Doprava ve městě Infrastruktura Vodní doprava

Lodě suplují zchátralé mosty. Předčasně se probudí přívoz Holešovice – Karlín

Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost
Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost

Měl spát zimním spánkem až do dubna, probudí se ale už zítra. Řeč je o pražském přívozu mezi Holešovicemi a Karlínem; důvodem jeho předčasného uvedení do provozu je uzavření zchátralého Libeňského mostu. Organizace ROPID to oznámila na svém facbookovém profilu, potvrdil to i mluvčí Filip Drápal.

Přívoz bude v provozu od 7 do 18 hodin v pracovní dny, o víkendu od 8 do 18. Ve špičkách popluje mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Rohanským ostrovem každých 15 minut, v ostatních obdobích bude interval 30 minut. Přívoz zajišťuje speciálně postaveným katamaranem Pražská paroplavební společnost.

Přívozy v Praze tak pomalu přestávají být zajímavým sezonním doplňkem městské dopravy a začínají plnit roli náhražky zchátralých mostů. Holešovicko-karlínská linka P7 není první, kterou ROPID zaktivizoval předčasně i v zimě. Už před Vánoci začala jezdit (jinak pouze letní) linka P5, která obsluhuje přístaviště Císařská louka, Kotevní a Výtoň. Přívoz provozuje společnost Pražské Benátky. Důvodem jeho zimního provozu je uzavření lávek pro pěší na železničním mostě. Technická správa komunikací chce lávky v létě zrekonstruovat, uzavřela je ale už koncem roku kvůli havarijnímu stavu.

Kvůli spadlému mostu v Troji byl rovněž zaveden přívoz mezi Trojou a Císařským ostrovem. Ten ale kvůli velké vodě už několik dní nevyjel.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Ještě že není krutá zima, jinak by si museli pořídit první vltavský ledoborec.

    • neřekl bych, spíše budoucnost, ale chce to promyslet odkud kam lidi jezdí.

    • Nemyslím si, spíš bych řekl že po 2. světové celý svět zachvátilo mírně silniční šílenství a došlo k hypertrofii silniční dopravy na úkor všech ostatních a nikdo si neuvědomil jak velké finanční břemeno na sebe uvazuje. Dnes nejsou peníze na opravu, pokud by měly být všechny mosty a cesty v dobrém stavu tak se silniční doprava musí velmi tvrdě danit a musí být zákon o rozpočtovém určení daně. A ono to není asi jenom u nás, spojeno s láskou pro nové věci a nezájmem o údržbu je to recept na katastrofu, to vidíme nyní.

Newsletter

Partneři


Výběr editora