Železnice

Konec hlášení na poslední chvíli, cestující se nástupiště dozví půl hodiny předem

Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty s příchodem září změnila kritizovanou praxi na pražském hlavním nádraží, kdy se cestující dozvídali číslo nástupiště často jen několik minut před odjezdem.

Nově bude informace na tabulích s odjezdy uvedena už půlhodiny před odjezdem příslušného vlaku. „Přínos tohoto opatření spatřujeme především ve skutečnosti, že cestující budou mít dostatek času se beze spěchu dostavit ke správnému nástupišti a pohodlně nastoupit do svého vlakového spoje,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Z nádraží by tak měly zmizet obrázky zmatkujících turistů, jak nervozně klopýtají se svými kufry k nástupišti na poslední chvíli. Takový obrázek byl častý například u lineckých expresů, kde server Zdopravy.cz naměřil v polovině srpna pouhých sedm minut mezi zveřejněním čísla nástupiště a odjezdem. Už v pátek to byla zmíněná půlhodina.

Novinka ale není úplně bez háčků. Cestující se může dostat na své nástupiště v době, kdy zde ještě bude přistaven jiný vlak. „Cestující by se tedy před nástupem do vlaku měli ujistit, že skutečně nastupují do správného spoje. Informace o tom, kam který vlak jede, jsou standardně vyznačeny v informačních rámečcích přímo na dveřích nebo boku skříně železničního vozu,“ doplnil Illiaš.

11 komentářů

Klikněte pro vložení komentáře
  • Co z toho že budou svítit na tabulích, když vlak tam stejně ještě nebude. To mám jako mrznout na nástupišti?

  • Titulek je nesprávný. Číslo nástupiště se sice může objevit s až třicetiminutovým předstihem, ale hlášen bude ten vlak vždy až v okamžiku kdy tam bude skutečně přijíždět.

  • V pátek RJ odjezd 16.44 směr Starý Město se nástupiště objevilo až v 16.41. Stevardky si myslely, že pojede vlak prázdný, nevěděly co se děje.

  • To bude zajímavé až na tabuli budou uvedeny dva vlaky na stejném nástupišti a na stejné koleji…

    • No tak on je na té tabuli vždycky uveden i čas odjezdu, tak by to snad takový problém být nemusel…

    • Musím se při nejbližší příležitosti podívat, ale myslím že na hlavním nádraží v Brně tomu tak je a je zajímavé že i na tak přetíženém nádraží se jim drží relativně stabilně přistavovat vlaky na stejná nástupiště a stejné koleje.

    • stačí se podívat v PC nebo na telefonu ted koukám na hl. v Praze

    • tak dodatek Ex 1545 odjezd ve 14.02 tak naskočil na tabuli ve 13.32

    • ad K.S. V Brně je právě kvůli přetížení potřeba co nejvíce dodržovat dopravní program.

    • No a? snad mají cestující mozek …. v nemecku bezna zalezitost, ze na ceduli svítí 3 – 4 vlaky jedouci ze stejneho nastupiste a koleje.. a taky z toho nikdo nedela vedu.