Autobusy Železnice

Leo Express mění strukturu, založil novou dceru, mateřskou firmu zřejmě přejmenuje

Stadler Flirt, foto: LEO Express
Stadler Flirt, foto: LEO Express

Dopravní skupina Leo Express současně s nedávno oznámenou změnou loga mění i firemní strukturu. Do obchodního rejstříku nechali majitelé nově zapsat společnost s ručením omezeným Leo Express CZ, jejímž stoprocentním vlastníkem je akciová společnost Leo Express.

„K tomuto se nebudeme vyjadřovat,“ reagovala na dotazy k důvodům proměny mluvčí Leo Expressu Kateřina Veitová. Mnohé ale naznačuje sdělení zaměstnancům, které má deník Zdopravy.cz k dispozici. Nová společnost podle něj přebírá zaměstnanecké smlouvy. „Cílem této změny je úprava struktury společností v rámci skupiny, v jehož důsledku bude provozní činnost na území České republiky a Slovenska transparentně účetně oddělena od dalších činností zajišťovaných společně pro všechny společnosti ve skupině,“ píše se v dopise.

Leo Express - dosavadní struktura firmy. Pramen: Leo Express, Pololetní zpráva 2017
Leo Express – dosavadní struktura firmy.
Pramen: Leo Express, Pololetní zpráva 2017

K 1. lednu pak má dojít k převodu části závodu na novou firmu, které pak odpadne z názvu CZ; mateřská společnost by se následně měla přejmenovat. Nově zapsaná společnost zatím nicméně nemá v předmětu podnikání zapsáno provozování drážní dopravy.

Leo Express rovněž tento týden oznámil, že se chce účastnit systému režijního jízdného na dráze, žádá ale kompenzace od ministerstva dopravy nebo zaměstnavatelů.

Štítky

1 komentář

Klikněte pro vložení komentáře
  • Pokud se LE povede vstup na polské koleje a nebude blokován, tak si myslím, že i přes nacionalismus bude velmi vítán. Pokud PKP pendolino jezdí na páteřní trati 260 km Tychy Varšava za 150 zlotých bez wifi – 900 Kč. Tedy 3,4 Kč/km. Připomeňme, že ČD jezdí podobnou trasu za 200 Kč Railjetem.