Obrazem: Dva roky po nehodě má pendolino novou skříň

Pendolino, závod Alstom, nový čelní vůz, foto: České dráhyPendolino, závod Alstom, nový čelní vůz, foto: České dráhy

Do února příštího roku se musí obejít České dráhy bez jedné ze sedmi jednotek pendolino. Dva roky po tragické nehodě

Do února příštího roku se musí obejít České dráhy bez jedné ze sedmi jednotek pendolino. Dva roky po tragické nehodě ve Studénce  běží v italském závodě Alstomu v Saviglianu obnova čelního trakčního vozu i vloženého vozu, které byly nejvíce poničeny.

České dráhy poskytly redakci Zdopravy.cz fotografie z průběhu rekonstrukce soupravy přímo ze závodu, jako první je zveřejnily ve svém čtrnáctideníku Železničář.

Pendolino, závod Alstom, nová skříň čelního vozu, foto: České dráhyPendolino, závod Alstom, nový čelní vůz, foto: České dráhyPendolino, závod Alstom, čelo druhého vozu, foto: České dráhyPendolino, závod Alstom, druhý vůz, foto: České dráhy

„Čelní vůz pak vzniká prakticky jako nový,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. V italském závodě jsou dva vozy od října loňského roku, k opravě je převezl tahač po silnici. Stejně tak pojedou i zpět. Zatím je hotová skříň z hliníkových profilů. Ostatních pět vozů z poškozené soupravy jezdí v Česku, používají je jako náhradu během vyvazovacích oprav jiných vozů.

Zatímco čelní vůz bude nový, vložený má menší poškození. Opravil se na něm poničený rám dveří, který získali vyřezáním z prvního trakčního vozu. „Dále lidé z Alstomu zavařili díry na skříni, nové jsou nástupní dveře a koberce na představku,“ komentoval pro Železničáře práce Michal Šimandl z odboru kolejových vozidel.

České dráhy zaplatí za opravu 210 milionů korun. Další peníze investují do modernizace interiéru všech pendolin, která běží v DPOV. Cenu za tyto práce firma neuvedla, protože jde o zakázku dceřiné firmě a nemusí ji tak zveřejnit. Firma chce nový interiér u první soupravy ukázat v září při Národním dnu železnice pořádaném Českými drahami v Bohumíně.

Tagy alstom pendolino savigliano
Žádné komentáře