Doprava ve městě Metro

Modernější a dražší toalety v metru. DPP rozjel modernizaci dalších veřejných záchodků

Modernizované toalety na Můstku. Foto: IM-Stav
Modernizované toalety na Můstku. Foto: IM-Stav

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) modernizuje postupně toalety ve 25 stanicích pražského metra. Další etapa začla v těchto dnech. Pro cestující kromě lepšího prostředí znamená modernizace i dražší použití: místo obvyklé pětikoruny deset korun.
DPP už ve věstníku veřejných zakázek oznámil zadání zakázky na opravu toalet v dalších pěti stanicích.  Velkou rámcovou smlouvu vyhrála loni společnost Klement, za modernizaci všech 25 toalet nabídla 118 milionů korun.

„Vlastní stavební práce trvají u jedněch toalet cca 3 měsíce, včetně zpracování projektu a jeho projednání celkem zhruba 6 měsíců,“ řekla mluvčí Aneta Řehková.

Už na počátku ledna začaly práce na modernizaci toalet ve stanici Anděl ve vestibulu Na Knížecí, před několika dny pak ve stanici Náměstí Republiky ve vestibulu u Masarykova nádraží. V březnu se stavaři vrhnou na toalety na Vltavské, během roku na Budějovické a Jiřího z Poděbrad.

„V horizontu 5 let máme v investičním plánu postupnou modernizaci toalet v 25 stanicích. O pořadí oprav a počtu toalet v jednotlivých letech není dosud definitivně rozhodnuto,“ dodala Řehková.

DPP už takto opravil toalety například ve vestibulu stanice Můstek na trase A. Modernizace vedla ale i ke zdražení z pětikoruny na deset korun. DPP má smlouvy se třemi provozovateli, každý má jednu trasu. „Po modernizaci jednotlivých WC dojedná DPP se stávajícím nájemcem přechod na nové smluvní podmínky spojené mimo jiné i s platbou za použití,“ dodala Řehková.

Modernizace znamená kompletní přestavení prostor a změnu stavebních dispozic. Každé WC má nově u vchodu kamerový systém, turnikety a systém pro nevidomé. V každém je nově bezbariérová toaleta nebo přebalovací pult. Součástí modernizace je i kompletní rekonstrukce rozvodů a veškeré technologie. „Materiálové řešení musí odpovídat předpisovým standardům pro podzemní prostory metra, které jsou z důvodu zajištění bezpečnosti a vysokému obratu zákazníků vyšší než v běžné občanské výstavbě,“ dodala Řehková.

Přehled stanic na modernizaci

Dejvická, Náměstí Míru, Staroměstská, Jiřího z Poděbrad, Skalka, Zličín, Stodůlky – východní vestibul, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Radlická, Anděl, Karlovo náměstí – Resslova, Náměstí republiky – Masarykovo nádraží, Palmovka -západní vestibul, Háje, Roztyly, Budějovická, Pražského povstání, I.P. Pavlova, Florenc, Nádraží Holešovice.

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak to je dobrá zpráva, zase trochu se nám ta metropole zkulturní a přiblíží k 21. století! ne nadarmo se říká, že podle úrovně veřejných záchodů s epozná kulturní úroveň národa…
    Jen tak mimochodem, západní vestibul na Palmovce byl snad půl roku zavřený, stavěli tam výtah a vyměňovali schody… Těšil jsem se na nové záchody, ale marně, zůstaly tam ty staré, je to jak návrat do 80. let… To považuji za naprosto diletanstký přístup, že se to neudělalo všechno najednou!

  • Asi najmodernejšie toalety v staniciach zapojených do PID má nádraží Braník 🙂 Po modernizácii otvorené od 01 / 2018. Cestujúci majú k dispozícii i sušič na ruky,prebalovací pult pre miminka,WC pre cestujúcich na inval.vozíku. Cena 8 Kč + 50 Kč záloha na kľúč 🙂

  • Na Hradčanské jsou záchody čisté, i když ne po rekonstrukci a velice příjemná obsluha a i cena. To samé na metru I.P. Pavlova. ž vidím ty ceny po rekonstrukci KC Budějovická, kde jsem často jedna velká katastrofa (zavřené, i kdyžto asi nepatří DPP)

  • A co toalety ve stanici metra Nemocnice Motol? Ty fungovaly od otevření stanice ani ne pár měsíců a od té doby (už snad víc než 2 roky) jsou prý „Z technických důvodů mimo provoz“. Copak je to za technické důvody?

    Stejné důvody, proč tam není ani v jedné z těch 4 provozoven nějaký nájemce? Mohlo tam být nějaké pekařství či jiné občerstvení, trafika, cokoliv – ale už skoro tři roky tam není nic. Když jsem se na to ptal na Facebooku DPP, tak mi bylo akorát odpovězeno, že prý tam jsou nějaké majetkové spory a než se to vyřeší, nejde s tím nic dělat. A vypadalo to, jak kdyby takové dotazy byly někomu velmi nepříjemné.

    Ale docela by mě zajímaly detaily. Co se tam přesně stalo? DPP postavil stanici na pozemku, co není jeho? A komu ten pozemek patří? Fakultní nemocnici? Magistrátu? To nejsou schopné se tyhle instituce nějak domluvit? Nebo v tom jsou pozemky ještě někoho jiného?

  • No tak konečně zmizí 80. léta…!!! Doufejme že to nebude změna pouze zraková – ale i změna čichová 🙂
    Pokud by to dopdlo tak jako v budově hlavního nádraží – byla by to VELKÁ spokojenost !!! 🙂 (tam je to tuším za dvacku – ale opravdu to stojí za to !!! )

    • A když je v průměru cena za opravu jedněch záchodků lehce přes 4 500 000 Kč…. (118 mil : 25 stanicemi)

Newsletter

Partneři


Výběr editora