Klíčové obchvaty na karlovarské D6: Nejlevnější jsou Alpine Bau a Hochtief

Stavba dálnice. Autor: MDČRStavba dálnice. Autor: MDČR

Věci na dlouho opomíjené karlovarské dálnici D6 se dávají do pohybu. Ředitelství silnic a dálnic dotáhlo do finále dvě důležité

Věci na dlouho opomíjené karlovarské dálnici D6 se dávají do pohybu. Ředitelství silnic a dálnic dotáhlo do finále dvě důležité soutěže na obchvaty Řevničova, Krušovic a Lubence. Miliardové tendry při dnešním otevírání obálek jen znovu potvrdily trend klesajících cen. Vyplývá to z dokumentů, které má deník Zdopravy.cz k dispozici.

V případě čtyřkilometrového obchvatu Řevničova a Krušovic míří za vítězstvím sdružení Alpine Bau a Berger, když v soutěži nabídlo cenu 1,066 miliardy. To je 67 procent ceny očekávané projektantem. Jen o osm milionů dražší bylo sdružení MTS, Eurovia a Swietelsky.

K získání zakázky na osmikilometrový obchvat Lubence má nejblíže konsorcium Hochtief, Colas a M-Silnice. Stavbu je ochotno zbudovat za 992 milionů korun, což je rovněž 67 procent předpokladu Ředitelství silnic a dálnic. Sedm zbylých soutěžících se dostalo nad miliardu, když druhé sdružení Swietelsky, Strabag nabídlo 70 procent předpokládané ceny.

Obě stavby začnou současně s úsekem Nové Strašecí – Řevničov, o kterém deník Zdopravy.cz psal koncem září. Otázkou je, zda se zahájení staveb stihne ještě letos. Ministerstvo dopravy to v materiálu, se kterým se v září seznámila vláda, považuje za možné, ba pravděpodobné. To ovšem za předpokladu, že nedojde k nějakým administrativním zádrhelům, například v podobě stížností k antimonopolnímu úřadu.

Silničáři už mají k dispozici všechny pozemky a mohou stavby odstartovat hned po podpisu smluv.  Za další tři roky by se řidiči měli dočkat výrazně pohodlnější cesty mezi Vary a Prahou, neboť všechna tři městečka působí na trase jako úzké hrdlo.

Tagy D6 ŘSD tendry
2 komentáře