Doprava ve městě Metro

Obrazem: Siemens ukázal podobu prvního samořiditelného metra pro Vídeň

Design nových vlaků vychází z původních souprav metra ve Vídni. Foto: Siemens
Design nových vlaků vychází z původních souprav metra ve Vídni. Foto: Siemens

Vídeňská trasa U5 bude první v rakouské metropoli, kde tamější dopravní podnik nasadí do provozu samoříditelné metro. Siemens, který zakázku loni v září vyhrál, představil tento týden první obrázky nové podoby metra.

Siemens má podle smlouvy dodat celkem 34 šestivozových souprav, které nazval X cars. Vychází z designu stávajících vlaků metra, které ve Vídni už jezdí. Budou plně průchozí, mají splňovat poslední bezpečnostní standardy.

Cestující se dočkají například i nového informačního systému, který bude hlásit přímo v soupravě i informace o návazných spojích v přestupních stanicích.

Vlaky budou jezdit maximálně osmidesátikilometrovou rychlostí. Každá souprava pojme až 928 cestujících, z toho dvě stě sedících. Vozy jsou bezbariérové. I když budou plně automatizované, vlaky budou mít stanoviště strojvedoucího a bude je možné také řídit manuálně pro nasazení na jiných linkách vídeňského metra. Nová linka U5 bude pět kilometrů dlouhá, spojí sedmnáctý vídeňský obvod s centrem města.

První vozy mají vyjet v roce 2024, už před tím má ale probíhat testování. Siemens bude vozy vyrábět ve svém závodě ve Vídni, kde vznikaly například railjety pro České dráhy.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Asdf
Host
Asdf

Vídeňským metrem by se měla Praha inspirovat. A to rychlostí výstavby, která je tak dvojnásobná. Ale i čistotou, bezbariérovostí atd. Mám neblahý pocit, že vídeňské úrovně pražské metro nikdy nedosáhne.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Moc nevidím rozdíl mezi projektem a tím, čím jedu denně do práce. Ono ostatně, co chcete na metru vymýšlet za novoty… Autonomní řízení samozřejmě krokem kupředu, ale co na to místní odbory? 🙂