Železnice

Kraj Vysočina objedná u Railway Capital vlaky na lokálce do Jemnice

Trať Moravské Budějovice - Jemnice. Zdroj: Railway Capital
Trať Moravské Budějovice - Jemnice. Zdroj: Railway Capital

Svého času (2010) byla lokálka Moravské Budějovice – Jemnice určena k prodeji či zrušení jako nepotřebná, po letech skomírání ale příští rok výrazně ožije. Kraj Vysočina se zde rozhodl po sedmi letech znovu objednat dopravu, a to o víkendech a svátcích v období od Velikonoc do začátku listopadu. Informaci jako první přinesl Občasník.eu.

V rámci doplňkové dopravy se jeví provoz drážní dopravy na trati č. 243 jako účelné objednat,“ píše se v materiálu pro radu kraje, který jinak pro každodenní obsluhu Jemnice spoléhá na autobusy. Kraj volil dopravce mezi třemi společnostmi, nakonec jako nejvýhodnější vybral nabídku firmy Railway Capital Jana Šatavy. Ta má s lokálkou bohaté zkušenosti, neboť zde o letních prázdninách v sobotu a neděli jezdila na objednávku obce Jemnice a Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě. To trať zřejmě zachránilo.

Člověk je vždy rád, když se na nějakou trať vrací veřejná pravidelná doprava, a to tak, jak to má být, tedy v objednávce kraje,“ řekl deníku Zdopravy.cz Šatava. První sezona nezačne hned o Velikonocích, nýbrž až se změnou jízdního řádu 10. června.

Jízdní řád 2018 Moravské Budějovice - Jemnice Pramen: Kraj Vysočina
Jízdní řád 2018 Moravské Budějovice – Jemnice
Pramen: Kraj Vysočina

12 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Uvedený jízdní řád je nutno vnímat pouze jakko orientační. Jeho konečná podoba určitě dozná změn po konzultacích s dopravcem, krajem, městem Jemnicí a SVD-JZM, které dosud neproběhly. Zavedení pravidelných vlaků dopravce RC na objednávku kraje snižuje potřebu každou sobotu a neděli vypravovat i Výletní vlak SVD-JZM. Naše představa je nabídnout veřejnosti Výletní vlak na Jemnické dráze o prázdninách méně často, než tomu bylo v uplynulém roce a hlavně jiný den než o víkendu. V našem návrhu bude figurovat každé liché pondělí. Ale vše záleží na dohodě, počet spojů a jejich časové polohy se teprve budou ladit.
    Martin Kouřil, předseda SVD-JZM

  • „Informaci jako první přinesl Občasník.eu.“
    Přinesl informaci i jiný zdroj? Přece jen, přinejmenším některé články na onom webu nejsou příliš důvěryhodné.

    „Ta má s lokálkou bohaté zkušenosti, neboť zde o letních prázdninách v sobotu a neděli jezdila na objednávku obce Jemnice“.
    Nikoliv obce Jemnice, ale Města Jemnice.

    „Svého času (2010) byla lokálka Moravské Budějovice – Jemnice určena k prodeji či zrušení jako nepotřebná“.
    Nikoliv, v roce 2010 (přesněji řečeno na jeho sklonku) byla z vůle příslušných osob určena pouze ke zrušení, resp. znesjízdnění.
    Ne k prodeji.

    • Dle zákona je každé město obcí. Status města je v podstatě jen formální a z hlediska výkonu samosprávy nemá žádnou přidanou výhodu.

  • To by mohl pán Šatava zachránit další trať. Akorát je otázka, zda má tato trať budoucnost i pro denní dopravu.

    • Pan Šatava byl již před delší dobou odejit a na dění na úzkorozchodné trati Jindřichův Hradec-Nová Bystřice nemá ten nejmenší vliv.L,V.

    • Pokud by se tam vrátil, musel by se leda zbláznit. To, co se tam dělo a co jeho bývalí společníci s JHMD provedli, je neuvěřitelné. Honza ji kdysi vydupal ze země, byl to jeho sen. Musí ho to hodně bolet, ale má rozumu dost na to, aby se nevracel tam, kde to v budoucnu se současným vedením hrozí velikým průšvihem

  • Poslední Vlak z Jemnice v 15:15 je strašně brzo – 17:15 během pár posledních prázdnin bylo lepších.

  • Super! Hlavně ať jsou v MB aspoň nějaké přípoje… (a ta jízdní doba…hm hm, holt je, jaká je…)