Letectví Zprávy

Moravskoslezský kraj jedná o linkách z Ostravy do Vídně, Belfastu či Barcelony

Nádraží Ostrava Airport, foto: Moravskoslezský kraj
Nádraží Ostrava Airport, foto: Moravskoslezský kraj

Moravskoslezský kraj se nevzdává myšlenky, že z jeho letiště v Mošnově se bude létat do více destinací, než dosud. Jedná o obnovení linky do Vídně a otevření tří nových spojů: do Varšavy, Belfastu a Barcelony.

Ve facebookové skupině Spolek Čechů ve Švýcarsku – zřízení leteckého spoje Mošnov – Curych to uvedl krajský náměstek pro dopravu Jakub Unucka. Kraj se zatím marně snaží nalákat do Ostravy nové dopravce.

Dnes se lítá Miláno, Londýn, Praha a Dubaj. Pokud vše klapne, bude se lítat Praha za 1490Kč 3x denně a v zimě by mohly přibýt Belfast a Barcelona. A jednáme znovu o Vídni a nově o Varšavě,“ uvedl Unucka.

Naopak spojení do Curychu považuje za reálné jen v případě, že se naplní jedna ze dvou podmínek. „Zpracovat fundovaně ekonomickou analýzu potenciálu Curychu a pokud se ukáže, že letadlo bude za 5 let vždy plné a bude vydělávat, lze rozjezd linky legálně podpořit,“ popsal Unucka první variantu. Druhou variantou je prohlášení Curychu za klíčovou destinaci, bez které se kraj neobejde, a požádat EU o podporu této linky.

S fundovanými ekonomickými analýzami mají v případě ostravského letiště na kraji bohaté zkušenosti. Evropské dotace na kolejové napojení letiště získal kraj jen díky zcela nereálným číslům o počtech cestujících.

V případě linky do Belfastu a Barcelony má jít o spoj s Ryanairem, u dalších destinací náměstek jména neuvedl. Z Ostravy do Vídně kdysi létalo, letadly už zkrachovalých Central Connect Airlines.

Z Ostravy létají nyní ČSA do Prahy dvakrát denně, některé dny také v Ostravě přistává letadlo na lince Praha – Košice. Linky do Milána a Londýna provozuje Ryanair, do Dubaje SmartWings.

Kraj se opakovaně snažil do Ostravy nalákat jiné dopravce, nikdo ale neměl zájem.

7 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • To jsou destinace jak brno… 🙂 🙂 kdo je rozumnej,do prahy jede vlakem.vyhodi ho to v centru prahy a neceka na pripadna odbavena zavazadla apod. To same se da rict o vidni. Tyhle linky jsou nicem. Pokud chteji rozjet cestovani turisticky,musi zvolit pravidelnou linku k mori.aspon pres leni sezou. Split dubrovnik nebo varna burgas, pripadne tel aviv. Sice z ostravy letaji chartery od travelu servis ale to je neco jineho. Anebo pravidelnou obchodni trasu moskva anebo londyn. Zadne jine destinace neprichazeji v uvahu.

    • Kdo letadlem pokracuje dal, at uz z prahy, nebo vidne, tak urcite nepojede vlakem.

      Tohle neni oro point to point cestujici.

  • Praha, Vídeň,… Tam jezdí jedna taková hezká věc. Vlak se to jmenuje.

    • Já bych do té Prahy klidně lítal, ale musela by ta cena za to stát (klidně ať je o něco dražší, než je to v Polsku). A taky by mě nesmělo parkoviště v Ostravě u letiště vyjít na polovinu letenky. 😉

    • Taky Varšava a to celkem svižně. Po CMK.
      (Centralna magistrala kolejowa)

    • Vlak jezdí do centra Prahy a Vídně a v tomto ohledu je bezkonkurenční, kdo chce pokračovat letecky dál, pro toho ty přískoky mají smysl. Jenom je nutné zajistit takového přepravce z OSR, který prodá letenku už Ostravy.

      @Honza: do Varšavy jezdím autem do KTW na letiště a pak letadlem do WAW (cena za zpátečku do 1000 Kč, parkoviště 300 Kč), ale je fakt, že vlak je maximálně pohodlný, jenom to zabere více času.