Infrastruktura Letectví

Nové depo autocisteren postaví na letišti za půl miliardy Hochtief a Metrostav

Letiště Václava Havla, Praha - Ruzyně, letecké snímky. Autor: Letiště Praha
Letiště Václava Havla, Praha - Ruzyně, letecké snímky. Autor: Letiště Praha

Pražské letiště dotáhlo do finále půlmiliardový projekt na modernizaci systému zásobování palivem. Po roce a půl se podpisem smlouvy završila soutěž na výstavbu nového depa autocisteren a nového produktovodu ze stáčiště leteckých pohonných hmot.

S cenou 483 milionů uspělo mezi sedmi zájemci sdružení Hochtief a Metrostav. Stavět se začne v březnu, dokončení stavby se předpokládá v květnu příštího roku. „Přínosem pro Letiště Praha bude nejen zvýšení kapacit výdeje leteckých pohonných hmot a tím uspokojení vyšší poptávky dopravců po jejich dodávkách, ale také zvýšení bezpečnosti,“ uvedl mluvčí letiště Roman Pacvoň.

Jedním z důvodů přesunutí depa je i skutečnost, že jeho současné umístění brání některým rozvojovým projektům. Staré depo leží v blízkosti novějšího Terminálu 2, kde je jeho kapacita omezena místem, navíc překáží plánovaným investicím do pojezdových ploch a nového prstu pro cestující. Nové depo vznikne za Terminálem 1 v blízkosti nákladové zóny letiště.

Plnění letadel palivy zajišťují na Ruzyni soukromé firmy Unipetrol, Total a MOL, letiště je majitelem infrastruktury. Samotnou dopravu paliva na letiště přitom ze sta procent zajišťují vlaky, autocisterny jsou využívány pouze k přepravě po areálu.

Společnost Hochtief není ve výstavbě infrastruktury pro leteckou dopravu nováčkem. Aktuálně buduje nový terminál na letišti v Českých Budějovicích, stavěla řídící věž v Ostravě nebo středisko Řízení letového provozu v Jenči.

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Vsimnete si teto vety v clanku: „Samotnou dopravu paliva na letiště přitom ze sta procent zajišťují vlaky, autocisterny jsou využívány pouze k přepravě po areálu.“ To znamena, ze zeleznice jiz na letisti je. Proc se nerozsiri trochu a nevyuziva se pro dopravu lidi. Vim, ze je to jen vlecka a kapacita je mala, ale lepsi neco nez-li nic.

    • To je velice jednoduché. Je to vlečka, která vede ze severu k dráze 24/06 a je větví z trati Jeneč – Zákolany, obě dvě tyto věci ji defacto automaticky vyřazují ze hry o rozumné spojení na letiště.