé může i zastaralá infrastruktura, kterou se nikdo ani nepokouší modernizovat, ač by to mnohdy šlo snadno a levně, a že na vině jsou i samy obce, které nepřicházejí s iniciativními nabídkami na spoluúčast třeba při možných přesunech zastávek blíže k osídlení, aby se železnice stala pro jejich obyvatele atraktivnější: připouštím, že „za bolševika“ to bylo jednodušší, protože leccos bylo možné udělat pod hlavičkou „Akce Z“ a k lecčemu bylo možno využít („zdarma“ zapůjčené) mechanizace například z JZD, ale i tehdy vládla byrokracie a platilo, že „když se nechce, je to horší, než když to nejde“, takže se dařilo něco udělat jen tam, kde lidé opravdu chtěli – a to platí trvale i nyní, a možná ještě víc než tehdy …

    • Viz odkaz na web Pardubického kraje, který je objednatelem. Pokud dává nesprávné informace, je to určitě zajímavý tip

  • Ano, podivné.
    Ruší se spoje na trati, která má perspektivu a ještě to tu někteří schvalují, aniž by se zamysleli nad stavem, že vlakem jedou dva cestující.
    Ano, je potřeba si položit otázku PROČ.
    Naše dopravní komunita odpovědí zná. Narozdíl tedy od těch, co rozhodují od koryta nebo jsou neznalí (ev. obě varianty).

    Jsou to nevhodné intervaly. Pomalé a špinavé vlaky. Zastávky a stanice na okrajích obcí, měst nebo úplně za nimi.
    Pokud bych si vytýčil cíl, vozit již v příštím roce 2-3 tisíce cestujících denně, stačilo by zavést taktovou dopravu v hodinovém intervalu, mezi Prostějovem a Českou Třebovou, s přestupem do Skalice v Chornici.
    Mám za to, že dopravce bude schopný, náklady přesně rozpočítat, tak aby to bylo spravedlivé pro všechny tři kraje.
    Časem by přišla i modernizace, elektrifikace a posílení kapacity.
    Dopravní terminály, p+r a jiné.

    Bohužel se dostáváme opět k jádru pudla.
    Jelikož naše vláda ctí neefektivní Britský systém, kdy ministerstva mezi sebou nekomunikují, a když už, tak jen písemnou formou s dodržením odvolacích termínů, tak se krajské instituce samozřejmě opičí po nich. To má za následek, že více jak jedna instituce se nedokáže na něčem domluvit.
    Že by zasedli k jednomu stolu zástupci tří krajů a státní dopravce a společně se dohodli na smysluplném a efektivním řešení, to spadá do říše fantasmagorie.

    • No úplně nechápu, v čem má ta trať perspektivu, nějakou perspektivu má možná úsek ČT-MT, ale bylo by fajn kdyby v Moravské Třebové zajížděli autobusy k nádraží – od podzimu až se zavede MHD, tak tomu snad bude. Nyní se mi, ale stále vyplatí jet vlakem do Svitavy a pak 20 minut do centra Moravské Třebové, než jet vlakem do ČT a pak vlakem do MT.

      Jinak stanice Městečko Trnávka měla smysl snad ještě, když fungovala mlékárna, teď už nefunguje. Chornice, Biskupice, Jevíčko daleko a zde se s tím ani nedá nic dělat.
      Možná bych ještě pochopil úsek Moravská Třebová – Chornice – Konice a dále do Prostějova, ale je otázka, kolik lidí by s tím cestovalo, ale třeba 4 až 5 párů bych tady nechal vést. Mohl by to fungovat jako varianta pro trasy směr Pardubice, Praha, ale to je tak všechno, takže by to nakonec mohlo skončit na nějakém pátečním a víkendovém spojení pro študáky.
      Ale do Jevíčka jsou opravdu vlaky zbytečné.

