Doprava ve městě Metro

Obrazem: Siemens ukázal podobu prvního samořiditelného metra pro Vídeň

Design nových vlaků vychází z původních souprav metra ve Vídni. Foto: Siemens
Design nových vlaků vychází z původních souprav metra ve Vídni. Foto: Siemens

Vídeňská trasa U5 bude první v rakouské metropoli, kde tamější dopravní podnik nasadí do provozu samoříditelné metro. Siemens, který zakázku loni v září vyhrál, představil tento týden první obrázky nové podoby metra.

Siemens má podle smlouvy dodat celkem 34 šestivozových souprav, které nazval X cars. Vychází z designu stávajících vlaků metra, které ve Vídni už jezdí. Budou plně průchozí, mají splňovat poslední bezpečnostní standardy.

Cestující se dočkají například i nového informačního systému, který bude hlásit přímo v soupravě i informace o návazných spojích v přestupních stanicích.

Vlaky budou jezdit maximálně osmidesátikilometrovou rychlostí. Každá souprava pojme až 928 cestujících, z toho dvě stě sedících. Vozy jsou bezbariérové. I když budou plně automatizované, vlaky budou mít stanoviště strojvedoucího a bude je možné také řídit manuálně pro nasazení na jiných linkách vídeňského metra. Nová linka U5 bude pět kilometrů dlouhá, spojí sedmnáctý vídeňský obvod s centrem města.

První vozy mají vyjet v roce 2024, už před tím má ale probíhat testování. Siemens bude vozy vyrábět ve svém závodě ve Vídni, kde vznikaly například railjety pro České dráhy.

Štítky

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Vídeňským metrem by se měla Praha inspirovat. A to rychlostí výstavby, která je tak dvojnásobná. Ale i čistotou, bezbariérovostí atd. Mám neblahý pocit, že vídeňské úrovně pražské metro nikdy nedosáhne.

  • Moc nevidím rozdíl mezi projektem a tím, čím jedu denně do práce. Ono ostatně, co chcete na metru vymýšlet za novoty… Autonomní řízení samozřejmě krokem kupředu, ale co na to místní odbory? 🙂

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora