Cestovní ruch Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Moldava bude přes zimu bez vlaků. Oprava poničené tratě bude delší i dražší

Stanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia Commons
Stanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia Commons

Provoz vlaků mezi Osekem a Moldavou v Krušných horách zůstane i přes zimu uzavřený. I přes původní optimistické plány se nepodařilo po jarním sesuvu půdy trať dát do pořádku a provoz se vrátí nejdříve na jaře.

Oprava moldavské dráhy se nestihne v dříve avizovaném termínu. Během prací jsme zjistili, že pevný skalní podklad se v části opravovaného náspu nachází ve větší hloubce než předpokládal projekt, což si vyžádalo umístění delších pilotů a kotev,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

V registru smluv je už dodatek ke smlouvě se společností Strabag Rail, který počítá se zvýšením ceny o více než sedm milionů. Celkové náklady bez DPH tak dosáhnou 57 milionů korun.

„Po odstranění nánosů byla zjištěna mnohem rozsáhlejší degradace části obkladní zdi vyžadující úpravu projektu, na které se již pracuje. Dělníci  nyní dokončují horní část náspu a zahájili opravu obkladní zdi na méně poškozené části, budou pracovat tak dlouho, dokud jim to klimatické podmínky dovolí,“ dodal Illiaš. Podle něj je termín dokončení v průběhu příštího roku. Přesný termín zatím není stanovený, dodatek o novém termínu nemluví.

Trať poškodil v březnu sesuv svahu v nepřístupném terénu mezi novoměstským a mikulovským tunelem. Prodloužení opravy je nejen ranou pro cestovní ruch v Moldavě, ale také znamená stopku plánům Ústeckého kraje a Českých drah na přímé vlaky z Ústí nad Labem do Moldavy.

 

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře
  • Hmm – jako obvykle: politici (a SŽDC) nechali uběhnout příliš mnoho času dohady o tom, zda trať opravit, a když nakonec začali s opravou zbytečně pozdě, svádějí to teď na „neočekávaně nutný větší rozsah prací“ …