Dopravci Železnice Železniční průmysl

Opravené pendolino se vrátilo z Itálie, do republiky přijelo od severu

Opravené pendolino na cestě do Prahy. Autor: České dráhy
Opravené pendolino na cestě do Prahy. Autor: České dráhy

České dráhy mají po téměř třech letech znovu sedm kompletních jednotek vlaků pendolino. Dva vozy zdevastované srážkou s kamionem v červenci 2015 se po opravě v italském Saviglianu vydaly na cestu zpět do České republiky a v pátek večer kolem 17:00 přijely do Prahy.

Zatímco cestu do Itálie absolvovaly poničené vozy na návěsu kamionu, zpátky putovaly po kolejích. Do republiky přijely od severu přes Bad Schandau a Děčín.

Vozy se přitom vracejí se zhruba měsíčním zpožděním, původně dráhy mluvily o návratu koncem února, přejímka se ale protáhla. Dráhy za opravu v Itálii zaplatí zhruba 210 milionů korun. Čelní vůz museli zaměstnanci Alstomu fakticky postavit nový, vložený vůz měl menší poškození.

Jednotka po znovusestavení zamíří na redesign do DPOV, kterým postupně procházejí všechna pendolina. Do provozu se vrátí v létě, pravděpodobně koncem července.

 

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • A od změny JŘ vyrazí do Košic co by druhý denní spoj.
    15:42 z Prahy
    5:10 ráno z Košic
    SC 510/511 tuším….

    • Tak to si nemyslím… Priorita je obsloužit spoje, na kterých dosud jezdí náhradní IC soupravy…

  • Ridici na prejezdu i jinde se chovaji jako sebevrazi beze strachu a rozumu…

    A stat se moc nesnazi o prevychovu. Ma na to nastroj tj. policie… zadne kamery a lepsi zavory ale jedno policejni auta za prejezdem.

    Dopravni policii vidim jen u bourackach. Moc venku nejsou :/

    • No a já zase vídávám policii akorát opruzovat lidi jedoucí na prázdné silnici v noci kolem 55-60km/h, Nejhorší je na tom že ta silnice sice ve městě je ale kolem není nic a máte tam půl kilometru mezi něčím co se dá nazvat obec, prostě klasická prasárna. Jediná křižovatka je tam stavěná skoro stejně jak na amerických highway (neplést s freeway, tedy dálnicí, highway by u nás byla státní silnice) které mají rychlost vyšší než 50km/h. V době digitálních technologií a všudypřítomných rozvodů elektřiny, baterií a mikropočítačů není problém tam mít proměnnou značku rychlosti v době od-do. Respektive do dob Křižíkovy obloukovky to není problém udělat.

      Spíš bych viděl jako vhodné řešení na hlavních tratích to co se používá v Rusku, tedy že se před přejezdem vyklopí silnice nahoru, z přejezdu se to dá přejet, ale opačně si tak akorát zničíte auto. Jednoduché, účinné youtube. com/watch?v=wPt7bASfsGs

    • No ono opatření z Ruska by mohlo být ještě naškodu. Vozy většinou vjedou na přejezd kdy bliká červená a pak se mezitím zavřou závory a oni jsou tam uvězněny. Na rozdíl od závor, které jsou navrhnuté k tomu, aby se daly velmi snadno protazit, tak opatření z Ruska by neprorazit ani buldozer. Tedy v žádném případě. Je potřeba následující. Vytvořit obří kampaň, aby už ji lidi konečně věděli, že se to dá prorazit a na hlavních úsecí co nejrychleji zrušit přejezdy s nahradit je mimoúrovňovým křízením. Peněz je evidentně dost, když máme 6 miliard na slevy (koblížky) pro studenty a důchodce, tak se určitě najde i na mimo. křížení.

    • Filip Chocholatý:
      Opatření z Ruska jde zavřít vahou asi 80-100kg pokud na to najedete od tratě tak se nic neděje, pokud chcete na trať tak máte smolíka. Tady to není vidět, ale na jiném videu si to jeden „chytrý“ rus zavíral, to auto pak nedopadlo dobře. Jasně MÚK jsou super, ale někde to prostě nejde pro místní poměry, či to není účelné, jestliže se dávají závory na polňače, tak do měst a obcí, kde prostě MÚK z pochopitelných důvodů dáváte horko těžko, by mělo jít ruské řešení. Je to blbé, uznávám, ale bohužel. V Británii zase měli nádherný zvyk dělat závory jako absolutně hradící brány. Kolem tratě pak byl kus i plotu, na koleje se nedalo jít, jak říkám, je to blbé, ale bohužel je třeba asi nasadit drastičtější metody.

