Letectví Zprávy

Ostrava – Amsterdam nebude. Kraj má nový sen o dotované lince do Vídně

Boeing 737 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra
Boeing 737 společnosti KLM v Amsterdamu. Foto: Jan Sůra

Pár dní před uzávěrkou nabídek zájemců o provoz linek z Ostravy do Amsterdamu a Helsinek za peníze Moravskoslezského kraje začíná být jasné, že do Nizozemska přímá letadla létat nejspíše nebudou.

Zájemci o provoz linky do Amsterdamu totiž na letišti Schiphol údajně zjistili, že nedostanou už přistávací sloty. „Zájemcům, kteří si vyžádali propozice pro linku do Amsterodamu bohužel tamní letiště nedalo přistávací sloty, tudíž je ta linka asi ohrožená,“ řekl v moravskoslezském vydání MF DNES náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). „Ještě je tady varianta, že by třeba letecká společnost použila sloty, které už na amsterodamském letišti má, ale tomu příliš nevěřím.“

Amsterdam si tamější radní vybrali jako cíl pro spojení s velkým hubem. Amsterdam patří mezi nejrychleji rostoucí letiště v Evropě, předstihl už Frankfurt.

Kraj soutěž na letecké dopravce prodloužil už dvakrát, protože se nikdo nepřihlásil. Podle MF DNES je stále naděje na linku do Helsinek, která by byla zajímavá hlavně pro zaměstnance společnosti Tieto. Ta v Ostravě zaměstnává zhruba dva tisíce lidí a poskytuje služby i dalším skandidávským státům. „ případě linky do Helsinek si jeden zájemce vyžádal dokumentaci, na konci října uvidíme, zda podá svůj návrh,“ řekl Jakub Unucka. Zadávací dokumentace je volně přístupná na profilu zadavatele.

Dříve létalo za peníze kraje letadlo z Ostravy do Vídně zkrachovalé společnosti Central Connect Airlines. Teď se by se mohlo vrátit. „Chystáme se do Vídně, což je pro nás, coby zajímavý hub, logicky nejlepší destinace. S vedením tamního letiště bychom chtěli jednat na začátku příštího roku,“ řekl Unucka.

Moravskoslezský kraj chce dopravcům platit veškeré náklady na provoz a linky zahrnout do základní dopravní obslužnosti.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Warťas
Host
Warťas

Mošnov zrušit, TMA zbytečně zabírá 1/2 Moravy a vlak ze Svinova je za 2.41h ve Vídni.

Rado
Host
Rado

Sny Ostravských politiků jsou jako sny puberťáčka. Tito politici žijí odtržení od reality. O dopravě toho nevědí zhola nic. Náměstek pro dopravu chce v celém kraji jen elektrické vlaky, nebo vlaky na vodík !!! Člověk, který je totálně mimo mísu a i laické veřejnosti pro smích. Leteckou linku do Helsinek. Kdo s tím poletí? Při třech letech týdně, se protočí všichni zaměstnanci ( včetně uklízeček) všech finských firem v regionu za dva, tři týdny. Trochu zvrácené, ne? Snad by bylo lepší dané obhajovat transitním aspektem. Finnair je dlouhá léta znám jako specialista na lety do více bodů v Japonsku a… Číst vice »

Viktor Nárožný
Host
Viktor Nárožný

Přesně. O to více mne zaráží , že tyto nesmysly vymýšlejí ODS-áci.
Toto by spíše zapadlo do nesmyslů alá ČSSD

Oskar Štejfa
Host
Oskar Štejfa

Po Evropě by měly jezdit rychlovlaky…

Michal
Host
Michal

Určitě! Pokud někde zkrachuje spojení realizované letadlem o kapacitě 34 osob, jasně z toho vyplývá nezbytnost postavit tam VRT pro denní toky v řádů nízkých desítek tisíc lidí.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Michal: nechápete rozdíl mezi železnicí a letadlem. Zatímco letadlo je dnes v Evropě téměř vždy point-to-point, železnice má potenciál agregovat přepravní proudy (tím, že může mít více zastávek a dokáže zajisti přípoj s přestupní dobou v řádu několika minut).

NIkdo si nemyslí, že by se měla stavět VRT ČR-Německo pro 34 osob, co jedou z Ostravy do Amsterdamu. Ti lidi by prostě nasedli do existujích spojů a jeli po VRT, které agreguje poptávku z mnoha měst na východě do mnoha měst na západě, včetně mnoha silných národní relací, jako je Brno-Praha a Ostrava-Praha či Dresden/Leipzig-Frankfurt. A taková agregovaná poptávka tu je.

Lukáš
Host
Lukáš

Neverending story…

Partneři


Newsletter

Výběr editora