Lodě suplují zchátralé mosty. Předčasně se probudí přívoz Holešovice – Karlín

Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnostPřívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost

Měl spát zimním spánkem až do dubna, probudí se ale už zítra. Řeč je o pražském přívozu mezi Holešovicemi a

Měl spát zimním spánkem až do dubna, probudí se ale už zítra. Řeč je o pražském přívozu mezi Holešovicemi a Karlínem; důvodem jeho předčasného uvedení do provozu je uzavření zchátralého Libeňského mostu. Organizace ROPID to oznámila na svém facbookovém profilu, potvrdil to i mluvčí Filip Drápal.

Přívoz bude v provozu od 7 do 18 hodin v pracovní dny, o víkendu od 8 do 18. Ve špičkách popluje mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Rohanským ostrovem každých 15 minut, v ostatních obdobích bude interval 30 minut. Přívoz zajišťuje speciálně postaveným katamaranem Pražská paroplavební společnost.

Přívozy v Praze tak pomalu přestávají být zajímavým sezonním doplňkem městské dopravy a začínají plnit roli náhražky zchátralých mostů. Holešovicko-karlínská linka P7 není první, kterou ROPID zaktivizoval předčasně i v zimě. Už před Vánoci začala jezdit (jinak pouze letní) linka P5, která obsluhuje přístaviště Císařská louka, Kotevní a Výtoň. Přívoz provozuje společnost Pražské Benátky. Důvodem jeho zimního provozu je uzavření lávek pro pěší na železničním mostě. Technická správa komunikací chce lávky v létě zrekonstruovat, uzavřela je ale už koncem roku kvůli havarijnímu stavu.

Kvůli spadlému mostu v Troji byl rovněž zaveden přívoz mezi Trojou a Císařským ostrovem. Ten ale kvůli velké vodě už několik dní nevyjel.

Tagy Libeňský most lodě praha přívoz ropid
4 komentáře