Autobusy Doprava ve městě Infrastruktura Metro

Konec nosičů kufrů, na Veleslavíně jezdí ode dneška eskalátory

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Dneškem skončila jedna pražská dopravní ostuda. Mezi autobusovým obratištěm a podchodem ve stanici metra A Nádraží Veleslavín se ráno se zahájením provozu metra rozjely i nové eskalátory. Potvrdila to mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková.

Jezdící schody pomohou především cestujícím mířícím s těžkou bagáží na letiště. Dosud jim byli k ruce nosiči, které sponzorovalo letiště.

„Od uvedení stanice do provozu bylo jasné, že vzhledem k tomu, že je stanice klíčová pro spojení na letiště, je absence eskalátorů velkou chybou. Začali jsme s dopravním podnikem hned hledat řešení, ve hře byly i pásové dopravníky na zavazadla, nakonec má stanice eskalátory a stane se tak konečně pro cestující přívětivou,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Dopravní podnik zdůvodňuje pominutí eskalátorů při výstavbě stanice tím, že se při přípravě projektu počítalo už s železničním spojením na letiště. A přestup metro/vlak se měl odehrávat v podzemí, cestující mířící na letiště tak vůbec neměli na Veleslavíně vycházet na povrch. Výstavba tratě na letiště ale zůstává v nedohlednu, a tak vlak nejčastěji supluje autobusová linka 119 z Veleslavína.

Nové pohyblivé schody jsou zatím ve zkušebním provozu. Jedny schody z instalované dvojice eskalátorů jezdí směrem dolů, druhé nahoru. Schody mají na šířku 80 centimetrů, což je o 20 centimetrů méně, než je obvyklé. Dopravní podnik totiž nechtěl zasahovat do nosných konstrukcí stanice.

V rámci stavební akce byl také doplněn přístřešek autobusů ve směru na Slaný. Odhadované celkové náklady činily před zahájením 33 milionů, finální částka bude ještě vyčíslena. Zhotovitelem byl Metrostav. Autobusy ve směru letiště se také dneškem vracejí z provizoria na původní obratiště přímo u výstupu z metra.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Tak dnes 16.4 moje dalsi osobni obhlidka toho slavnyho eskalatoru – dusicky kriklounu maji klid – uz ho zprovoznili a dopadlo to presne jak jsem predpokladal 😀 Jelikoz tam NENI na povrchu o tom eskalatoru ani carka/ ani obrazek – tak stejne VSICHNI co prijedou busem z letiste jdou pekne do nejblizsiho vkezu fo metra – tj. Do toho s PEVNYM SCHODISTEM a kufry tahaj po pevnym…a to i pres blbuvdorny znaceni k výtahu, jako jiz tradicne NUDICI se portyr zustal a stale je presvedceny ze tam je jen pro okrasu (at uz je to zrovna na smene ten den kdokoliv) – TAKZE ZADNA ZMENA !!! 😀

    • Tam je taky vytah primo vedle schodu..
      Ale dobbrej postreh – tam to nikomu nikdy nevadilo 😀

    • Johnny Gomez:
      A porovnal jste si někdy frekvenci „leteckých“ cestujících v relaci Zličín – letiště a Veleslavín – letiště (a samozřejmě i opačně, ale to není ten důležitější směr)? I autobusy linky č. 119 jezdí výrazně častěji, než autobusy linky č. 100 – toho jste si nevšiml?
      Tím samozřejmě rozhodně nechci tvrdit, že by eskalátory neměly být už dávno (= „odjakživa“) i na Zličíně!

  • Celá stanice metra Nádraží Veleslavín je od počátku zmršená. Je fajn, že přibyly 2 eskalátory, ale výstupního ostrůvku od všech autobusů chybí. Po schodech dolů asi nepůsobí gravitace. Dále výtah moc nefunguje, na počátku ho zastavil uprostřed šachty průvan od vlaků metra, regulace na nastavená tak, že při přivolání z podchodu je čekání neúměrné. prostě mezistanice výtah ignoruje. Schody směrem do starých Vokovic bez stříšky jsou při každém silnějším dešti, či námraze velmi, velmi kluzké.
    Dnes ráno jsem tam odchytil Dolínka (ČSSD) po PR rozhovoru do ČT, tvrdil, že kluzké schody je vina IPR a on s tím údajně nic nezmůže, ač IPR je podřízenou složkou vedení magistrátu. Prostě 1 chybu vyřešena, 5 dalších zůstává.
    Samostatnou otřesnou kapitolou je přístup cestujících od vlakového nádraží po extrémně úzkém chodníku, zúženém na popud radnice Prahy 6, vedoucí odboru dopravy Ing. Charvátovou, ještě tyčí od dopravní značky.

