Nedostatek řidičů řádí v Praze, ROPID zavádí prázdninový jízdní řád

Servisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářServisní středisko Arriva City v Malešicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) sáhl kvůli nedostatku řidičů hned na začátku nového roku k mimořádnému opatření. Po dohodě s

Organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) sáhl kvůli nedostatku řidičů hned na začátku nového roku k mimořádnému opatření. Po dohodě s dopravci, především Dopravním podnikem hlavního města Prahy, zavedl na první dva týdny roku (do 12. ledna) prázdninový jízdní řád. Pro cestující to mimo jiné znamená prodloužení intervalů na tramvajových linkách z osmi na deset minut.

„Vzhledem k tomu, že v lednu klesá vytížení spojů v ranní špičce o 10 až 20 procent, je toto období jediným v roce, kdy je možné takové opatření realizovat,“ uvedla organizace na sociální síti. Podle mluvčího ROPIDu Filipa Drápala si tak podniky ve fondu pracovní dobu vytvářejí polštář zejména pro závěr roku, kdy řidiči zajišťují spoje jen za cenu omezení vlastního volna. V závěru roku mnozí z nich vyčerpali maximální počet přesčasových hodin.

„Přestože všichni dopravci zahájili v průběhu roku 2017 rozsáhlé nábory nových pracovníků, nízká nezaměstnanost způsobuje, že se na pracovním trhu noví řidiči hledají nesmírně složitě,“ dodává ROPID. Podle výroční zprávy za rok 2016 zaměstnával DPP na 11 tisíc lidí, z toho 40 procent řidičů. Podnik přitom patří k nejlépe platícím dopravcům, průměrná mzda před rokem překročila 35 tisíc korun. I tak ale odbory chtějí otevřít kolektivní vyjednávaní a vylepšit mzdové nárůsty dohodnuté v dlouhodobé smlouvě.

Obecně v Praze a okolí chybějí stovky řidičů. To se výrazně projevilo i na Silvestra a Nový rok, kdy společnost Arriva City vůbec nevypravila spoje na linkách 328, 333 a 385. Zdůvodnila to zvýšenou nemocností řidičů. Firmě za to hrozí od objednatelů sankce 50 korun za každý objednaný a neprojetý kilometr.

Nedostatek kádrů ale řeší dopravci po celé republice. „Uvítali bychom dalších 300 řidičů a 50 automechaniků, abychom pokryli poptávku našich zákazníků. V celé České republice chybí v současné době 14 tisíc řidičů,“ tvrdí šéf jihlavské skupiny ICOM Zdeněk Kratochvíl.

Tagy Arriva dpp ICOM jízdní řád řidiči ropid
16 komentářů