Autobusy Železnice

Leo Express mění strukturu, založil novou dceru, mateřskou firmu zřejmě přejmenuje

Stadler Flirt, foto: LEO Express
Stadler Flirt, foto: LEO Express

Dopravní skupina Leo Express současně s nedávno oznámenou změnou loga mění i firemní strukturu. Do obchodního rejstříku nechali majitelé nově zapsat společnost s ručením omezeným Leo Express CZ, jejímž stoprocentním vlastníkem je akciová společnost Leo Express.

„K tomuto se nebudeme vyjadřovat,“ reagovala na dotazy k důvodům proměny mluvčí Leo Expressu Kateřina Veitová. Mnohé ale naznačuje sdělení zaměstnancům, které má deník Zdopravy.cz k dispozici. Nová společnost podle něj přebírá zaměstnanecké smlouvy. „Cílem této změny je úprava struktury společností v rámci skupiny, v jehož důsledku bude provozní činnost na území České republiky a Slovenska transparentně účetně oddělena od dalších činností zajišťovaných společně pro všechny společnosti ve skupině,“ píše se v dopise.

Leo Express - dosavadní struktura firmy. Pramen: Leo Express, Pololetní zpráva 2017
Leo Express – dosavadní struktura firmy.
Pramen: Leo Express, Pololetní zpráva 2017

K 1. lednu pak má dojít k převodu části závodu na novou firmu, které pak odpadne z názvu CZ; mateřská společnost by se následně měla přejmenovat. Nově zapsaná společnost zatím nicméně nemá v předmětu podnikání zapsáno provozování drážní dopravy.

Leo Express rovněž tento týden oznámil, že se chce účastnit systému režijního jízdného na dráze, žádá ale kompenzace od ministerstva dopravy nebo zaměstnavatelů.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan
Host
Jan

Pokud se LE povede vstup na polské koleje a nebude blokován, tak si myslím, že i přes nacionalismus bude velmi vítán. Pokud PKP pendolino jezdí na páteřní trati 260 km Tychy Varšava za 150 zlotých bez wifi – 900 Kč. Tedy 3,4 Kč/km. Připomeňme, že ČD jezdí podobnou trasu za 200 Kč Railjetem.