Automobily

Litrový motor a jen na benzín. Škoda ukázala novou podobu Fabie, na diesel už nepojede

Nová podoba modelu Škoda Fabia. Foto: Škoda Auto
Nová podoba modelu Škoda Fabia. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto končí u dalšího modelu se vznětovými motory, tedy pohonem na naftu. Novou verzi modelu Fabia začne v druhé polovině roku prodávat už jen s nízkoobjemovými zážehovými motory.

Škoda Auto dnes ukázala facelift druhého nejprodávanějšího modelu na českém trhu, který představí na počátku března v Ženevě. Kromě designu jsou hlavní novinkou změny v motorizaci. V nabídce bude na výběr čtveřice tříválcových benzinových motorů. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva mají výkon 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k). Dva motory TSI umožní výkon 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k).

Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě. Podle automobilky zákazníci v této kategorii poptávají „sofistikované zážehové pohonné jednotky“. Parametry moderních zážehových tříválcových motorů se podle výrobce pohybují na srovnatelné úrovni jako u vysoce účinných vznětových motorů.

Fabia po faceliftu má novou příď i záď. Nově tvarované jsou hlavní a mlhové světlomety, jiná je maska chladiče. Poprvé jsou LED světla u předních světlometů i zadní skupinové svítilny. Poprvé bude v nabídce i možnost objednat osmnáctipalcová kola. Částečnou změnou prošel také interiér, rozšíří se nabídka asistenčních systémů, v nabídce bude i možnost vybavení USB porty.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Fabia s 1,2 tsi bez ERG byla celkem koupitelné auto. Byla.. Někdo řekne, že Škoda má super prodejní čísla. Ano 3 válec do města proč ne. Ale pro mě 3 válec je EURO fuj. A 3 válec do Octávie brr..
    Ještě bych Eurosoudruhům doporučil jeden zlepšovák.
    Trabant a Wartburg měl kromě 2 a 3 válců a nízké hmotnosti ještě jednu vymoženost – volnoběžku. Tedy že se automaticky na rovinkách odpojoval motor. Zavést nejlépe povinně nějakým nařízením EP.

    • A dovolují vůbec instalaci „volnoběžky“ současné (bezpečnostní) předpisy (české i evropské)?
      Jak bezpečná by vlastně při současném provozu na silnicích (nesrovnatelně intenzivnějšímu, než před 25 a více roky) „volnoběžka“ ještě byla, když vozidla (i řidiči) musejí reagovat mnohem rychleji než dřív?

    • ta volnoběžka byla z důvodu toho, že dvoutakt nesmí brzdit motorem z důvodu mazání.
      A tříválec stačí, na okruh si snad koupíte něco jiného. I lamborghini má tříválec a nikdo tomu neříká fuj.

    • Ta volnoběžka dneska u elektronicky řízeného motoru nemá smysl ani z hlediska úspory paliva. Pokud odpojite motor, tak bude pořád spotřebovat palivo, leda snad že by se zastavil úplně. Pokud ho necháte točit se zařazenou rychlostí, tak bude trochu brzdit a elektronika to pozná a odpojí palivo, takže nic nespotřebovává.

  • Měl jsem možnost pár dnů jezdit litrovou Fabií (ročník 2017) ve slušné výbavě. Příjemně mě překvapila, ale ten TSI tříválec byl super pouze když jsem byl v autě sám, ve dvou a třech už moc živý nebyl. Já jezdil kombinovaně kolem 7 litrů, kolega po městě kolem 8 (výkon už bohužel nevím, ale mám za to, že byl „šetikvalt“ a přes 100 koní).

Newsletter

Partneři


Výběr editora