Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Lidé Reportáže

Obrazem: Arriva přestěhovala dílny z Vršovic do Malešic, místo jam má zvedáky

Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Skupina Arriva přestěhovala své servisní středisko pro městské a příměstské autobusy z Vršovic do areálu u Černokostelecké ulice v Malešicích. Dílny v novém zázemí mají sloužit především společnosti Arriva City, za měsíc jimi projde zhruba 450 autobusů.

Vedoucí servisní oblasti Jiří Hrubeš, který má na starosti i dílny ve Stodůlkách a na Zličíně, věří, že kultivovanější prostředí přiláká i nové zaměstnance. „Ve Vršovicích to prostředí zájemce spíše odrazovalo, byla tam zima a třeba kloubový autobus se tam celý ani nevešel a pracovalo se na něm venku,“ říká Hrubeš.

Firmě chybí především autoelektrikář, v Malešicích zatím není ani jeden. Jeho práci tak musejí suplovat mechanici. V nových garážích se provádí běžná údržba, která trvá několik minut, i generální opravy. Na jednu takovou zde čeká i autobus zdevastovaný nedávnou srážkou s kamionem. Na vině byl řidič kamionu. „Je ještě relativně zánovní, takže na šrotiště nepatří. Dostane nový předek,“ komentuje Hrubeš.

A zmiňuje ještě jeden rozdíl oproti Vršovicím. Tam měla firma montážní jámy, kdežto v Malešicích musela bývalý sklad vybavit zvedáky za čtyři miliony. Rozdíl je podle Hrubeše i mezi mladší a starší generací řidičů. Zatímco zkušenější řidiči si leccos na voze udělají sami, ti mladší si prý nevymění ani žárovku.

 

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Neobejdou. Dnes je autoelektrikařina o něčem jiném, než před dvaceti lety. Přemýšlení v okruhu žárovka – dráty – vypínač – relé už nestačí. Dnes je to CAN BUS, řídící jednotka, snímače, kalibrace, diagnostika. A to už je na mnohé mechoše a bohužel i na některé elektrikáře moc.

    • Zase ti co rozumí mikroelektronice ti nevymění startér nebo altík natož dvě baterky, oni ti přímo do očí řeknou, že na to maturitu nedělali.

  • Když máme zákaz vstupu na dílnu…tak jak se to máme naučit?
    Navíc je ve firmě XY variant vozů a u každého kusu to je trošku jinak…

    • máš pravdu, dříve tři týdny na dílně, potom na nákladáku a až potom autobus.

  • na nohách jde udělat hodně, ale kanál je na něco lepší. Bez toho autoelektrikáře se obejdou, u nás co elektrikář tak byl alkoholik.