    • Mezistanice výtah většinou ignoruje docela logicky – protože je zaplněn už z výchozí stanice cestujícími na jeho druhý konec …
      Dolínka raději ani nezmiňujte, nebo redakce bude muset jen mazat vulgární komentáře, a nebude mít proto čas na psaní jiných článků – jsem přesvědčen, že ani zdaleka nejsem sám, kdo by pro něho slušného slova nenašel!

  • To byl ten slavný den, kdy k nám byly zavedeny eskálátory.
    To byl ten slavný den, kdy k nám byly zavedeny eskálátory.
    Střídavé, střídavé, jezdí nahoru i dolu, střídavé střídavé, zkrátka jezdící schody.

    :))

    • Jan Sindelar:
      Diky za Vas komentar – zase jste si nabelh a potvrdil zim ze jste na miste nikdy nebyl…
      Doporucuji opravdu zajet na stanici Nadrazi Veleslavin a tam vystoupit. Tam je vpravo primo vedle trojiteho eskalatoru vytah – a primo nad tim vytahem jsou PIKTOGRAMY VOZICKARE A CLOVEKA S KUFREM..

    • Johnny Gomez:
      Nedělám to sice rád, ale musím konstatovat, že jste evidentní magor: v „terminálu“ Veleslavín (ten „terminál“ je v uvozovkách cíleně, protože podle Béma a jeho nohsledů tam žádný terminál nesměl nikdy vzniknout, a pokud se o jeho vhodnosti někdo zmínil, jeho další kariéra skončila – to následné nouzové řešení je proto jen „z nouze ctnost“) přestupuji dost často a výtahu jsem používal, protože je mi už dost nepohodlné chodit po pevných schodech i dolů – tím spíše mohu potvrdit konstatování autora, že kapacita výtahu je naprosto nesrovnatelná s kapacitou i jen jednoho ramene pohyblivých schodišť v každém směru: při větší frekvenci v dopravních špičkách by se výtah velmi rychle zahltil a leteckým cestujícím by se cesta na / z letiště prodloužila i o několik desítek minut.

  • Z clanku je jasne pazrne ze autor na danem.miste evidentne nikdy nenyl – jinak by nemohl psat zakove bludy…
    Kdezto ja se tam pohybuju denne..
    1.) Eskalatory z horniho vestibulu jsou instalovany jen v jednom vystupu na povrch a jsou tam 2!!! Hubene jenpro jedno cloveka v jednom smeru – zakze s velkym kufrem vedle sebe se tam stejne nevejdete.. Takze ty bludy o dvojici eskalaturu nahoru a dalsi dvojici eskalatoru dolu jsou uplne mimo realitu.
    2.) Z clanku by neznaly.mohl nabyt dojmu ze tam tedy zadne eskaltory nikdy nebyly – ackolyv tam od sameho zacatku dve trojice eskalatoru byly… jen nebyly z horniho vestibulu na povrch – KDE PRO TECH DOSLOVA PAR SCHODU JSOU ESKALATORY OPRAVDU ZBYTECNE!!!! PROTOZE OD SAMEHO ZACATKU JE VE STANICI VYTAH Z POVRCHU PRIMO NA NASTUPISTE METRA .. JINYMY SLOVY JE STANICE OD SAMEHO ZACATKU UPLNE BEZBARIEROVA!!!! A TO ZE PAR PITIMCU JE LINEJCH UJIT K VYTAHU VZDALENOST DO MAX.20 METRU OD ZASTAVKY JE OPRAVDU JEN AJEN JEJICH OSOBNI PROBLEM!!!! Z toho je jasne patrne ze je cela vec od zacatku umele nafouknuta s cilem poskodit konkretni lidi a konkretni organizace…
    3.) Informace o doplnenem pristresku me opravdu vytaci – v realu tam souply pristresek pro 6!!!! Lidi… ale ze ve spicce se tam sejde opakovane i vic jak 50 !!!! lidi nikoho nezajima – proto se tomu kazdy v lepsim pripade smeje a bere to za velmi spatny vtip!!! Ten pristresek je opravdu jen pristresek a ne ani budka – protoze to NEMA postranni steny takze az bude prset a foukat vitr – tak bude absolutne k nicemu i tem sesti „stastlivcum“…
    4.) Resit takovouhle kravinu to ano – ALE aby nekdo uz konecne zacal resit demolici vyhorele posprejovane ruiny plne odpadku bezdomovcu a fetaku ktera je doslova 4 metry !!!! Od tohoto slavneho noveho eskalatou – na to kazdej kasle.. Jak jsem uz psal minule – pokazde je videt jak turistum doslova ztuhne usmev kdyz to uvidej z autobusu kdyz z nej vylezou – TO DLOUHODOBE NIKDO NERESI…VYZYVAM DENIK ZDOPRAVY.CZ AT SE DO TOHO OBUJE A ZJISTI PROC TO DLOUHODOBE NIKDO NERESI..

