Dopravci Železnice

Výrobce Mattoni spustil zkušební dopravu minerálek vlakem do Středokluk

Vlak s nákladem minerálních vod ve Středoklukách. Autor: Ondřej Kubala
Vlak s nákladem minerálních vod ve Středoklukách. Autor: Ondřej Kubala

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) v pondělí vypravila první vlak s nákladem minerálek z Kyselky na Karlovarsku do středočeských Středokluk. V čele vlaku byla lokomotiva řady 749 zvaná Barča či Bardotka, dopravu zajistila společnost Rail system.

Vlak Rail system ve Středoklukách. Autor: Ondřej Kubala
Vlak Rail system ve Středoklukách.
Autor: Ondřej Kubala

Společnost KMV zatím k projektu nechce sdělovat žádné podrobnosti s poukazem na to, že jde o striktně zkušební provoz. Není tak jasné, jak dlouho zkušební provoz potrvá a kolik vlaků v jeho rámci do středních Čech dorazí. „Chceme si ověřit, jak reálné je v našich podmínkách použití železniční přepravy na relativně krátkou vzdálenost z Kyselky do okolí Prahy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz už v lednu Roman Dittrich, Supply Chain Director Karlovarských minerálních vod.

Vlak Rail system ve Středoklukách. Autor: Ondřej Kubala
Vlak Rail system ve Středoklukách.
Autor: Ondřej Kubala

Vlak jel po trati přes Žatec, Lužnou u Rakovníka, Kladno a Hostivici. Ze Středokluk pak míří na vlečku skladu v Tuchoměřicích. Původně se přitom za pravděpodobnější považovala trasa přes Most, Louny, Zlonice a Slaný.

Firma už od roku 2012 vypravuje ze svého závodu v Kyselce pravidelné nápojové vlaky do Mostkovic u Prostějova.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Konečně! Původně si na ten výkon dělalo zálusk i ČD Cargo – ale aspoň bude mít „Hanzalík“ větší využití své lokomotivy, která jinak většinu času stojí.
    V Hostivici se asi objíždí snáz, než ve Středoklukách, tak proto asi to využití „Buštěhradky“ místo uvažované „Pražsko-duchcovské“.

    • Přes Louny a Podlešín jsou mnohem náročnější sklonové poměry, tak těžký vlak by byl pro samotnou bartotku na těchto stoupáních přes normu. Bylo by potřeba dvojče lokomotiv. Proto trasa přes Lužnou. A i tak měli do kopce za Žatcem co dělat.

    • Sklony i 16 % jsou, pokud vím, tam i tam, a na délku trasy je to také prakticky stejné, ale v normativech hmotnosti překvapivě dost velký rozdíl (ve prospěch „Buštěhradky“) skutečně je – to bych nečekal. Možná hrají roli i dlouhé oblouky v některých úsecích (např. z Podlešína). A navíc trasa přes Hostivici usnadní práci ve Středoklukách …

Newsletter

Partneři


Výběr editora