    • Je vidět, že o reálné potávce nemáte ani potuchy. Ten kdo tady píše „od stolu“ jste bohužel Vy.
      V reálu by takovou dopravou jezdilo o pár lidí víc a to za nehoráznou částku. Přičemž by stejně bylo vyžadováno ve většině případů bus linek, protože vlak jede opravdu mimo obce.
      Jedině postavit novou trať…..
      Relace z Jevíčska a MT směr Ol kraj jsou tak jako tak spíš na minibus(mikrobus)než autobus.

      Ono i z VO do Boskovic se dnes jede v drtivé většině busem, i když v tom čase jede zrovna i vlak.
      A to často i u lidí, kteří místo přímého spojení busem např. do Brna, volí přestup na vlak ve Skalici.

    • Co je to za dopravní komunitu? Nemáte nějaké stránky, abych se zasmál i u dalších článků?

    • O realitě poptávky a nabídky mám přehled.
      Nejdůležitější je, nevycházet ze současného stavu.
      Je potřeba počítat jak s osobní, tak i nákladní dopravou (kvůli modernizaci) .
      Zastávky, stanice se kvůli cestujícím či developerům běžně stěhují na jiné místo.
      Každý rok jsem, zde v Německu svědkem reaktivace i padesát let nepoužívané tratě.
      Již jsem o tom zde psal.
      Některé lokálky to dotáhli ke zdvoukolejnění, elektrifikaci a nasazení patrových Kissů.
      Každý vidíme perspektivu tratí jinak. Ano, jsou tratě kterým nepomůže ani svěcená voda ale jsou i takové, které perspektivu mají.

    • Rado: Pokud se bavíme o Německu, tam bylo zavřeno v některých zemích tolik tratí, že se nám o tom ani nesní. Není divu, že se některé vrací k životu, je to ale jen zlomek. Vy ale píšete o jakoby zcela nové trati. Přitom poptávka po osobní přepravě mezi Ol a Chornickem je poměrně malá. A cpát peníze do toho, aby ve vlaku jelo nakonec místo NULA lidí třeba 7, má podle smysl jen pro železniční fanatiky.
      Jsem si nevšiml, že by se Vaše komunita vyjadřovala ke zrušení busů panem Duškem, ve kterých už jezdilo přes 10-15 lidí a tito cestující neměli žádnou jinou alternativu veřejné dopravy. A to jen proto, aby se znovu zavedlo plno vzduchovozičů např. z Holic do Borohrádku, nebo práve z MT do Dzbelu.

    • Jako dopravní komunitu, označuji všechny zde přispívající, jelikož jsme na stránkách, zaměřených na dopravu. Můžeme také použít výraz „odborná veřejnost“.
      Ovšem nikoliv všechny.( Někteří svými jmény a jejich zdrobnělinami patří do patřičných míst).
      Co se týče tratí.
      Je třeba ji vidět v mnohem širším kontextu.
      Tedy například v obraze staveb, které danou oblast zasáhnou (d 35, d 43, spojka do Boskovic aj.)

    • V případě spojky do Boskovic je v plánu ukončit vlaky v Boskovicích. Relace Boskovice – Jevíčko je již stejně nahrazena autobusem a lidí zde ve veřejné dopravě (v tomto případě tedy autobusové) výrazně přibylo, ve srovnání s dobou, kdy jely náhodně několikrát za den a k tomu cca 10-12 párů velice málo využívaných šukafonů.

      Jak by jste chtěl dosáhnout toho, aby se cesta z Prostějova vyrovnala v rychlosti koridoru OL – ČT a proč, nevím. Z čeho by jste chtěl takovou vlastně „novostavbu“ financovat rovněž ne.
      Možná časem zjistíte, že jsou v ČR mnohem potřebnější dopravní stavby popř. úpravy a nejen dopravní…..

