Automobily Infrastruktura Logistika

Ministerstvo dopravy má čtyři nabídky na nový mýtný systém, Ťok cenu jen naznačil

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Všechny čtyři firmy, které projevily zájem o mýtný tendr, do něj podaly nabídky i s cenami. Oznámil to dnes na tiskové konferenci ministr dopravy Dan Ťok. Ceny jsou zatím pro veřejnost tajné, hodnotící komise nabídky otevřela.  Ťok naznačil, že cena tří ze čtyř nabídek se pohybuje kolem třetiny až poloviny odhadované ceny 29 miliard korun. Úředníci si nyní berou čas na prostudování stostránkových dokumentací nabídek.

Díky jednacímu řízení bez uveřejnění má ministerstvo možno dále požadavky i cenu s účastníky projednávat.

Vedle stávajícího provozovatele, firmy Kapsch, bojují o mýtné miliardy i německá T-Systems International, která je součástí telekomunikační společnosti Deutsche Telekom, maďarský výběrčí mýta National Toll Payment Services, který nabídku podal s partnerskou i-Cell Mobilsoft a tuzemským výrobcem dopravních systémů Eltodo, a konečně slovenský SkyToll, který do tendru jde spolu se společnosti CzechToll ze skupiny PPF.

Součástí nového projektu je rozšíření mýta na necelých tisíc kilometrů silnic první třídy. Podle Ťoka má každá nabídka 600 – 1000 stran a proto vyhodnocení zabere dost času. „Vyplatilo se soutěžit. Máme šanci platit méně, než za současný systém,“ řekl Ťok.  Ministerstvo má možnost o ceně ještě vyjednávat, stejně jako o podmínkách. Smlouvu chce uzavřít nejpozději na podzim.

Tendr má řadu kritiků, nejkontroverznější je právě výrazné rozšíření na silnice první třídy. Soutěž řeší ve třech řízeních i antimonopolní úřad, který předběžným zakázal podepsat smlouvu s vítězem. Ministerstvu se nicméně po mnoha letech odkladů podařilo dotáhnout soutěž alespoň na podání nabídek.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora