Miliardová oprava tratě Českým středohořím. Dva kilometry mají jet vlaky 100 km/h

Horní nádraží v Litoměřicích prošlo rekonstrukcí už v roce 2015. Foto: SŽDCHorní nádraží v Litoměřicích prošlo rekonstrukcí už v roce 2015. Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce zásadním způsobem vylepšit trať mezi Českou Lípou a Lovosicemi. Za miliardu korun by se

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce zásadním způsobem vylepšit trať mezi Českou Lípou a Lovosicemi. Za miliardu korun by se měly na trati, kde dosud vlaky jezdí průměrnou rychlostí 36 kilometrů za hodinu, zkrátit jízdní doby a v některých úsecích jezdit přes sto kilometrů za hodinu.

Návrh na zlepšení vyplývá ze záměru projektu, který nechala SŽDC posoudit podle vlivů na životní prostředí. Do konce roku by ho měla schvalovat centrální komise ministerstva dopravy. Pokud vše půjde podle předpokladů, začne se stavět v roce 2022. „Budeme se snažit spolufinancovat tuto stavbu ještě v rámci Operačního programu Doprava 2,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

SŽDC chce modernizací trati docílit zkrácení jízdních dob tak, aby tu vlaky mohly jezdit v hodinovém taktu z Lovosic do Úštěku a každou půl hodinu mezi Litoměřicemi horním nádraží a Lovosicemi.

Nejvíce akcí chystá na této trati na Litoměřicku v úseku z Lovosic do Liběšic. Kromě opravy trati dojde k výměně řady přejezdů a jejich lepšímu zabezpečení, zmizí tak pomalé jízdy přes přejezdy bez světelné signalizace.

Na trati je 49 přejezdů, jen dvacet jich má světelné zabezpečení. Součástí akce je vybudování nástupišť v některých stanicích, například Žalhosticích nebo Trnovanech. Díky modernizaci Žalhostic se zde budou vlaky křížit a bude možné s nimi jezdit častěji.

SŽDC už trať začala dávat do pořádku v minulých letech, nejviditelnější změnou je rekonstrukce litoměřického horního nádraží.

Po modernizaci by měly vlaky z Žalhostic do Litoměřic jezdit namísto stávající šedesátky osmdesátikilometrovou rychlostí, v případě úsek Litoměřic do Liběšic stoupne rychlost ze 60 na 100 kilometrů v hodině. Ne ale příliš dlouho: návrh počítá jen s dvěma kilometry této rychlosti, po kterých spadne rychlost na 50 km/h.

Dál už vlaky příliš nezrychlí: i když dojde k opravě kolejí, má od Libešic zůstat nadále až do České Lípy maximální rychlost kolem 50 – 60 kilometrů v hodině. Na Českolipsku se v rámci celé akce mají opravit některé propustky.

Modernizace přinese i výluky: SŽDC plánuje během celé akce nepřitržitou výluku z Žalhostic do Litoměř na pět měsíců, z Úštěka do České Lípy na 3 měsíce.

Trať mezi Lovosicemi a Českou Lípou patří sice s průměrnou rychlostí k nejpomalejším v zemi, ale současně se může pyšnit i raritou: zahrála si v oscarovém filmu Kolja.

Tagy Lovosice - Česká Lípa SŽDC
12 komentářů