Doprava ve městě Trolejbusy

Největší trolejbusovou zakázku získala Škoda. Plzni dodá až 17 vozů s bateriemi

Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.
Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.

Největší zakázku na dodávku nových trolejbusů vyhlášenou v posledních dvou letech mezi českými dopravními podniky vyhrála společnost Škoda Electric. Po Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dodá až 17 osmnáctimetrových parciálních trolejbusů.

Vítězství Škody Electric vyplývá z rámcové smlouvy zveřejněné v registru smluv. Podle ní dodá firma letos do deseti měsíců od podpisu 7 trolejbusů, dalších deset mohou PMDP objednat později. Za každý trolejbus zaplatí PMDP 16,7 milionů korun bez daně, celá smlouva tak má hodnotu 246,5 milionů korun bez DPH. Jde tak o největší smlouvu na nové trolejbusy v tuzemské městské hromadné dopravě od května 2016, kdy v Plzni uzavřeli rámcovou smlouvu na dvanáctimetrové trolejbusy opět pro PMDP.

Půjde o kloubové trolejbusy 27 Tr, které vyrábí Škoda Electric ve spolupráci se Solarisem.  (Původní informace o trolejbusech 35 Tr byla mylná, pozn. redakce)

Detaily o soutěži zatím PMDP nezveřejnily, písemná zpráva zadavatele chybí. Podle detailů ve smlouvě budou trolejbusy vybaveny vnitřním kamerovým systémem či budou mít wifi.

Zakázka potvrzuje velkou oblibu parciálních trolejbusů, které díky přídavné baterii umožňují i jízdu mimo troleje. Podle smlouvy má trolejbus na baterii ujet nejméně 12 kilometrů.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pokud to chápu správně, tak klimatizace bude jen v kabině řidiče? Ach jo, hlavně že tam cpou zbytečnosti jako wifi. Inu v létě bude opět lepší jezdit raději autem.

  • „na baterii ujet nejméně 12 kilometrů“, předpokládám s vypnutým topením/klimatizací a po rovině. Kolik bude stát nová baterie a za jak dlouho se opotřebí, že bude nutná výměna?

    • Ze smlouvy:
      „Podmínkou výdrže na 1 cyklus jízdy na TB bez trolejového vedení je garantované ujetí 12 km jízdy po celou záruční dobu trakčních baterií při plném vytížení vozidla rychlostí min. 50km/hod, při současném zastavování na zastávkách, křižovatkách a ost. překážkách, při 30% výkonu topení popřípadě chlazení, při osvětlení salonu pro cestující a plném výkonu topení popř. chlazení kabiny řidiče a dále výdrž 10 minut odstavu vozidla s dostatečným výkonem topení, popř. klimatizování a osvětlení kabiny řidiče (na všech profilech jízdních tras trolejbusových linek PMDP a.s.).“

      „Dodavatel garantuje provozní spolehlivost na trakční baterie minimálně v délce 7 let při průměrném denním celkovém proběhu při jízdě na TB ve výši 40 km (průměrováno na 365 dní v roce).“

    • Tak to by celkem šlo. V Praze totiž jezdí pár minielektrobusů a v zimě prakticky bez topení.

    • zkuste pohledat ve zlíně tenhle(krátky) dělali studii baterky versus generátor-kastle iveco a vyšlo to s baterkama dobře proti naftáku. Jsou tam podrobný grafy i na mapě kde to jezdí na troleje a bez.Musíte si uvědomit, že trolejbus může mět před sebou uzávěrku silnice a může to objet bez trolejí a tych dvanáct kilometrů jsou min.

Newsletter