Letectví Zprávy

Moravskoslezský kraj jedná o linkách z Ostravy do Vídně, Belfastu či Barcelony

Nádraží Ostrava Airport, foto: Moravskoslezský kraj
Nádraží Ostrava Airport, foto: Moravskoslezský kraj

Moravskoslezský kraj se nevzdává myšlenky, že z jeho letiště v Mošnově se bude létat do více destinací, než dosud. Jedná o obnovení linky do Vídně a otevření tří nových spojů: do Varšavy, Belfastu a Barcelony.

Ve facebookové skupině Spolek Čechů ve Švýcarsku – zřízení leteckého spoje Mošnov – Curych to uvedl krajský náměstek pro dopravu Jakub Unucka. Kraj se zatím marně snaží nalákat do Ostravy nové dopravce.

Dnes se lítá Miláno, Londýn, Praha a Dubaj. Pokud vše klapne, bude se lítat Praha za 1490Kč 3x denně a v zimě by mohly přibýt Belfast a Barcelona. A jednáme znovu o Vídni a nově o Varšavě,“ uvedl Unucka.

Naopak spojení do Curychu považuje za reálné jen v případě, že se naplní jedna ze dvou podmínek. „Zpracovat fundovaně ekonomickou analýzu potenciálu Curychu a pokud se ukáže, že letadlo bude za 5 let vždy plné a bude vydělávat, lze rozjezd linky legálně podpořit,“ popsal Unucka první variantu. Druhou variantou je prohlášení Curychu za klíčovou destinaci, bez které se kraj neobejde, a požádat EU o podporu této linky.

S fundovanými ekonomickými analýzami mají v případě ostravského letiště na kraji bohaté zkušenosti. Evropské dotace na kolejové napojení letiště získal kraj jen díky zcela nereálným číslům o počtech cestujících.

V případě linky do Belfastu a Barcelony má jít o spoj s Ryanairem, u dalších destinací náměstek jména neuvedl. Z Ostravy do Vídně kdysi létalo, letadly už zkrachovalých Central Connect Airlines.

Z Ostravy létají nyní ČSA do Prahy dvakrát denně, některé dny také v Ostravě přistává letadlo na lince Praha – Košice. Linky do Milána a Londýna provozuje Ryanair, do Dubaje SmartWings.

Kraj se opakovaně snažil do Ostravy nalákat jiné dopravce, nikdo ale neměl zájem.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak ta Barcelona či Girona by byla super, rovněž Varšava by potěšila. Belfast nikdo nemá, tak se může také uchytit. Chtělo by to přidat hlavně Chorvatsko – Zadar a Split, aspoň sezónu už od května do poloviny října. Tak snad ty linky skutečně budou od toho podzimu, škoda, že to není už na letošní sezónu.

  • To jsou destinace jak brno… 🙂 🙂 kdo je rozumnej,do prahy jede vlakem.vyhodi ho to v centru prahy a neceka na pripadna odbavena zavazadla apod. To same se da rict o vidni. Tyhle linky jsou nicem. Pokud chteji rozjet cestovani turisticky,musi zvolit pravidelnou linku k mori.aspon pres leni sezou. Split dubrovnik nebo varna burgas, pripadne tel aviv. Sice z ostravy letaji chartery od travelu servis ale to je neco jineho. Anebo pravidelnou obchodni trasu moskva anebo londyn. Zadne jine destinace neprichazeji v uvahu.

    • Kdo letadlem pokracuje dal, at uz z prahy, nebo vidne, tak urcite nepojede vlakem.

      Tohle neni oro point to point cestujici.

  • Praha, Vídeň,… Tam jezdí jedna taková hezká věc. Vlak se to jmenuje.

    • Já bych do té Prahy klidně lítal, ale musela by ta cena za to stát (klidně ať je o něco dražší, než je to v Polsku). A taky by mě nesmělo parkoviště v Ostravě u letiště vyjít na polovinu letenky. 😉

    • Taky Varšava a to celkem svižně. Po CMK.
      (Centralna magistrala kolejowa)

    • Vlak jezdí do centra Prahy a Vídně a v tomto ohledu je bezkonkurenční, kdo chce pokračovat letecky dál, pro toho ty přískoky mají smysl. Jenom je nutné zajistit takového přepravce z OSR, který prodá letenku už Ostravy.

      @Honza: do Varšavy jezdím autem do KTW na letiště a pak letadlem do WAW (cena za zpátečku do 1000 Kč, parkoviště 300 Kč), ale je fakt, že vlak je maximálně pohodlný, jenom to zabere více času.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora