Nové toalety a pokladny. Z Masarykova nádraží má být výkladní skříň Českých drah

Masarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákMasarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef Petrák

Druhé nejvytíženější nádraží v Praze podle počtu cestujících prochází další etapou modernizace, která by měla z nejstarší nádražní budovy v

Druhé nejvytíženější nádraží v Praze podle počtu cestujících prochází další etapou modernizace, která by měla z nejstarší nádražní budovy v metropoli udělat kultivovanější místo

„Nádraží projde komplexní přestavbou, aby mohlo být výkladní skříní Českých drah,“ řekl ve firemním časopise Železničář člen představenstva Michal Štěpán.

Už od poloviny listopadu vznikají na nádraží nové toalety. Stavba začala vyklizením prostor a demoličními pracemi stávajících toalet v blízkosti nástupiště. Nově budou pod prodejnou Pont v hlavní dvoraně „Kvůli  omezení staveništních  tras a výsledkům tendru s důrazem na optimalizace nákladů je dohodnut smluvní termín dokončení v březnu, provoz by měl být zahájen v dubnu,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Toalety pak má provozovat JLV. Akci platí Penta.

Masarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákMasarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákMasarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákMasarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákMasarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef PetrákVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: PentaVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: PentaVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: PentaVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: PentaVizualizace budoucí podoby Masarykova nádraží a okolí. Foto: Penta

Ještě na jaře má také začít stavba nových pokladen. Ty jsou dnes v hale u vstupu z Hybernské ulice, kudy ale chodí už relativně málo lidí v porovnání s jinými vstupy. Přesunou se proto více k nástupištím u dvorany, z které odjíždějí vlaky. Částečně zaberou místo stávajících toalet. U nových pokladen zatím probíhá projednávání stavebního povolení a zpracování prováděcí dokumentace. Hotové by měly být ve třetím čtvrtletí. Do té doby budou otevřeny staré pokladny.

Masarykovo nádraží je podle statistik Ropidu druhým nejvytíženějším nádražím v Praze, denně jim projde přes 32 tisíc lidí jen s lístky Pražské integrované dopravy. Je jedním z mála nádraží, které či České dráhy nechaly a nepřevedly na SŽDC.

V historické budově byla dosud rekonstruována dvorana – zastřešení, podlahy a technologické zázemí. „Úpravou projdou prodejní prostory, projekt využití vyšších podlaží se připravuje,“ dodal Štáhlavský.  Postupně ČD opraví i celou budovy, vyšší patra chtějí přestavět na kanceláře pro zaměstnance. Ti na řadě míst přijdou o své prostory, například na na Smíchově.

Modernizace kolejiště a nástupišť je v působnosti SŽDC, která loni zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Výstavba nových objektů na uvolněných pozemcích podél ulice Na Florenci je pak v působnosti Penty, která chce na ostatních pozemcích postavit nový bulvár a vytvořit nový komplex Prague Central Business District.

Tagy České dráhy Masarykovo nádraží Penta SŽDC
21 komentářů