Letectví

Napětí v Brussels Airlines. Lufthansa vyhodila jejich šéfa, mluví se o začlenění pod Eurowings

Brussels Airlines a jejich Airbus A330. Foto: Brussels Airlines
Brussels Airlines a jejich Airbus A330. Foto: Brussels Airlines

Z evropského nebe může zmizet další značka aerolinek. Společnost Brussels Airlines, která je největší aerolinkou v Belgii, přišla o své dva nejvyšší manažery. Ti tvrdí, že skončili kvůli odporu proti začlenění aerolinky pod jinou dceru Lufthansy, společnost Eurowings.

V Belgii je z plánů německého dopravce událost, která se dostala na titulní stránky novin. Brussels Airlines jsou po krachu Sabeny v roce 2001 největším dopravcem v zemi.

Lufthansa odvolala z pozice šéfa aerolinek Bernarda Gustina a Jana De Raeymaekera, finančního ředitele. Oba skončí k 31. březnu. Gustin byl v aerolinkách patnáct let a podílel se na jejich vzniku, deset let je vede. Nahradí ho Christina Förster, která ve firmě působí jako šéfka obchodu. Stane se tak jedinou ředitelkou aerolinky v Evropě.

Belgický list De Tijd uvedl, že jedním z důvodů jsou plány na plnou integraci pod Eurowings, se kterou vedení Brussels Airlines nesouhlasilo. Místo toho chtělo rozvíjet svůj model aerolinky.

Proti plánům na intergraci se ozvaly i belgické firmy; stovka firem včetně například pivovarnické skupiny AB InBev napsala dopis Lufthanse, ve kterém žádají udržení firmy i značky v Belgii.

Brussels Airlines poté přišly s prohlášením, že značka i hybridní model kombinující nízkonákladové lety po Evropě s dálkovými, zejména do Afriky, nadále zůstane zachovaný. Spolupráce Brussels Airlines s Eurowings je ale čím dál hlubší. Belgický dopravce bude letos provozovat tři dálková letadla pro Eurowings. Na středeční tiskové konferenci pak šéf Eurowings Thorsten Dirks uvedl, že Brussels Airlines budou pro Eurowings zajišťovat kompletní provoz dálkových letů.

5 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře

Napsat komentář: Tomas Zrušit odpověď

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Osobně si myslím, že Lufthansa si to tady v Evropě začíná tak trochu víc monopolizovat, nebojím se to označit pojmem „bačovat“. Nemám nic proti Eurowingsu. Považuji jej za spolehlivou aerolinku, nicméně se domnívám, že Brussels Airlines mají potenciál i přesto, že ve skupině a i obecně jsou menší leteckou společností, na to, aby mohly fungovat jako samostatná letecká společnost. Nevím to jistě, ale i kvůli tomu, že z Evropy mají největší síť linek do Afriky, což je dle mého názoru, jistě cesta do budoucnosti…

  • Chápu, že v Belgii může být brand Brussels Airlines známější a lidi kvůli názvu citlivější na to, že by měla další belgická značka zaniknout. Ale pro zbytek Evropy je to brand pořád méně důvěryhodný než Eurowings a pokud by měli možnost volby dvou cest za podobný peníz a v podobný čas, většina bude volit Eurowings. Takže se jedná jen o logický krok majitele…

  • Jediné logické řešení. Eurowings je nejlepší nízkonákladovka v Evropě, která kombinuje komfort klasického leteckého dopravce (rozhodně to není sardinkovač, pokud letí jejich A319 nebo A320), dobrou síťovost, poměrně solidní přesnot (kam se třeba hrabe Ryanair nebo Travel Service), rozumně nízké ceny v celém bookovacím období (samozřejmě výjimky se najdou, např. květnové víkendy, neděle večer atd.) a údržbové zázemí Lufthansy.

    • Eurowings? Rozumna presnost?

      Dovolte, ale musim se smat. Travel service (resp jeji linkova cast) jsou proti eurowingsu kral presnosti.

    • Sorry, ale v roce 2017 jsem letěl s EW 46x a pouze jednou jsem přiletěl se zpožděním 60 minut. Za včasný přílet počítám do T+10 min. Pak jsem letěl s AF 4x z toho na čas 3x, zatímco s QS 4x a na čas pouze 1x.

      Navíc Evropa potřebuje standardizaci, takže tu není prostor pro malé aerolinky.