Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Nádraží v Jaroměři opraví za půl miliardy Subterra, cena v soutěži klesla o více než třetinu

Železniční stanice Jaroměř. Foto: Dezidor/Wikimedia Commons
Železniční stanice Jaroměř. Foto: Dezidor/Wikimedia Commons

Cenový souboj stavebních firem o zakázky se po soutěžích u Ředitelství silnic a dálnic přesunul i na železnici. Ukazuje to poslední velká zakázka Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na modernizaci stanice Jaroměř.

Z odhadované ceny 804,5 milionu Kč bez DPH klesla v soutěži cena na 511,6 milionu korun. Do soutěže se přihlásilo celkem jedenáct firem či sdružení, nejdražší z nich nabídlo 583 milionů korun. Vysoutěžená cena je oproti odhadované o 36,5 % nižší.

Zakázku získalo sdružení JARO vedené stavební společností Subterra patřící do skupiny Metrostav. Druhou firmou ve sdružení je slovenská společnost Eltra. Smlouva se SŽDC je už v registru smluv.

Stanice Jaroměř projde kompletní přestavbou, která má zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících i bezpečnost. Dojde k instalaci nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnosti umožní dálkové ovládání technologických zařízení železniční dopravní cesty.

„V rámci stavby se počítá s rekonstrukcí železničního spodku a svršku včetně odvodnění. Vybudují se nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem podchodem od výpravní budovy. Bezbariérový přístup pro cestující z výpravní budovy na nástupiště bude zajištěn výtahy,“ vypočítává změny mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Dojde současně kvůli nové konfiguraci kolejiště k rekonstrukci železničního propustku, trakčního vedení a sdělovacího zařízení. Vybuduje se nová trafostanice a rozvody silnoproudu. Instalovat se bude nové osvětlení stanice i v prostoru nástupišť.

Částečnou úpravou projde i výpravní budova a přístřešek směrem ke kolejišti. V prostoru vedle výpravní budovy se postaví nový objekt trafostanice a zbourají stavědla č. 1 a č. 2.

Stavba přinese omezení provozu vlaků. Už na konec března jsou plánovány první kratší výluky. 27. 3. – 29. 3. 2018 v úseku  Smiřice – Jaroměř od 8:40 do 15:20; 4. 4. – 6. 4. 2018 v úseku Jaroměř – Skalice od 7:45 do 15:00; 7. 4. – 11. 4. 2018 v úseku Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem

Hlavní nepřetržitá výluka bude probíhat v létě: od 14.7. do 10.8. nepřetržitě v úseku Smiřice – Jaroměř, Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem, Jaroměř – Česká Skalice.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Zrovna tahle budova nevypadá, že by byla v havarijním stavu. A zkrácení jízdní doby to také nepřinese, protože elektrizace do Trutnova je v nedohlednu. Takže 10 minut ztráta kvůli přepřahu v Hradci a chrochtající brejloveci s rychlíky pod dráty do Jaroměře bohužel nezmizí:/

    • Rekonstrukce nádráží kde všechno zastavuje, těžko přinese zrychlení, to dá rozum ne? A budova se teď taky nebude…

    • Vyhozené peníze za zkomplikování současného přehledného stavu jen proto, aby stanice mohla být jednou dálkově řízená – a fascinující je zejména ta část informace, podle níž přestavba stanice „… má zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících …“!
      Pro jednoduché odbočné stanice, kde všechny vlaky jsou zastavující a zejména při mimořádnostech je podstatné i umožnění rychlého a pohodlného přestupu od končících a na výchozí vlaky (pochopitelně v jedné úrovni), je budování několika dvoustranných ostrovních nástupišť tím nejhorším možným řešením, zejména jsou-li všechny navazující tratě jednokolejné, protože místo dosavadních 2 – 3 minut na přestup je nově podchodem potřeba minimálně pěti či ještě více minut, a ty pak chybějí na jednokolejkách pro sestavu smysluplného jízdního řádu. O tom, že to m.j. také likviduje trafiky, a občerstvovací zařízení, která tím přijdou o podstatnou část klientely, není ani třeba se zmiňovat …

    • V Jaroměři dnes prakticky nikdo nepřestupuje. Jediný směr ve kterým je nutný přetup je Dvůr-Skalice, ale není problém aby tyto vlaky zastavily u jednoho nástupiště.