    • Rado má sice krásné vize, ale skutečnost bude, bohužel, jiná: po prosazení elektrizované spojky od Brna / Blanska do Boskovic (kvůli níž přijdou Letovice o polovinu současných spojů do / z Brna, ale to s problematikou Chornicka nesouvisí) definitivně zanikne doprava i na úseku Boskovice – Velké Opatovice, protože ani pro nákladní dopravu už nemá v současnosti prakticky žádný významnější smysl, a zůstane-li na Chornicku ještě vůbec nějaká železniční doprava, pak možná nějaká osobní o víkendech taková, jakou obnovil po odmítnutí Zárubovy likvidace Dušek – ale pokud se v dohledné době nezmění myšlení rozhodujících osob, pak přes Chornici povedou po tělesech současných tratí už jen cyklostezky.

    • Souhlasím s tím,že na trati Moravská Třebová-Chornice-Velké Opatovice-Boskovice jezdí málo lidí.Aby taky ne,když se léta jízdní řád tvořil v duchu hesla:však my vás tím vlakem odnaučíme jezdit.Každý rok se zrušil nějaký spoj.A začalo se těmi,kde jezdilo poměrně dost lidí.Přitom autobus Velké Opatovice-Skalice nad Svitavou jezdí téměř hodinu.Vlak to zvládne za cca 30 minut.

    • Pane Rado
      Když se podíváte na mapu, tak na Konicku a Chornicku bydlí málo lidí (navíc je jich čím dál méně), aby vytvořili dostatečně silnou poptávku a tranzit tama skutečně neprotáhnete. To už pochopil i pan Baťa, když jeho plánovaná stavba tranzitní dráhy narazila na nepříznivé sklonové poměry na Konicku. Cestovní doba mezi PV a Českou Třebovou na přímo je naprosto nekonkurenceschopná oproti cestovní době PV-Olomouc-Česká Třebová.

      A špinavé vlaky nejsou, aspoň ne mezi Dzbelem a Prostějovem, kde jezdí Regionova.

    • fanna:To je právě nesmysl. Už dost let před Oredem, když naopak jezdilo nejvíc párů spojů, byla vytíženost velice nízká kromě školních spojů. A to tehdy zdaleka nebylo tolik busů v této relaci. naopak se rušilo tak, „aby teda jelo alespoň něco , když jezdí málo lidí“…. Z čehož někteří zaměstnanci drah a fanoušci železnice udělali časem „historickou přesmyčku“ a podávají to ve Vaší verzi.
      1000x opakovaná účelová lež se ale pravdou nestane….

    • Jančurobujci: „1000x opakovaná účelová lež se ale pravdou nestane….“
      Tak proč se tedy pořád opakujete (byť to zatím ještě 1000x nebylo)?

    • železničář v důchodu. A v čem jsem tady konkrétně lhal ??

    • Asi takle – lokálky se asi nikde po ČR neobejdou bez dotací, ale existuje nějaký kraj, kde během jednoho roku ukončí provoz na celkem OSMI tratích najednou (,,optimalizace 2011″) ?

      Schválně píši výčet neprovozovaných tratí podle krajů:
      Karlovarský – 2 (144 Loket-Slavkov;147 FLázně-Tršnice)
      Ústecký – 5 (113; 132; 135 Osek-Moldava, 164; 165)
      Liberecký – 0
      Královéhradecký – 2 (028;046)
      Olomoucký – 2 (312;334)
      Moravskoslezský – 1 (ex326)
      Zlínský – 0
      Jihomoravský – 4 (243; 244 Ivančice-Oslovany; 245; 253)
      Vysočina – 1 (242)
      Jihočeský – 2 (192;193)
      Plzeňský – 1 (162 Mladotice-Kralovice)
      Středočeský – 3 (121;125;233)

      Takže v roce 2012 Pardubický kraj s osmi neprovozovaných tratí v tomto vedl, stříbrný Ústecký kraj zachovává alespoň rekreační dopravu. Takže kde je chyba? Pochopit by se dalo ukončení dvou tří tratí v kraji z ekonomických důvodů (nejvhodnější by při PLNÉ náhradě autobusem byly asi Chrudim město-Heřmanův Městec; Mlýnický Dvůr-Štíty a možná tak Chornice-Boskovice), i když kdyby byla větší snaha, nemuselo by to být tak hrozné a dala by se alespoň zavést rekreační vlaky.

