Autobusy

Na český trh regionálních autobusů vstupuje dopravní obr Transdev

Autobus Transdevu, ilustrační foto. Pramen: Bidgee [CC BY-SA 3.0 au (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/au/deed.en)], from Wikimedia Commons
Autobus Transdevu, ilustrační foto. Pramen: Bidgee [CC BY-SA 3.0 au (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/au/deed.en)], from Wikimedia Commons

Souboj o zakázky v autobusové dopravě ve veřejném závazku bude zřejmě výrazně urputnější. Na český trh vstoupil světový dopravní obr Transdev, který má základnu ve Francii. V tuzemsku podle obchodního rejstříku založil už koncem ledna dceřinou společnost Transdev Česká republika a podle informací deníku Zdopravy.cz usiluje o první zakázky v tendrech Moravskoslezského kraje.

Jde po letech o vstup velkého nadnárodního hráče do české regionální dopravy, dosud se trh spíše konsolidoval akvizicemi či fúzemi. Jako jednatel českého Transdevu je zapsán Radim Novák, někdejší ředitel Veolia Transport pro Česko a Slovensko. Po akvizici Veolia Transport společností Arriva v roce 2013 převzal celý region střední a východní Evropy, loni v létě ale po reorganizaci z Arrivy odešel.

Transdev se zatím ke svým plánům na českém trhu nevyjadřuje, celosvětově jde ale o jednu z největších dopravních firem. Zaměstnává přes 80 tisíc lidí v 19 zemích. Částečně lze přitom hovořit o návratu na český trh, neboť odprodaná Veolia Transport Central Europe patřila pod přímého předchůdce dnešního Transdevu, skupinu Veolia Transdev.

V dálkové dopravě je v tuzemsku zapsána i společnost Transdev Eurolines CZ.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LiborV
Host
LiborV

Vybrali si pro rozjezd dlouholetého ředitele Arrivy. To nasvědčuje velikým ambicím. Vybrali si zkušeného manager. Uvidíme jak velké má u investora slovo. I to jak promyšlenou taktiku mají a kolik tu chtějí investovat. Předpokládám, že bez pozdějších nákupů menších dopravců nemají šanci uspět.

Petr.R
Host
Petr.R

Asi ví o pořád odkládaném výběrku na dopravu ve zlínském kraji.

Jiří2
Host
Jiří2

Aby do nedopadlo jako s National Express. Začalo to linkou Domažlice – Praha, kterou to také skončilo…

Jan Sůra
Admin

Ta linka nebyla provozována National Expressem, ale firmou jeho zaměstnanců. Kapitálově podíl NE nula.