Zprávy

Obrazem: Nové království Jana Šatavy. Railway Capital si pronajala rotundu ve Veselí

Depo Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Depo Veselí nad Lužnicí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Železniční podnikatel Jana Šatava má novou základnu. Jeho společnost Railway Capital si pronajala od Českých drah rotundu s točnou ve Veselí nad Lužnicí, kde mimo jiné přestavuje slovenské poštovní vagony na cyklovozy pro šumavské lokálky. Předtím ale bylo potřeba paprsky kolejí doslova vysekat z džungle náletových dřevin.

Firma využívá starší polovinu depa, u té novější se už před lety zřítila střecha. Uvnitř má depo místy až přízračnou náladu nějaké verneovky. K vidění je zde například velký německý rychlíkový vagon z 30. let, který Railway Capital vyvezla na žádost majitele ze zkrachovalých železničních strojíren v Českých Velenicích.

Našel se tu i nákladní vagon z majetku Depa historických vozidel, kterému rotunda patří. Dělníci na něm nalezli rok výroby 1879. Šatava kolem jeho loukoťových kol krouží s nadšením, ačkoliv vozík zabírá místo. „Přeci ho nevystrčíme ven na déšť,“ říká.

Veselí nad Lužnicí se stalo jeho druhým zázemím, kde nyní v montérkách tráví většinu času. Ústředí firmy je v historickém Křižíkově depu v Táboře, které společnost odkoupila a zrekonstruovala.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

To je krásná reportáž, Janu Šatavovi přeju mnoho zdaru a držím palce.

Komu palce určitě nedržím jsou České dráhy chovající se ke svěřenému majetku v duchu svojí salámistické tradice. Je neuvěřitelné, že se někomu zřítí střecha na objektu v jeho vlastnictví a několik roků nepodnikne sebemenší snahu o uklizení ruin a o jeho základní bezpečnostní a statické zajištění – ta vrata vypadají, že někomu každou chvíli spadnou na hlavu.