Autobusy Doprava ve městě Letectví

Pardubice zavádí novou expresní linku z nádraží na letiště. Pojede podle Ryanairu

Nový terminál Jana Kašpara. Foto: Letiště Pardubice
Nový terminál Jana Kašpara. Foto: Letiště Pardubice

Dopravní podnik města Pardubice zavede od 1. února přímé spojení z hlavního nádraží na pardubické letiště. Linka bude jezdit podle časů příletů a odletů pravidelné linky Ryanairu do Londýna.

Start nového spojení oznámilo Letiště Pardubice na svých stránkách. Nová linka 90 mezi stanicemi Hlavní nádraží – Letiště terminál pojede 90, 120 a 150 minut před plánovaným odletem letadla. Půjde o nejrychlejší spojení mezi letištěm a nádražím. Běžná linka jezdí 12 minut, letištní expres 8 minut. Jízdní řád dopravní podnik dosud na svých stránkách nezveřejnil, je už ale nahraný například ve vyhledávači spojení Idos. Od hlavního nádraží pojede ze stanoviště č. 3. Linka bude v provozu v úterý, čtvrtek a v sobotu, tedy kdy Ryanair létá.

V autobuse budou platit standardní tarifní podmínky. Jízdenkový automat, který měli cestující k dispozici ve stávající příletové hale, bude přesunut do nového terminálu. Jízdenku je možné zakoupit také u řidiče.

Pardubickým letištěm loni prošlo 88 tisíc cestujících, což je meziroční nárůst o 180 %. Do Pardubic se loni vrátila řada letů z Ruska, nově začalo spojení Ryanairu s Londýnem. Irský dopravce ještě letos spustí linku do španělského Alicante.

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Taky jsem pro to by byl název Praha – Pardubice – je to logické. Cesta do centra trvá hodinku vlakem…

    • podle IDOSu dokonce pod hodinu – Praha hl.n. – Pradubice hl.n. – pokaždé 58 minut..
      Jenže to by asi nikdo v „Hradubicích“ nepřekousnul…
      Nicméně ruku na srdce – celá oblast Čech je de facto předměstím Prahy…. a u středních Čech už to dneska ani nikomu neřijde že je to de facto Praha.. (ROPID) a čím víc se bude oblast dál zalidňovat a dopravně propojovat (modernizace, výstavba nových železnic a dálnic – S linky, D3, D12, Středočeský dálniční okruh) tím víc se to stane realitou.

  • No a kolik oproti Ruzyni ušetří? Ty poplatky jsou poněkud zamotané:
    https://www.airport-pardubice.cz/cs/business/letecky-obchod/poplatky
    http://www.prg.aero/en/business-section/aviation-business/charges-and-incentives/airport-charges/

    PRG: 580+5 PED: 320+60 Kč / odlétajícího cestujícího
    PRG: 16155 PED: 27255 Kč / přílet (79 t MTOW ~ B738)
    PRG: 466 Kč / přílet (79 t MTOW v první hlukové kategorii) – za odlet totéž ještě jednou?
    PRG: bus 525 Kč za jednu jízdu + remote position 0,24 Kč / tunu / minutu

    A to jsem určitě na něco zapomněl, nebo něco pomotal… 🙁
    Ryanair se v poslední době tlačí spíš na hlavní letiště. Ve Varšavě ale má 3 mil. cestujících v Modlinu (40 km za městem).

  • Link bude jezdit podle časů příletů a odletů pravidelné linky Ryanairu do Londýna. – Vypadlo ve slově linka áčko. Ale není to špatný nápad.

  • Čekám jenom, kdy Ryanair zatlačí na pardubické letiště, aby se přejmenovalo na Praha-Pardubice. Vzdálenost od metropole odpovídá vzdálenosti u nízkonákladových letišť v jiných evropských zemích, jako třeba Stockholm-Skavsta.

    • Se vzdáleností naprostý souhlas (též Luton, Charleroi…). Pardubice se zmiňovaly i v kontextu Vodochod, že kdyby se bývaly posnažily, už Praha lowcost letiště měla.

    • a i nam z Brna by to bylo fajn. hejvl erport je totiz az za Prahou, ale to hradubske je proste cestou a da se tam krasne dostat at uz autem nebo vlakem+mhd. kez by se to stalo…

    • Tak k tomu, aby vydával Pardubice za Prahu, Ryanair snad ani součinnost letiště nepotřebuje

    • S tim nemusi nejak tlacit. Co si da ryanair dompropagacnich materialu a sveho rezervacniho systemu, je v jeho moci.

    • Jo, a až bude Praha – České Budějovice, to bude bomba. To se Japonci jen pohrnou :-)))

Newsletter

Partneři


Výběr editora