Železnice Zprávy

Obrazem: Dva roky po nehodě má pendolino novou skříň

Pendolino, závod Alstom, nový čelní vůz, foto: České dráhy
Pendolino, závod Alstom, nový čelní vůz, foto: České dráhy

Do února příštího roku se musí obejít České dráhy bez jedné ze sedmi jednotek pendolino. Dva roky po tragické nehodě ve Studénce  běží v italském závodě Alstomu v Saviglianu obnova čelního trakčního vozu i vloženého vozu, které byly nejvíce poničeny.

České dráhy poskytly redakci Zdopravy.cz fotografie z průběhu rekonstrukce soupravy přímo ze závodu, jako první je zveřejnily ve svém čtrnáctideníku Železničář.

„Čelní vůz pak vzniká prakticky jako nový,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. V italském závodě jsou dva vozy od října loňského roku, k opravě je převezl tahač po silnici. Stejně tak pojedou i zpět. Zatím je hotová skříň z hliníkových profilů. Ostatních pět vozů z poškozené soupravy jezdí v Česku, používají je jako náhradu během vyvazovacích oprav jiných vozů.

Zatímco čelní vůz bude nový, vložený má menší poškození. Opravil se na něm poničený rám dveří, který získali vyřezáním z prvního trakčního vozu. „Dále lidé z Alstomu zavařili díry na skříni, nové jsou nástupní dveře a koberce na představku,“ komentoval pro Železničáře práce Michal Šimandl z odboru kolejových vozidel.

České dráhy zaplatí za opravu 210 milionů korun. Další peníze investují do modernizace interiéru všech pendolin, která běží v DPOV. Cenu za tyto práce firma neuvedla, protože jde o zakázku dceřiné firmě a nemusí ji tak zveřejnit. Firma chce nový interiér u první soupravy ukázat v září při Národním dnu železnice pořádaném Českými drahami v Bohumíně.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora