Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Další dva kilometry pod trolejemi. Miliardová modernizace trati do Litvínova má začít letos

Oldřichov u Duchcova. Autor: Phil Richards from London, UK, Wikipedia
Oldřichov u Duchcova. Autor: Phil Richards from London, UK, Wikipedia

Správa železniční dopravní cesty už má zpracován projekt pro modernizaci třináctikilometrové tratě z Oldřichova u Duchcova do Litvínova, jejíž součástí bude i elektrifikace dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova.

„Je podána žádost o stavební povolení. Odhad celkových nákladů je 970 milionů korun,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Předpokládaný termín zahájení výstavby je podle něj letošní prosinec, hotovo bude o dva roky později.

Hlavním smyslem stavby je dokončení elektrizace celé trati a zvýšení traťové rychlosti. „Aby se trať stala podstatně atraktivnější především z hlediska osobní dopravy a bylo po ní možné zavést přímou linku Ústí nad Labem – Teplice v Čechách – Litvínov, požadovanou ze strany Krajského úřadu Ústeckého kraje,“ píše se v dokumentaci projektu.

SŽDC zároveň na severu Čech chystá modernizaci takzvané Podkrušnohorské magistrály, začne právě v Oldřichově.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Nevím, ale má cenu ty 2 km elektrifikovat? Proč nepotáhnout elektrické vlaky přes zastávku město do Mostu? Vždyť obě litvínovské stanice jsou od sebe jen kousek. A motoráky by jezdily Litvínov – Osek, v sezóně na Moldavu a kdyby v Louce to navazovalo, tak by to možná bylo ještě lepší.
    Současné ukončení vlaků od Ústí v Louce je pěkná blbost. A navazující motorák s trasou 2 km nemůže být v žádném případě efektivní, vždyť ten více prostojí než projede a motor a topení spotřebují více paliva co stojí, než co jede. Proč vlastně elektrický vlak nejede až do Mostu? Jsou tam nějaké velké výluky?

    • Žádné výluky tam nejsou.A kdo by s tím elektrickým vlakem do Mostu jezdil?Z Litvínova do Mostu se jezdí tramvají a do Teplic vlakem.Proto se má elektrifikovat ten cancour,protože tam jezdí lidi.

  • Fajn,tesim se,az se kopne. Jen doufam,ze to zase pseudofirma jako eurovia nezablokuje. 🙁

  • To by mě zajímalo, kolik staničních kolejí v Litvínově bude elektrizováno a zdali tam bude možný obrat klasické soupravy, kdyby náhodou nějaký Panter neměl svůj den…

    V dnešní době je u investic do infrastruktury ta obtíž, že objednatel chce nějakou přiměřenou rezervu pro zvýšení provozní splehlivosti, ale z pohledu SŽDC může být výpadek hnacího vozidla logicky vnímán jako problém dopravce…

    • V Litvínově je uvažována jen jedna dopravní kolej bez možnosti objíždění souprav.

    • Možná by bylo lepší, kdyby ten „fous“ z Louky do Litvínova dráha předala mosteckému dopravnímu podniku a ten aby tam zavedl tramvaje – osobní vlaky by pak mohly jezdit místo do Litvínova do Mostu a zajišťovat pro přestupní bod v Louce oboustranné napojení …

    • Stále stejnosměr, protože SŽDC je nezodpovědná státní organizace a velmi špatný hospodář. I když o studii konverze, která byla Centrální komisí MD schválena v prosinci 2016, věděla dlouhou dobu před schválením, zintenzívnila snahy o okamžitou rekonstrukci stejnosměrných měníren po celé republice, tzv. navyšování výkonů TNS, aby je za další velké finanční částky mohla znovu přebudovat, tentokrát na trakční měnírny (například TNS Říkovice, přestavba za cca 350 mil. Kč v letech 2014-15, další přestavba, tentokrát na transformovnu se předpokládá v letech 2019-20 v rámci stavby „Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice–Říkovice“).
      Je to i případ TM Oldřichov u Duchova, který byl rekonstruován někdy v roce 2016. Kdyby tato TNS ještě nebyla rekonstruována, přicházela v úvahu minimálně kombinovaná varianta, tj. střídavka pro Oldřichov u D. – Litvínov a stejnosměr pro stávající uhelnou magistrálu, anebo by se spolu s dalšími TNS (Světec, Most) předělala na komplet střídavou, což by v rámci modernizace uhelné magistrály umožnilo posunout dělení soustav od Klášterce blíž k Ústí.
      Střídavá trakce totiž investičně vyjde o cca 5 mil. Kč/km méně, i trakční transformovny jsou výrazně levnější, než trakční měnírny.
      Střídavku se tedy nepovedlo prosadit, ačkoliv ji chtějí dopravci, SŽDC se však tomu vehementně brání. Dalo hodně velkou práci prosadit elektrizaci úseku Prunéřov – Kadaň už ve střídavce.
      Avšak Olomouc – Uničov – Šumperk se prosadit už nepodařilo, protože Stavební správa východ neprověřila všechny možné varianty zajištění příkonu a naprosto nesmyslnými argumenty protlačila opět stejnosměr.
      Nyní je boj přesvědčit SŽDC, aby TNS Karlštejn (popř. i Chuchli) předělala rovnou na střídavou a dělení soustav posunula od Zdic minimálně k Radotínu.
      Vůbec netuším, co Odbor strategie SŽDC (O 26) dělá, zatím jediná koncepce SŽDC, o které vím, je ORI (Optimalizace rozsahu infrastruktury), tu mají zmáklou.

    • No, já si rozhodně nemyslím, že dělat ostrovy „střídaviny“ ve stejnosměrném systému je smysluplné, zejména na tratích, kde většinu výkonů tvoří osobní doprava (N.B. regionální a příměstská), která neoplývá dvousystémovými vozidly.
      Je to problém především MD ČR, které by mělo přinejmenším metodicky ovlivňovat jasnpou koncepcí rozhodování o dalším vývoji, aby SŽDC a ČD (jakožto „státní“ instituce) postupovaly ve vzájemné koordinaci.

  • To jako, že naráz rozkopou úsek Oldřichov – Bílina i objízdnou trasu přes Louku? 😂

  • Mohli byste prosím přestat s těmi bulvárními titulky? Třináct a dva je rozdíl.

    • Otázkou je, jestli je nutné do názvů článků cpát, kolik to bude stát – cílem je, aby to vzbudilo senzaci. Po podrobnějším prozkoumání člověk zjistí, že oproti jiným akcím je to za babku.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora