Obnova dávno nepoužívané tramvajové tratě v Brně má zelenou

Líšeň - křížení Drčkova Vizualizace DPMBLíšeň - křížení Drčkova Vizualizace DPMB

Jihomoravský krajský úřad odblokoval obnovu brněnské tramvajové tratě Stránská skála – Líšeň. Úředníci rozhodli, že záměr brněnského dopravního podniku není

Jihomoravský krajský úřad odblokoval obnovu brněnské tramvajové tratě Stránská skála – Líšeň. Úředníci rozhodli, že záměr brněnského dopravního podniku není třeba dlouze posuzovat z hlediska vlivu na životní prostředí. Tím u projektu odpadá zřejmě nejdelší administrativní procedura a jarní termín zahájení stavby se jeví jako reálný.

Více než tři kilometry dlouhá trať se dočká znovuzrození po padesáti letech od ukončení pravidelného provozu. „Trať umožní obsluhu stávající zástavby i připravovaných nových obytných souborů v plánovaných rozvojových územích na jihu a jihovýchodě Líšně,“ sdělila už dříve deníku Zdopravy.cz mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Trať do Líšně, konečná v areálu muzea. Vizualizace DPMB

Trať do Líšně, konečná v areálu muzea.
Vizualizace DPMB

Pozemky mezi Líšní a Stránskou skálou jsou v územním plánu vymezeny jako rozvojové a obnovení trati je podle Lukšové prevencí před negativní dopady zastavění území bez dostatečné dopravní infrastruktury.
Obnovená trať, kterou pravidelná tramvajová doprava opustila už v polovině 60. let, zároveň napojí na kolejovou síť muzeum dopravy, kde bude konečná a přestup na autobusy.

Při rekonstrukci bude provedena výměna tramvajového svršku, sanace tramvajového spodku, výstavba trakčního vedení a trakční napájecí stanice a výstavba tramvajových zastávek. Celkem se počítá s náklady ve výši zhruba 400 milionů. Jde o vůbec první obnovu kdysi opuštěné tratě v Brně. Výhoda projektu spočívá především v tom, že se zachovalo drážní těleso a nebude se tak stavět na zelené louce.

Tagy brno tramvaje
1 komentář