  • Když porovnám dnešní stav se stavem před Iredem, tzn. rok 2011, tak jsou na tom stále obce na Jevíčsku a Moravskotřebovsku lépe.
    Přímá spojení Svitavy – Moravská Třebová – Městečko Trnávka – Jevíčko – ve špičce každou hodinu, mimo špičku každé 2 hodiny, dříve spíše náhodné výstřelky, max. 5 až 6 přímých spojení v pracovní dny. Lepší spojení MT – Lanškroun.
    Ostatní linky jsou na tom více či méně podobně. Jen se zrušily večerní spoje po 22:00 z Jevíčka.
    Možná by byla fajn přidat nějaký víkendový spoj na trase Jevíčko – MT ráno, ale jinak mi to stále přijde jako OK.

    A že se zrušil vlak v trase Moravská Třebová – Velké Opatovice je dobře, nikdo s tím nejezdil – většina spojů nahrazena autobusy, navíc většina zastávek byla mimo obydlenou část obce – Městečko Trnávka, 10 až 15 minut do centra, Jevíčko ještě více.

    JŘ do 11.12.2011: https://www.pardubickykraj.cz/dopravni-obsluznost/72728?managePreview=ok&language=1

    • Jan Sůra: U vlaků bude změna až 10.6. 2018

      Přitom by se mohly zrušit klidně dnes vč. víkendů a raděj upravit některé stávající bus linky.
      Si nepamatuju, kdy tam jelo víc lidí do Chornice, než by se vešlo do jednoho os. auta.
      Většinou jde o 0-3 lidi.

      • Podle TZ Pardubického kraje 4. března, viz odkaz. Nicméně ptám se ještě na ČD

  • Nerozumim proc se tu nekdo pohorsuje nad tim ze se rusi absolutne nerentabilni spoje kde to vozi 2 lidi denne…
    Nerozumim tomu proc se opet nekdo poborsuje nad tim ze je doprava smerovana do centralniho mesta kraje…
    Mezkrajove linky jsou prece expresni linky mezi mesty – venkov se svazi do nejblizsiho mesta v kraji…
    Spoje kolem pate rano jsou historicky prezitek – tj nikdo s tim nejezdi – tedy logicky zrusit..

    • Evidentně nerozumíte více věcem – například administrativnímu uspořádání ČR: odkdy je Hradec Králové centrálním městem Pardubického kraje, aby byl spádový pro (moravské) Svitavy, nebo třeba jen (východočeská města) Litomyšl, Vysoké Mýto a Holice?

      • Třeba Krajský soud (například i lidé ze Semil jezdí do Hradce na Krajský soud)

  • No nevím, na trase Svitavy – Jevíčko nic zrušeného nevidím, co je to spoj Svitavy 16.05 – Svitavy 17.06.
    Spoje Městečko Trnávka 4.22 – Křenov 4.37 a Městečko Trnávka 22.45 – Jevíčko 23.00 byly pouze kvůli tomu, že by se autobus vracel nebo vyjížděl prázdný.
    Poslední spoj do Jevíčka, léčebny nahrazen spojem o 3 hodiny dříve – takže úplně není pravda, že byl zrušen.
    Zrušením páru spojů Kladky – Jevíčko, ušetří kraj cca 350 tisíc ročně, a jestli v tom jezdil 1 až 2 lidi, tak jen dobře, že se to zrušilo.

    Takže ve skutečnosti to rušení není tak horké.

    Vlaky jsou úplně zbytečné a zde je dobře, že se to zrušilo, jen by alespoň některý spoj mohli nahradit autobusy.

    • Souhlas. Nahradit by se měl např.sobotní „Pražák“, se kterým se jezdilo ráno do práce z VO,Jevíčka apd.
      Vlak by zde chyběl víceméně jen režijkářům a ultrašotoušům.

