Železnice Zprávy

Neomezené letní cestování za 85 Kč denně. Zájem o prázdninovou jízdenku ČD roste

Rychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhy
Rychlík, Štráž nad Ohří, foto: České dráhy

Zájem lidí o takřka neomezené cestování vlakem po české železnici během léta dál roste. Šestá sezóna Jízdenky na léto Českých drah ukazuje, že se státem vlastněnému dopravci podařilo s nabídkou najít volné místo na trhu.

Přesná čísla o prodeji jízdenek firma tají, uvádí jen procentní růst.

„Loni se díky zavedení nové sedmidenní varianty jejich prodej zdvojnásobil a v letošním roce pokračuje rostoucí trend prodeje. Jen od půlky června do půlky července, tedy za první měsíc prodeje jízdenky, si jich zakoupili cestující o 25 % více než v loňském roce,“ upozorňuje Zuzana Čechová, ředitelka odboru cenotvorby a produktové komunikace Českých drah.

Jízdenka na léto umožňuje po dobu 7 nebo 14 dní libovolné cestování spoji Českých drah bez omezení počtu jízd nebo ujetých kilometrů. Ostatní dopravci ji neuznávají. Počet ujetých kilometrů ani použitých vlaků není nijak omezen. Příplácet si musíte jen za rezervace do spojů SuperCity Pendolino.

Růst zájmu pokračuje letos i přes to, že se Češi přestali tolik orientovat na dovolenou v tuzemsku a začali jezdit znovu i do zahraničí, jak ukazují čísla Letiště Praha, statistiky ČSÚ nebo cestovek. Vzhledem k ceně je prázdninová jízdenka vhodnou alternativou i pro případ, že někdo během její platnosti plánuje dvě a více cest na delší vzdálenost, zejména po trasách, kde nemají dráhy superakční jízdenku.

Jízdenka na léto je nabízena ve dvou verzích s platností 7 nebo 14 po sobě jdoucích dnů, např. sedmidenní tak platí od 5. července (včetně) do půlnoci 11. července. Jízdenky je možné zakoupit pro období od 1. července do 31. srpna s možností předprodeje od 15. června. Jízdenka je nepřenosná, je vystavena na jméno, a je platná pouze s osobním dokladem. Dvoutýdenní varianta stojí 1190 korun, týdenní pak 790 korun. Den neomezeného cestování tak stojí 85 korun, levnější je v přepočtu na den jen celoroční aplikace IN100.

Neroste jen zájem o prázdninovou Jízdenku na léto, ale obecně o železniční dopravu. České dráhy za první půl rok přepravily o 1,3 milionu cestujících více než v loňském roce a každý Čech v současnosti ujede vlaky Českých drah přibližně 700 kilometrů za rok, což je asi o 100 kilometrů více než před osmi lety.

Štítky

2 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Povinná místenka není jen v pendolinu, ale i na dalších spojích českých drah mezi Ostravou a Prahou. Minulý rok jsem se nachytal, když jsem jel ráno IC Opava. Vůbec jsem nečekal, že jiné spoje než SC mohou být taky povinně místenkové.

  • jelikož rád jezdím po ČR tak ta jízdenka je super mám zakoupeno od 4.8 do 31.8 + doplatek do 1třídy…
    a ještě pro info s INkartou je o 100Kč levnější…