      Byť uvalit třeba 60 mega za kampaň by pomohlo. Ale neumíme udělat pořádnou osvětu. To umíme jenom a jenom represivně používat policii a trestat. Přitom v době 3G internetu a pod není problém si ověřit jestli řidič páchá přestupek na přejezdu poprvé, nebo opakovaně v krátké době. Kolik by stálo udělat takové skládané letáčky „Řidič a přejezd“, „Chodec a přejezd“ či „chodec a dráha“ a ty při prvním přestupku či přestupku po dlouhé době (3-5 let, člověk zapomíná“) rozdávat? Problém je že chybí i jakýsi běžný rozum z pohledu represivních složek. No možná tam bychom měli první udělat školení „Pomáhat, NE okrádat“, nejsou mnohdy, připadá mi, schopní posoudit skutečnou nebezpečnost činu, situaci a výši trestu, ale dají to jen a pouze podle nějaké vyhlášky či zákona. Není podle mne prosím správné, ani dobré pro samotnou policii, pokud u loví přestupky za každou cenu, ano přestupek to jednání sice je, ale pokud u něj nedochází k ohrožení někoho či něčeho, nebo poškozování něčeho, tak to je buď na přehlédnutí či domluvu, ne na pokutu. Ovšem bohužel se asi hodnotí za vybrané peníze tak se pokutuje i za pitomosti. Což samozřejmě vede k tomu že lidé policii, zejména městskou či pochůzkáře, nemusí či rovnou nesnáší. V současnosti ani moc nepomáhají ani nechrání, když to tak vezmu.

      Známý si nedávno koupil starou ameriku něco ze 70., má k tomu i originální návod, jsou v něm vysvětlené, velmi názorně, věci jako řazení, ovládání, ale manévry na silnici, něco podobného by se mohlo udělat právě i pro přejezdy či jiné situace a distribuovat to třeba dle evidence řidičských průkazů. Je to až skoro fascinující že si stát není schopen dovolit, nebo jej to ani nenapadne, distribuovat nějakou takovou brožuru s nejdůležitějšími změnami a radami pro řidiče, případně i pro jiné skupiny lidí. Ano, občas to jde v městských novinách, ale to není ono. Vydat každý rok pro řidiče třeba dvě krátké boržury, třeba o 4-6 listech a ty rozeslat není snad problém. V jedné změny a ve druhé rady (což by bylo pořád asi to samé, ale i tak, člověk si to alespoň prolistuje)

      Já bych osobně raději viděl těch 6mld také jinde, například na revitalizacích či novostavbách tratí jako 230/250 akutně potřebujeme modernizovat síť a to s parametry vhodnými pro nákladní dopravu. Nedávno tu jakási firma nechala psát o „šotočáře“ do Liberce, ano 120km/h i vedení s mosty a tunely super výhledy, ale ten sklon, ten sklon. 22 promile je velké fuj pro nákladku, vzhledem k tomu že by se dalo z Liberce pokračovat dál za hranice, a tam je zase celkem rovina, a nádraží je dost velké, by bylo vhodné se snažit dosáhnout 6-8 promile, nebo snad těch 10 by na krátkém úseku šlo, ale víc ani ťuk. Pokud dělám dvojkolejku na 120, tak ignorovat náklady je pitomost.

  • Dúfam,že ten blbec z Polska,ktorý zavinil tragickú zrážku,je potrestaný a užíva si väzenie.Do konca života by nemal jazdiť na cestách.

  • Co je myšleno „redesign do DPOV“? Snad se nechystají rozvrtat i tyto dva právě opravené vozy?

    • Pojede si pro nový interiér do Přerova, poněvadž v současné době je to holá ocelová skříň uvnitř s kabely. Případně se podrobí vážení a dalším potřebným úkonům.

    • Děkuji jsem obohacen. Patří tedy Pendolino na nástěnku k panu Soukupovi ?

    • Brilantní příspěvek, naprosto k věci, skvěle podložení pádnými argumenty, absence vulgarismů. Opravdu vynikající. Mohu si tipnout? Vysoká škola života s červeným diplomem? 😂

    • Já tipnu, že dotyčnýmu ujela jeho milá od něho pěkným italským roadsterem.

  • Proč to jede takto? Nebylo by rychlejší jej přivést přes Vídeň?

    • Ne, protoze v Italii jsou jiz v provozu rychlotrate ktere vedou z Neapole pres Rim, Milano a dale na sever smer Svycarsko a Nemecko. Paradoxne by trvalo dele nez by prejeli cele Rakousko a Ceskou republiku. Po italske rychlotrati muze vlak jet az 350km/hod, coz v tomto pripade asi nepojdede, ale urcite bude rychlesji nez se plazit 130km hod.

    • Rozsáhlá výluková činnost během Velikonoc v D a AT. Horem to je jistější a asi snazší.

  • Tak přeji ať jezdí a hlavně už žádný de…l na přejezdu. To platí pro všechny dopravce😉.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora