Loni hrozilo zastavení stavby, dnes se důležitý obchvat Třince otevírá

Stavba obchvatu Třince na silnici I/11. Autor: ŘSDStavba obchvatu Třince na silnici I/11. Autor: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes dopoledne slavnostně zprovoznilo jedenáctikilometrový obchvat Třince na silnici I/11. První řidiči na něj budou moci

Ředitelství silnic a dálnic dnes dopoledne slavnostně zprovoznilo jedenáctikilometrový obchvat Třince na silnici I/11. První řidiči na něj budou moci vyjet kolem 18. hodiny. Stavba o čtyřech jízdních pruzích za necelé tři miliardy výrazně vylepší propojení dálnice D48 se Slovenskem a uleví obyvatelům Třince a přilehlých obcí i řidičům. Po staré silnici podle sčítání z roku 2016 denně projelo na 16 tisíc aut.

Nový obchvat je rozdělen na dvě části. O něco kratší úsek mezi Nebory a Oldřichovicemi stavěly společnosti IMOS Brno a D.I.S., zbytek z Oldřichovic k Bystřici získalo konsorcium firem Mota-Engil a SDS Exmost. Právě tato více než šestikilometrová stavba, jejíž součástí je devět mostů o celkové délce 1,8 kilometru, měla loni na kahánku.

Stavba obchvatu Třince na silnici I/11. Autor: ŘSD

Stavba obchvatu Třince na silnici I/11.
Autor: ŘSD

Firma SDS Exmost se dostala do insolvence, následně Mota-Engil ze stavby odešla. Ministr Dan Ťok situaci řešil s portugalským majitelem Antóniem Motou, po dvou týdnech se firma na staveniště vrátila. SDS Exmost je občas uváděna jako příklad společnosti, kterou položilo přílišné cenové podbízení v tendrech.

Obchvat Třince. Autor: ŘSD

Obchvat Třince.
Autor: ŘSD

Tagy I/11 Mota obchvat Třinec
7 komentářů