Infrastruktura Silnice Stavebnictví Železnice

Od projektu ke stavbě za 13 měsíců. Exministr dopravy se chlubí rychlou akcí s mosty v Přerově

Demontáž Dluhonských mostů v Přerově. Foto: Přerov
Demontáž Dluhonských mostů v Přerově. Foto: Přerov

Jen pár hodin stačilo stavařům v neděli časně ráno na odstranění jednoho ze dvou Dluhonských mostů, které se v Přerově klenou nad hlavními železničními koridory do Olomouce a Bohumína. Zakázka za 90 milionů korun je jednou z největších investic Přerova v letošním roce.

„O víkendu byl sejmut menší ze dvou mostů. Odstranění proběhlo ukotvením stávajícího mostu na pomocnou ocelovou příhradovou konstrukci, prostřednictvím které byl most nadzvednut ze stávajícího uložení a vysunut na přilehlou komunikaci, kde bude rozebrán a postupně odvezen,“ popsal Antonín Prachař – zmocněnec Přerova pro dopravu.

Někdejší ministr dopravy se akcí pochlubil na Twitteru, rychlost celé akce považuje za vzor pro Ředitelství silnic a dálnic.  „Celá příprava včetně projektu, územního rozhodnutí, stavebního povolení a výběrového řízení trvala 13 měsíců do zahájení stavby. Dobrý návod k inspiraci ŘSD,“ řekl Prachař.

Přerov na akci získal dotaci z SFDI ve výši 78 milionů korun. Důvodem pro rekonstruci byl havarijní stav. Součástí zakázky, kterou vyhrála společnost Strabag, je i rekonstrukce přístupových  komunikací  k mostním objektům v délce 406 metrů. Stávající  šířka  komunikace  bude rozšířena z necelých šesti metrů na sedm – a chodník, který má nově lemovat most, je naplánován v šířce dva metry. Pro chodce to bude znamenat větší komfort, protože až doteď museli chodit pouze po silnici a vystavovali se nebezpečí střetu s projíždějícím autem. Navíc bude tímto vyřešen bezbariérový přístup.

Zakázka má být hotová do konce listzopadu letošního roku. „V červenci nás ještě čeká sejmutí druhého z mostů – a bude použit totožný postup. Stejně jako v únoru bude muset být přistoupeno k uzavírce provozu na trati, to vše v souladu s plánem výluk,“ doplnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu.

Samotná stavba znamená zhoršení přístupu nejen pro řidiče, kteří přes most mířili směrem do místní části Dluhonice, ale také pro firmy, které tady mají své sídlo. Zástupci města museli rovněž řešit, jak se budou do školy dostávat z této lokality děti, žijící za mosty v sociálních ubytovnách. Dluhonské mosty totiž pro ně byly jedinou přístupovou cestou. Radní města nakonec odsouhlasili nákup průkazek na autobus pro žáky, které sváží do centra města autobus, projíždějící areálem Prechezy.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • tzn. co? Chtějí více peněz? Sem myslel, že trať patří státu a tudíž si tam může v podstatě dělat co chce. Díky

    • Co chtějí ? dobrá otázka prakticky nic, hlavně aby se u nich nestavělo…. asi největší problém je nahrazení přejezdů přes stanici mimoúrovňovými křížení, ale jestli je to hlavní problém nebo jen zástupný vědí jen oni…

    • No a ak to teď je? Chtějí MÚK, nebo nechtějí MÚK? Jestli není a chtějí, tak je to prosté, prostě ať se jim dá, pokud nechtějí, tak to nějak taky půjde, třeba se jim zruší přejezdy bez náhrady. Ať si vyberou, z pohledu stavby dráhy tam zábor přece není, 4 koleje místy 6 to je dost. POdle mne je důležitější postavit zbytek stavby a 2. přesmyk, dobře možná se začít zaobírat myšlenkou 4 kolejí do Olomouce.

      Celkem by mne ale zajímalo jak se momentálně používá zbytek přesmyků mezi Ostravou a Přerovem.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora