Zprávy

Obrazem: Varšava, Bugatka, Laminátka. Železničáři v Budějovicích otevřeli depo

Varšava a Bugatka v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Varšava a Bugatka v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V českobudějovickém depu v sobotu pokračovala zářijová série železničářských oslav, která vyvrcholí Národním dnem železnice za týden v Bohumíně. V Budějovicích tradiční akce přilákala stovky lidí, kteří měli možnost nahlédnout do zázemí ČD Cargo a Správy železniční dopravní cesty.

Lákadlem byl především parní vlak, který pendloval mezi nádražím, depem a místní teplárnou. Oproti minulým létům vlak netahala lokomotiva Kafemlejnek (310.093), nýbrž větší a mladší Bugatka (556.0506), někde zvaná Štokr. K vidění byla například i posunovací lokomotiva Adéla (799.033) s maximální rychlostí deset kilometrů v hodině, drezína Varšava z roku 1969 od výrobce PHZP Kolmex Warzsawa s maximální rychlostí 60 kilometrů v hodině nebo první Laminátka (pův. S489.0001) v původních barvách (max. 110 km/h), která byla drahám dodána v květnu 1966.

Chloubou depa je i posunovací lokomotiva řady 218, která vznikla přímo v Budějovicích přestavbou starší Žehličky (210). Lokomotiva je hybridní s možností elektrického pohonu z trolejí nebo dieselelektrického díky motoru Caterpillar.