Letiště chystá nové parkovací domy a autobusové nádraží, stávající už nestačí

Areál Letiště Václava Havla čeká v příštích letech velká proměna. Letiště Praha se chce zaměřit především na prostor před terminálem

Areál Letiště Václava Havla čeká v příštích letech velká proměna. Letiště Praha se chce zaměřit především na prostor před terminálem 2. Chystá zde vybudování takzvané plazy a nových parkovacích domů. Ty by měly vyřešit nedostatek parkovacích míst na letišti.

Letiště Praha vypsalo zatím soutěž na zpracování architektonického návrhu na novou parkovací budovu A, parkovací budovu B a takzvanou plazu, tedy prostor před terminálem 2. Nový bude i Skywalk, což má být páteřní spojovací objekt mezi parkovišti a terminálem o délce 550 metrů. „Nové parkovací domy se stanou základem budoucí nabídky parkovacích služeb pro cestující po změně dopravního řešení v předprostoru Terminálu 2 a po jeho rozšíření a dostavbě. Dokončení realizace prvního z parkovacích objektů očekáváme v roce 2023,“ řekl Roman Pacvoň z tiskového oddělení Letiště Praha.

Plán budoucího využití prostoru Letiště Václava Havla v prostoru před Terminálem 2. Foto: zadávací dokumentace Letiště Praha

Plán budoucího využití prostoru Letiště Václava Havla v prostoru před Terminálem 2. Foto: zadávací dokumentace Letiště Praha

Budovy by měly stát v prostoru před rozšířeným Terminálem 2, zhruba v místech mezi stávajícím Terminálem 2 a budovou hotelu Marriott, respektive budovou Airport Business Center. „Autobusový terminál bude tvořit podnož objektu a bude sloužit jak pro autobusy MHD, tak pro charterové a dálkové autobusy,“ řekl Pacvoň.

Podle zadávací dokumentace nebude ale rozšíření úplně zásadní: jeden z nich, parkovací dům PA Smart, má jít naopak k zemi. „Je již za dobou konstrukční i morální životnosti. Objekt je určen k demolici, a to i z důvodu dostavby Terminálu 2 a s tím souvisejících úprav a dostavby dopravní estakády umístěné u terminálu,“ uvádí se v zadávací dokumentaci. První parkovací dům se má začít stavět v roce 2021.

V případě parkovacího domu B se počítá i s podzemním parkováním, celkem zde má vzniknout až 1550 míst. V případě parkovacího domu A má být maximem 1490 míst.

V požadavcích na autobusové nádraží se stále počítá s tím, že místo slibovaných vlaků budou jezdit na letiště nadále autobusy, stání má být ale přizpůsobené velkokapacitním vozům o délce až 25 metrů. Areál má být už ale připraven na to, že na letiště budou vlaky zajíždět.

Nárůst počtu cestujících způsobuje nedostatek parkovacích míst na Ruzyni, letos v červnu i v červenci už dokonce bylo některé dny plně vyprodáno. Ke zlepšení došlo letos v polovině července, kdy se parkovací plochy pro veřejnost rozšířily.

Tagy letiště praha parkování
8 komentářů