Lze s mýtným začít znovu a jinak? Odpoví nová pracovní skupina

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ministerstvo dopravy tvrdí, že pokud bude zrušen aktuálně běžící tendr na dodavatele mýtného systému, nová soutěž už se nestihne. Stejné

Ministerstvo dopravy tvrdí, že pokud bude zrušen aktuálně běžící tendr na dodavatele mýtného systému, nová soutěž už se nestihne. Stejné ministerstvo ale zároveň vlastní tvrzení podkopává, když tento týden připustilo vznik pracovní skupiny, která prověří, zda by šlo soutěž zrušit a následně vypsat znovu a jinak.

Úřad to uvedl v tiskovém prohlášení po schůzce ministra Dana Ťoka se zástupci Hospodářské komory, Svazu průmyslu a dopravy, Asociace krajů a sdružení dopravců Česmad Bohemia. Především podnikatelům vadí rozšíření zpoplatněné sítě o 900 kilometrů silnic I. třídy, což je jeden z hlavních parametrů vypsaného tendru. Rozšíření schválila minulá vláda, žádná z koaličních stran se ale dnes k nápadu nehlásí.

„Pracovní skupina řekne, co se se současnou situaci dá dělat, jestli zrušení a přesoutěžení je možné, nebo najdeme jiné řešení, které naše partnery více uspokojí,“ uvedl ministr Ťok. Podle něj by bylo nejhorším vyústěním, kdyby se po roce 2019, kdy vyprší prodloužená smlouva s Kapschem, přestalo vybírat mýto.

Šéf dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp označil rozšíření mýta za zbytečnost, která nadělá víc škody než užitku. „Budeme o tom jednat a hledat cestu, jak alespoň to rozšíření zrušit,“ řekl Šíp. Pracovní skupina složená ze zástupců všech zúčastněných se poprvé sejde v lednu.

Nad ministerstvem dopravy přitom visí mnohem reálnější Damoklův meč, který může vést k nucenému (nikoliv dobrovolnému) zrušení soutěže. Ten drží v ruce antimonopolní úřad, který podmínky tendru zkoumá a už předběžným opatřením zakázal uzavření smlouvy. Ta má předpokládanou hodnotu 29 miliard, ucházejí se o ni čtyři zájemci.

Tagy Hospodářská komora Ministerstvo dopravy mýtné tendr ÚOHS
9 komentářů