Čtvrtstoletí od zapojení železnice do PID připomíná nezvyklý Elefant

Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákJednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

České dráhy a ROPID si v sobotu 23. září na železničním dnu připomněly 25 let od zapojení vlaků do Pražské

České dráhy a ROPID si v sobotu 23. září na železničním dnu připomněly 25 let od zapojení vlaků do Pražské integrované dopravy. V rámci oslav mimo jiné představily nově nalakovaný City Elefant, který bude v příštích letech výročí připomínat.

„Lak byl financován Českými drahami v rámci periodické opravy vozidla, autorem grafického zpracování jsou společně ROPID a ČD. Jde o kompromisní návrh původních variant ROPIDu,“ uvedl mluvčí organizátora dopravy Filip Drápal.

Městská a příměstská železniční doprava zažívá v posledních letech nebývalý rozkvět. Zatímco v roce 1992 v jejím rámci jezdilo ve všední den 419 vlaků, příští rok už to má být 929 vlaků. Růst ale není kontinuální. Zejména ve druhé polovině 90. let se politici chovali k pražské železnici téměř macešsky, když počet spojů klesal, ačkoliv cestujících neubývalo. Návrat na výsluní pak pro železnici znamenal především rok 2002, kdy posílená železniční doprava částečně nahradila povodněmi vyřazené metro.

City Elefant.
Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákVlaky v PID.
Zdroj: ROPIDCity Elefant.
Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákCity Elefant.
Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákJednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákJednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák