Motorák české Arrivy zamířil na Slovensko do služeb RegioJetu

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Slovenský RegioJet sáhl kvůli posílení kapacity na vlakové lince Bratislava – Komárno do zásob české Arrivy. Ta aktuálně půjčila na

Slovenský RegioJet sáhl kvůli posílení kapacity na vlakové lince Bratislava – Komárno do zásob české Arrivy. Ta aktuálně půjčila na Slovensko služebně nejstarší ze svých pěti motorových jednotek 845 (původně německá 628). Deníku Zdopravy.cz to potvrdil provozní šéf Arriva vlaky Jan Paroubek.

„Půjčená bude zhruba do začátku března,“ uvedl. Podle něj zápůjčka nijak nenaruší provoz Arrivy na pravidelných linkách, které vystačí se třemi jednotkami, pouze v pátek činí turnusová potřeba čtyři vlaky. „Stále nám zbývá prostor pro zdvojování souprav na lince do Nitry, takže o kapacitu nepřijdeme,“ doplnil Paroubek.

Mediální zástupce slovenského RegioJetu Martin Žarnovický na facebooku uvedl, že od pondělí díky zápůjčce a změně oběhů posílí firma na lince Bratislava – Komárno kapacitu o 12 procent. První jízdy se podle něj zúčastní i slovenský ministr dopravy Árpád Érsek. Zápůjčka je dočasná, než si RegioJet pořídí další vlastní „šestdvaosmičku“ z Německa.

Jednotka firmy Arriva řady 845 na Slovensku. Autor: Jan Paroubek

Jednotka firmy Arriva řady 845 na Slovensku.
Autor: Jan Paroubek

Navýšení kapacity se děje na základě dohody RegioJetu a ministerstva dopravy, které vlaky objednává. Z loňského průzkumu vyšlo, že v některých vybraných spojích počet cestujících za rok vzrostl až o 30 procent. Podle mluvčího mateřské Student Agency Aleše Ondrůje se přitom dá letos očekávat další výrazný nárůst, neboť od dubna se RegioJet zařadí do bratislavského integrovaného systému.

Žlutá firma jezdí na stokilometrové jihoslovenské trati od roku 2012, minulý rok zde přepravila téměř tři miliony cestujících. Před nástupem RegioJetu to bylo 800 tisíc lidí. Důvodem je mimo jiné i rozvoj rezidenčních projektů v oblasti.

RegioJet na jižním Slovensku využívá v rámci operativního leasingu jednotky Talent od Bombardieru a Desiro od Siemensu (celkem 11, z toho jedna v opravě) a čtyři motoráky 628. Problémy s kapacitou měl především v roce 2016, kdy v krátké době přišel kvůli nezaviněným srážkám na přejezdech o dvě soupravy. Pronajal si tehdy Bardotku, za kterou připojil vagony pro dálkovou dopravu. Ministerstvo dopravy pro letošek oznámilo, že některé přejezdy zmodernizuje.

Vztahy Arrivy a RegioJetu jsou dlouhodobě přátelské, žlutý dopravce využívá například arriváckou historickou lokomotivu Bobina.

Tagy Arriva RegioJet slovensko vlak
16 komentářů