Ostrava jako Londýn. Dopravní podnik shání dvoupodlažní autobusy

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan SůraDvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik Ostrava má být prvním dopravcem v zemi, který na provoz autobusů v městské hromadné dopravě zařadí dvoupodlažní autobusy.

Dopravní podnik Ostrava má být prvním dopravcem v zemi, který na provoz autobusů v městské hromadné dopravě zařadí dvoupodlažní autobusy. Má vozit návštěvníky mezi oblastí Dolních Vítkovic a zoologickou zahradou.

Linka 88 bude spojovat na své trase ostravské nejnavštěvovanější atraktivity. Ostravská ZOO, která je také turisty velice oblíbená, má nízkou kapacitu parkoviště a v Dolních Vítkovicích bude vytvořeno jedno z parkovišť typu „park&ride“. Očekáváme tedy sezónně opravdu velkou vytíženost této připravované linky,“ řekla mluvčí DPO Kateřina Rycková. Linka má jezdit o víkendech s svátcích ve dvacetiminutovém intervalu.

DPO v soutěži poptává dva autobusy s odhadovanou cenou 18 milionů korun. Tendr ale už nabírá zpoždění. DPO dnes ve věstníku veřejných zakázek oznámil posun termínu odevzdání nabídek na 9. května na žádost jednoho ze zájemců. DPO v zadávací dokumentaci uvádí, že už před vypsáním oslovil výrobce Volvo, MAN a Scania, které patrové autobusy vyrábí.

Podmínkou soutěže je motor na CNG nebo hybridní pohon. Do autobusu se musí vejít nejméně 65 sedících cestujících. Ve vozidlech mají být USB porty na dobíjené drobné elektroniky a wifi. V hodnocení bude mít hlavní roli cena za autobus a údržbu, deset procenty váhy bude mít termín dodání.

Město si pohrávalo dříve s myšlenkou propojit oba areály lanovkou, od plánů nakonec ustoupilo.

Tagy dopravní podnik ostrava dvoupodlažní autobus
18 komentářů