Doprava ve městě Zprávy

Kampaň proti jízdě na černo: Nižší pokuta za celoroční předplatné

Tramvaj. Ilustrační foto. Autor: DPP
Tramvaj. Ilustrační foto. Autor: DPP

V pražské městské a příměstské dopravě začíná dnešním dnem kampaň proti černým pasažérům. Akce bude mít v první fázi podobu především samolepek, které budou upozorňovat zapomnětlivce na nutnost koupit si jízdenku. Heslem kampaně je „Normální je zaplatit“.

„Chceme především mladší generaci ukázat, že jezdit načerno není cool. Všichni by si měli uvědomit, že cestovat na úkor ostatních je naopak hloupé a trapné,“ uvedl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Zřejmě nejzajímavější novinkou bude takzvaná pokuta za půlku. Nachytaný černý pasažér dostane možnost místo 800 korun pokuty zaplatit pouze 400 korun. Podmínkou bude, že pokutu nezaplatí revizorovi na místě, ale nechá si vypsat Zápis o provedené přepravní kontrole a zakoupí si roční kupon v hodnotě 3650 korun s platností ode dne nákupu. Tuhle změnu ale musí ještě projednat Rada hlavního města.

Děti budou od kontrolorů dostávat dětské lístky, aby si je mohly označit a tím trénovat poctivé chování. Kampaň je společným dílem ROPIDu, magistrátu a pražského dopravního podniku. Podle jeho statistik jízd na černo přibývá. Za loňský rok bylo uloženo v pražské MHD téměř 300 tisíc pokut, což je o dvě procenta meziročně více.

Kampaň proti jízdě na černo
Autor: ROPID
Štítky

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • No já mám ročni kupon, tak snad si ho nezapomenu prodloužit.

  • „Všichni by si měli uvědomit, že cestovat na úkor ostatních je naopak hloupé a trapné“ každý kdo používá MHD cestuje na úkor ostatních, neboť veřejná doprava je těžce dotovaná a jízdné je spíš symbolické.

    • To je však správně. MHD do měst patří. Navíc vytváří pracovní pozice, je mnohem bezpečnější a rozhodně přívětivější pro vzduch.

  • Kdyby ten svuj system naučili posílat SMS nebo emaily s upozorněním na konec platnosti kupónu, nemuseli by lepit samolepky.

    • EMS to tehdy zdůvodňoval tím, že notifikace o konci kuponu spadá pod obchodní sdělení a protože většina uživatelů nedala při pořízení Opencard souhlas se „spamem“, nemohly by se ani takové notifikace posílat… Facepalm.

    • Myslím, že když se kupon koupí přes internet, tak upozornění přijde. Nicméně, i kdyby ne, to je pro vás takový problém si nastavit vlastní upozornění do kalendáře?

    • Ten systém to už dlouhá léta dělá. Stačí být při nákupu v eshopu přihlášen a před koncem platnosti kupónuu přijde informační mail. Jenom to není spárované a pošle se, i když už mám zakoupený další kupon…

    • @Josef Petrák: děkuji za vysvětlení. Typické české, pro zákaznický přístup nula. Vaše chyba, tak plaťte.
      @Lukáš F: jasně, řešil jsem to přes Google kalendář, ale když při žádosti vyplňuji email, tak v dnešní době beru upozorňování jako samozřejmost.
      @Jiří Novák: na opencard mi to nefungovalo. Lítáčku si už neprodlužuji.

Newsletter

Partneři


Výběr editora