  • No jo, v tomto kraji jsou nyní odborníci z ODS.. Taky je vidět kraj sh.t. Místo toho aby vlaky jely někam do Prostějova nebo Konice tak končí někde na hranici kraje. Krajským politikům železnice do ruky nepatří.

  • Moravskotřebovsko je nejchudší region Pardubického kraje a redukce veřejné dopravy jen zase zhorší kvalitu života tamních obyvatel. Bohužel se nachází na pomezí tří krajů a jak známo – krajská hranice je z pohledu veřejné dopravy nepropustná zeď. Jeden přidaný autobus ze Svitav do Hradce to opravdu nezachrání.

  • Podivné. Vlaky se mají rušit za týden a na stránkách SŽDC žádná změna JŘ není.

    Vtipné je snaha nahradit spojení na Moravskotřebovsku autobusem že Svitav do Hradce Králové. Každopádně po zkušenostech s Pard.krajem nečekám, že vlaky nějak rozumně nahradí busem. Spojení na Prostějov bez náhrady v pracovní dny zanikne. Neřeší to ani linka Jevíčko – Konice, která vůbec nenavazuje na vlaky v Koníci.

    • Skutečně podivné, ale ne úplně všechno: kraj zřejmě potřebuje (nebo možná jen někdo vlivný chce) z nějakých důvodů rozšířit autobusové spojení mezi Svitavami a Hradcem Králové, a protože skoro 30 let po „pádu bolševika“ stále ještě používáme jako výhradní kritéria jeho primitivní ukazatele „vlakový kilometr“ a „vozový kilometr“, vzniklé dávno před rozšířením IT (umožňující nyní rozebrat náklady i tržby do úplných detailů), tak bylo třeba někde ušetřit, aby se někde zcela jinde mohlo přidat – a že autobusy mezi Svitavami a Hradcem Králové jen těžko nahradí vlaky mezi Moravskou Třebovou, Dzbelem a Velkými Opatovicemi, to je sice normálním lidem jasné, ale krajské úředníky to zjevně příliš nezajímá.
      Mimochodem: ten autobus má jediné opodstatnění, že jezdí přes obce, přes které nevede železnice, a navíc asi nejkratší možnou trasou (cca 75 km), takže asi i relativně levně (jak pro cestující, tak pro kraj) – jinak totiž mají Svitavy s Hradcem Králové docela luxusní spojení (kromě jiného) každé dvě hodiny s jediným přestupem v Pardubicích dokonce rychleji, než jakýmkoli autobusem, ale po delší trase (99 km), takže pro občasné cestující bez „IN-karty ČD“ asi i o dost dražší – kratší trasa přes Týniště nad Orlicí (délkou přibližně odpovídající té autobusové) je zase o dost (cca 20 minut) pomalejší než autobus.

    • „Podivné. Vlaky se mají rušit za týden a na stránkách SŽDC žádná změna JŘ není.“
      Na stránkách SŽDC bych to snad (raději) ani nehledal – především by to měl publikovat dopravce, tedy ČD, ale ani ten zatím nic nezveřejnil (a v tomto případě bych se ani nedivil, že ČD možná ještě ani nevědí, že jim na provoz zmíněných vlaků kraj už nechce přispívat) a nabízí ty spoje i po 4. březnu t.r.. A ani dnešní aktualizace IDOSu žádnou adekvátní změnu nezahrnuje.

    • železničář v důchodu: Tak mezi Svitavy a HK se vlakem dá jet i na tarif IREDO za 90,- , za který jezdí i autobusoví dopravci, takže cena stejná.

    • Ale pořád to berte tak, že nádraží ve Svitavách je docela stranou, takže většina lidí pojedu 1 h 20 min přímým autobusem než ten samý čas vlakem s přestupem a ještě s 15 minutovou docházkou k nádraží.
      Takže autobus je na této trase stoprocentně prim.

Newsletter

Partneři


Výběr editora