Dýšina na Plzeňsku získá druhou zastávku. Díky nejdelšímu českému tunelu

Stavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drážní úřad rozhodl o nových názvech zastávek v obci Dýšina u Plzně, kde poměry na železnici v prosinci výrazně změní

Drážní úřad rozhodl o nových názvech zastávek v obci Dýšina u Plzně, kde poměry na železnici v prosinci výrazně změní dokončení koridorové přeložky s ejpovickými tunely.

Mapa přeložky Ejpovice. Autor: SŽDC

Mapa přeložky Ejpovice.
Autor: SŽDC

Současná zastávka Dýšina, která zůstane na dnešní jednokolejné trati a ocitne se mimo koridor, se po zprovoznění bude nově jmenovat Dýšina-Horomyslice. „Obyvatelé obce Dýšina pak dostanou k dispozici zcela novou zastávku. Ponese nově název Dýšina a bude vystavěna v kilometru 96,980-97,800 tratě Praha – Plzeň,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Novák.

Vizualizace koridoru za Ejpovicemi směr Plzeň. Stará trať vpravo, nová přeložka vlevo.  Autor: SŽDC

Vizualizace koridoru za Ejpovicemi směr Plzeň. Stará trať vpravo, nová přeložka vlevo.
Autor: SŽDC

Nové názvy zastávek budou platné od zahájení provozu na modernizované části trati. Úsek je součástí páteřní transevropské dopravní sítě a vnitrostátního třetího koridoru, jenž vede z Prahy přes Plzeň a Cheb na státní hranici
s Německem. Délka trati se díky přeložce s tunely v tomto úseku zkrátí o více než šest kilometrů.

Tagy Drážní úřad Dýšina Ejpovice koridor tunely zastávka
16 komentářů