Dopravci Železnice

Motoráky Arrivy překonaly loni čtvrtmilionovou hranici, v roce 2016 prodělaly

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trojnásobně stouply loni počty cestujících v motorových vlacích společnosti Arriva vlaky. Dopravce, který kapitálově patří do skupiny státem vlastněné Deutsche Bahn už zveřejnil i výsledky za rok 2016, kdy spustil linku Praha – Benešov u Prahy.

Podle mluvčího firmy Romana Herdena přepravily vlaky Arrivy v roce 2016 95,8 tisíc cestujících, loni už 285,4 tisíc. Za růstem je hlavně zavedení a následné rozšíření linky z Prahy do Trenčína a Nitry.

Zatímco u jiných svých firem v Česku Arriva zveřejnila výsledky už během roku, s publikací čísel za rok 2016 čekala téměř do poslední zákonem dané chvíle. Výroční zprávu poslala na obchodní soud před svátky, ve Sbírce listin se objevila tento týden.

Arriva vlaky v roce 2016 dosáhla v roce 2016 tržeb 56,4 milionů korun, ztráta dosáhla 6,7 milionu korun. Z každé koruny tržeb tak firmy měla ztrátu necelých dvanáct haléřů. To je například v porovnání s jiným alternativním dopravcem, Leo Expressem, výrazně méně: ten v roce 2016 prodělal z každé koruny tržeb 37 haléřů. Regiojet stále výsledky nezveřejnil.

V roce 2016 Arriva prozovovala hlavně spěšné vlaky Praha – Benešov, u kterých kvůli nezapojení do Pražské integrované dopravy firma ani nečekala zisk. Provozem ale získala cenné zkušenosti i najeté kilometry do případných soutěží.

Podle výroční zprávy dosáhla Arriva vlaky už v roce 2014 záporného vlastního kapitálu, proto mateřská firma napumpovala do firmy 22 milionů korun. Z výroční zprávy současně vyplývá, že na nákup motorových vozů firma získala od mateřské Deutsche Bahn úvěr 66,5 milionů korun.

3 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
  • Arrivu bych zrusil respektive vymenil za expresy na ctvrtem koridoru.

    • Vláďo, ty si myslíš, že můžeš někomu jen tak zrušit business? Kde to žiješ, komunisto?!

    • Jakože expresy nejezdí proto, že se na trať nevejdou? Nebude to spíš tím, že jejich častější provoz nikdo nechce dotovat?