Doprava ve městě Dopravci Železnice

Obnovená mochovská lokálka nevozí jen vzduch, zájem roste

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava
Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Obnovená středočeská lokálka z Mochova do Čelákovic má za sebou první celý týden fungování. A přes některé kritické hlasy se ukazuje, že by oprášení provozu po více než jedenáctileté přestávce mohlo mít smysl. „Zájem je rostoucí, za první týden připadalo na jeden spoj v průměru 16 až 24 lidí,“ uvedl mluvčí středočeského organizátora IDSK Oldřich Buchetka.

Nově zavedená linka S24 může mimo jiné těžit z častých dopravních komplikací na přilehlé dálnici D11 a dalších silnicích do Prahy. Spoje na objednávku kraje zajišťuje motoráky 810 společnost KŽC Doprava o kapacitě 54 cestujících. Vlaky jezdí ve všedních dnech v každém směru šestkrát, třikrát ráno a třikrát v podvečer.

Jízdní řád tratě Čelákovice - Mochov.
Jízdní řád tratě Čelákovice – Mochov.

„Není o čem diskutovat. Je to rychlejší než cesta autem do centra Prahy a také rychlejší než cesta autobusem a metrem přes Černý Most. Vlaky tady na čas jednoznačně vítězí,“ hýřil optimismem při spuštění lokálky krajský radní pro dopravu František Petrtýl. Cesta vlakem z Mochova na Masarykovo nádraží s přestupem v Čelákovicích trvá 38 minut.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • „Šukafon, hurá!“

    Zajímalo by mě, za kolik tam tenhle bolševismus jezdí, přesněji řečeno, kolik za jeho provoz dostává KŽC zaplaceno. Na S34 je ve špičkách slušně vytíženej, to jo, jinak v něm ale není skoro ani noha. Za 180 Kč/km je to dost drahá sranda. A to se samozřejmě vůbec nebavíme o tom, že takováhle ostuda je vyloženě k smíchu (orgasmy šotoušů s 3MPx foťáky a zmaštěnou hlavou jdou stranou, pro ty se hromadná doprava nezřizuje).

    Přeji pěkné husákovské svezení a nevyleťte na výhybce do uličky. 😀

    • TO si zorgasmoval, promiňte , zorganizoval Augusta…..víc není třeba dodávat.

    • Za 180 Kč/km bych všechny 3 cestující odvezl z Mochova na dráhu autem. A ještě bych na tom proklatě vydělal.

    • VRT:
      Vy možná – ale to by nevydělal ten „jediný správný“ (a o to jde především) …

  • A to nemůže k nádraží v Čelákovicích tyto počty cestujících svézt z Mochova autobus? Je stejně kapacitní a mnohem levnější, navíc může jet z centra. A cestující se tím pádem úplně stejně vyhnou D11 a přestupu na Černém Mostu. Na mě to působí jako šotohrátky…

    • Vzhledem k tomu, že jsou na Ropidu šotoši určitýho druhu, tak „musí“ jet šukafon.
      Je to hrozně moderní, levný, nízkopodlažní a éékologický….

    • Autobus z Čelákovic do Mochova dokonce už jezdí (linka 662), stačilo by, aby zajel i k čelákovickému nádraží.

    • Může, ale ROPID. Šoutouši prostě musí mít šukafon za každou cenu.

    • VRT:
      Ještě Vám tam vypadlo označení dopravce, jemuž bylo provozování přiděleno – tento konkrétní je totiž pro ROPID tím nejdůležitějším důvodem pro obnovení provozu.

    • TO železničář v důchodu
      JOjo, Augusta si s ním došáhne (a nejen to) opravdu daleko (hluboko).

    • Ano, Augustu netřeba zmiňovat, ale bez těch tajtrlíků v ROPIDu by si mohl ty šukafony honit maximálně po zahradě.

  • V průměru 24 lidí snad nejezdí ani Pražským Semmeringem do Hostivic. Do Mochova to teď jsou spíš šoto jízdy než pravidelní cestující. Můj odhad je 3-5 cestujících, víc tomu nedávám. A obnovení provozu vlečky do tamního areálu býv. mrazíren je zřejmě taky utopie, takže jednoho dne doprava zřejmě zase tiše utichne, ačkoli rád bych se mýlil.

    • Tomáš Záruba:
      O vhodnosti zřízení zastávky někde v tom místě jsme se bavili mnohokrát už kdysi „za bolševika“ – tehdy na to „nebyly finance“, a tak tam není dodnes …

  • Po týdnu nemužou dělat závěry.Samožřejmě že sem rád , že se vrací provoz na lokálky a pujedu si trat projet .

  • No on se bude chtít ze začátku svézt každý….ze zajímavosti. Jde o to, jestli to vydrží a budou i nějací pravidelní cestující.

    • Lokálkáři mají vždycky trochu velké oči. Když hrozí zrušení naženou do šukafonu nějaké šotouše a pak se chlubí fotkami, jak je ten vlak nabitej.
      Samozřejmě pro vyhodnocení dopravy je potřeba tak rok. V případě Mochova je fakt, že situace na s dojížděním vlaku nahrává. Ale jestli se (snad, konečně) rozkope 231, bude to stejně jedno.

    • Vlakům bude pokaždé nahrávat, i na lokálkách, pokud je souběžná silnice rozkopaná a výrazně tak zkrátí jízdní dobu.

Newsletter