Infrastruktura Železnice

Na železnici vznikají další zastávky. Novou začali stavět v Táboře

Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz - Amazon loni na konci listopadu. Foto: Amazon
Otevírání nové železniční zastávky Dobrovíz - Amazon loni na konci listopadu. Foto: Amazon

Českou železniční síť letos obohatily tři nové zastávky. Zatímco zastávka Havířov Střed je už těsně před otevřením, před několika dny začala stavba nové zastávka Tábor – Měšice. Schválených Drážním úřadem jich je ale podstatně více. Už v létě kvůli výluce otevřela zastávka Praha – Bubny Vltavská.

„V posledních několika málo letech zažívá osobní železnice doslova renesanci. Budování nových zastávek je správným krokem, zejména pokud jsou tyto zastávky blíže lidem. Nejen pravidelně dojíždějící cestujícído škol a zaměstnání to ocení,“ připomíná ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář.

Drážní úřad letos schválil názvy pro čtyři nové zastávky, letos se ještě ale nestaví. Zatím se staví dvě zastávky schválené už loni. Názvy pro zastávky Písek jih, Tochovice zastávka a Ostrava-Zábřeh jsou platné od nového grafikonu 2017/2018.

Jejich výstavby jsou odvislé od investičního plánu národního správce železniční infrastruktury. Název pro zastávku Červený Újezd u Votic zastávka bude platný od zahájení provozu na modernizované části trati mi Sudoměřice u Tábora a Voticemi. Na Drážním úřadě už běží kvůli ní stavební řízení.

Letos se tak staví zastávky, které schvaloval Drážní úřad už loni. V případě zastávky Havířov Střed je otevření naplánováno na polovinu října. Do konce nového jízdného řádu se má otevřít zastávka Tábor – Měšice, kterou začali stavět před pár dny.

Její vznik inicioval Jihočeský kraj. Zastávka je situována vpravo ve směru staničení železniční trati 224 Horní Cerekev – Tábor u ulice Průhon, tedy zhruba o kilometr blíže centru než již dávno zrušená zastávka Měšice u Tábora. Svými parametry bude splňovat všechny dnes povinné požadavky na interoperabilitu, jako je výška hrany nástupiště, osvětlení, přístřešek pro cestující a staniční rozhlas. Nástupiště bude plynule navazovat na chodník do zmíněné ulice. Součástí stavby bude též oprava povrchu železničního přejezdu.

Zastávku staví společnost N+N Litoměřice, jež uspěla ve výběrovém řízení s částkou 8,5 milionu korun. Lidí se výstavba dotkne od 15. 10., kdy bude docházet k denním uzavírkám přejezdu, od 19.10 do 30. 10. bude přejezd uzavřen trvale. Mezi Táborem a Chýnovem současně zavedou v té době náhradní autobusovou dopravu, při výluce správce železnice bude opravovat i jiné úseky trati, které přímo se samotnou výstavbou nesouvisí.

Doba jízdy vlakem z části Měšice do železniční stanice Tábor bude tři minuty, čímž se tento druh dopravy stane nejrychlejším z nabídky veřejné dopravy.

Drážní úřad schválil loni ještě další zastávky, které se ještě nestaví. Jde například o Veselí nad Moravou – Milokošť nebo Lesůňky.

Štítky

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Určitě je dobré zřizovat zastávky tam, kde mohou podchytit významný proud cestujících. Je ale potřeba dávat pozor, aby se pak vzájemně funkčně nepřekrývaly a zbytečně neprodlužovaly jízdní dobu. Mimochodem, jak to vypadá s tzv. „Rajskou zahradou“ v Praze na Černém Mostě, ta už se vypustila? A jak jsou vytížené Běchovice střed?

  • Ještě aby v jihočeském kraji jezdilo na této trati více osobních vlaků.

    • A koho by vozily? Už teď jich půlka jede do Chýnova s max. 10 lidmi a odtud vozí vzduch.

    • Pokud se trefí do poptávky a přitáhnou tak více cestujících, proč ne. Je-li k tomu potenciál…