    • Ad 1) Ano, nebylo to tak myšleno, ale z formulace mohlo vyplynout, že jsou tam čtvery pohyblivé schody. Upravili jsme. Že jsou schody užší, než je běžné, je v článku zmíněno (taky proč tomu tak je). Z dostupných videí je zřejmé, že cestující jízdu dobře zvládají, kufr nemusejí mít vedle sebe, ale na schodě pod sebou.

      Ad 2) Je vaše věc, jakého dojmu jste z článku nabyl. Linkou 119 na letiště nejezdí „pár líných pitomců“ ale stovky tisíc lidí měsíčně všech věkových kategorií, různé fyzické zdatnosti a zdravotního stavu. V této souvislosti považuji vaši zmínku o výtahu (na druhé straně silnice) spíše za vtip.

      Ad3) Ad4) bez komentáře

    • Jan Sindelar:
      Ja na lince 119 jezdim denne – tj. Ujit vzdalenost do max. 20 metru k vytahu opravdu neni neprekonatelny vykon..
      Jen tak mimochodem pro zasmati: dojit ze zastavky busu 119 pri prijezdu do Veleslavina do toho vlezu do metra, kde dneska zprovoznily ty slavne doplnene eskalatory je IDENTICKY STEJNE „DALEKO“ jako dojit k tomu mnou zminovanemu vytahu ktery je tam od zatku – proste prejde velmi prehlednou bocni silnici rizenou svetelnou signalizaci… a jeste si musim rypnout do autora predesle odpovedi – pana Sindelare – jinak to proste nejde – cestujici tak ted „musi“ prekonat 2 silnice.. a preskakovat obrubniky i s tim kufrem anebo so trosku zajit na spojovaci chodnicek aby nemusel preskakovat ty obrubniky – a navic uplne bez jakekoliv svetelne signalizace!!! A dolu do metra sjet ode dneska po 3!!! ruznych eskalatorech… Opravdu si myslite ze je to jednodussi a hlavne pohodlnejsi nez „easy“ sjet vytahem z povrchu rovnou az do stanice primo na nastupiste??? Necham na posouzeni kazdemu. 😀

    • Výtah a eskalátor se kapacitně vůbec nedají srovnávat … výtah je určen primárně pro vozíčkáře a nikoliv pro davy cestujících s kufry

    • Ta zchátralá budova v blízkosti stanice je v soukromém vlastnictví. Jestliže by s tímto stavem tedy někdo něco měl dělat, tak by to měl být magistrát města. Marek Illiaš

    • Tak postreh z dneska – nove eskalatory spusteny – poprtyr zustal a nove pribyl i k vystupu do Vokovic..
      Jinym slovy – spustenim novych eskalatoru portyri nejenze nevymizeli ale dokonce je jich dvojnasobek – tedy 2…

Newsletter