Autobusy

Na český trh regionálních autobusů vstupuje dopravní obr Transdev

Autobus Transdevu, ilustrační foto. Pramen: Bidgee [CC BY-SA 3.0 au (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/au/deed.en)], from Wikimedia Commons
Autobus Transdevu, ilustrační foto. Pramen: Bidgee [CC BY-SA 3.0 au (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/au/deed.en)], from Wikimedia Commons

Souboj o zakázky v autobusové dopravě ve veřejném závazku bude zřejmě výrazně urputnější. Na český trh vstoupil světový dopravní obr Transdev, který má základnu ve Francii. V tuzemsku podle obchodního rejstříku založil už koncem ledna dceřinou společnost Transdev Česká republika a podle informací deníku Zdopravy.cz usiluje o první zakázky v tendrech Moravskoslezského kraje.

Jde po letech o vstup velkého nadnárodního hráče do české regionální dopravy, dosud se trh spíše konsolidoval akvizicemi či fúzemi. Jako jednatel českého Transdevu je zapsán Radim Novák, někdejší ředitel Veolia Transport pro Česko a Slovensko. Po akvizici Veolia Transport společností Arriva v roce 2013 převzal celý region střední a východní Evropy, loni v létě ale po reorganizaci z Arrivy odešel.

Transdev se zatím ke svým plánům na českém trhu nevyjadřuje, celosvětově jde ale o jednu z největších dopravních firem. Zaměstnává přes 80 tisíc lidí v 19 zemích. Částečně lze přitom hovořit o návratu na český trh, neboť odprodaná Veolia Transport Central Europe patřila pod přímého předchůdce dnešního Transdevu, skupinu Veolia Transdev.

V dálkové dopravě je v tuzemsku zapsána i společnost Transdev Eurolines CZ.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Vybrali si pro rozjezd dlouholetého ředitele Arrivy. To nasvědčuje velikým ambicím. Vybrali si zkušeného manager. Uvidíme jak velké má u investora slovo. I to jak promyšlenou taktiku mají a kolik tu chtějí investovat. Předpokládám, že bez pozdějších nákupů menších dopravců nemají šanci uspět.

  • Asi ví o pořád odkládaném výběrku na dopravu ve zlínském kraji.

  • Aby do nedopadlo jako s National Express. Začalo to linkou Domažlice – Praha, kterou to také skončilo…

    • Ta linka nebyla provozována National Expressem, ale firmou jeho zaměstnanců. Kapitálově podíl NE nula.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora