Železnice Zprávy

Kam pošlou ČD vozy ze Šumavy? Patra zamíří na Třeboňsko, některé 810 čeká zrušení

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy přijdou v prosinci s příchodem nového jízdního řádu o provozování vlaků v jihočeské části Šumavy. Soubor šumavských lokálek převezme společnost GW Train Regio. Naskýtá se proto otázka, kam dráhy šumavská vozidla přesunou. Podle mluvčí drah Radky Pistoriusové zůstane 90 procent vozidel v Jihočeském kraji, část se jich dostane do jiných regionů. Opuštění Šumavy povede i ke zrušení některých strojů.

Motorový vůz 842, ilustrační foto. Autor: České dráhy
Motorový vůz 842, ilustrační foto.
Autor: České dráhy

Kraji přitom zřejmě nejvíce ležel na srdci osud modernizovaných velkých motoráků 842 a jejich přípojných vozů. I proto kraj nově objednal rychlíky z Budějovic do centra Písku, kde se tyto vlaky uplatní. Regionovy pak částečně posílí provozní jednotku Tábor a spoje z ní obsluhované. Reginovy (doplněné motoráky 810) jezdí na tratích z Tábora do Ražic, Horní Cerekve a Bechyně. Některé Reginovy ale zamíří mimo jižní Čechy, konkrétní lokalitu dráhy neupřesnily. Podle informací deníku Zdopravy.cz to ale bude především Vysočina a Středočeský kraj.

Patrový vagon v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Patrový vagon v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Takzvaně humanizované patrové vozy z produkce bývalé NDR s lokomotivou 754 (Brejlovec) využijí dráhy v sezoně na trati Veselí nad Lužnicí – České Velenice. „Patrové vozy a větší kapacita při přepravě jízdních kol může ještě více zatraktivnit tuto turisticky lákavou oblast a cykloturistiku na Třeboňsku,“ sdělila Pistoriusová. Motorové vozy řady 810 pak budou podle stavu buď přesunuty do jiných lokalit, kde najdou využití, nebo budou zrušeny. Rušení se může týkat i vozidel v jiných částech republiky, kde je mohou nahradit ty vozy ze Šumavy, které byly modernizovány. „Rušení by se tak napříč republikou týkalo nemodernizovaných vozů 810,“ doplnila mluvčí.

Konkrétní počty u jednotlivých řad dráhy zveřejňovat nechtějí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bravo37
Host

jana h..netuším jestli jste zaměstnanec čd a hlavně jestli jste někdx jela na trati z č.b na Volary..zrovna zde zmiňované patrové vlaky jsou opravdu jedna velká ostuda…staré a špinavé..na wc jsem si po otevření dveří vůbec netroufnul a při nastupování jsme museli hledat funkční dveře protože ostatní byly podle průvodčí zarezlé…tak ať ukážou soukromníci jestli dokážou zajistit kullturnější cestování než čd…ty na to měly spustu let a zlepšení skoro žádné..ale sto lidí sto názorů🤔

asdf
Host
asdf

Tyhle Bmto, to je jeden z největších hnusů, co na českých kolejích jezdí. Ty by se neměly nikam přesouvat, ale rovnou sešrotovat. I jejich modernizace by byla vyhozené peníze.

Elb
Host
Elb

Když by šlo o věk a o stav, tak jsou už dávno všechny ve šrotě, jako většina jejich příbuzných, jestli ono to nebude tou potřebou dvoupodlažnosti vždy jen v části roku s tím, jak se dnes tyto klasické vozy vyrábějí..

Bravo37
Host

je pravdou že kultura cestování na téhle trati je katastrofální…všde se čd chlubí novejma vlakama a tady jseme zamrzli v minulém režimu..nedivím se že dráhy tendr prohrály

Elb
Host
Elb

Prohráli ho spíš cenou za úplně jinou věc, šetření a modernizace je jen taková mediální hra..

pet
Host
pet

Šroty bez klimatizace prodat do Rumunska nebo Severní Koreje a ne zase odsunout do středních čech

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

„nebo Severní Koreje“ – Další znalec. Ještě něco napiště, prosím.

asdf
Host
asdf

Tady zřejmě někdo nechápe nadsázku…

vagonář
Host
vagonář

Ten patrák na fotce je zralý tak na šroťák.

Jirka
Host
Jirka

810ky muzou poslat do Kolina, kde ty werky zdechaji jeden za druhym a zaloha zadna. Banda osvicencu v managementu umi jen rusit a pritom nedohledne v mysleni dal nez ke dverim sve kancelare…

Alfons
Host
Alfons

Ty 810 můžou poslat do Prahy, když chtějí něco dokurvit, tak se stylem…

viktor
Host
viktor

Bez možnosti využít síťovou skupinovou jízdenku u těchto parazitů, pro mě šumavské lokálky prakticky přestaly existovat;(

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Snad to tam nedopadne jako s rychlíkama Most – Plzeň, které vozí už jen vzduch. Hlavně, že stát ušetřil a lidi přešli do aut a autobusů. Přitom před tímto zlepšením byla obsazenost celkem ok, ale dneska v těch motorácích nevidíte člověka.

Martin
Host
Martin

Problém i absence společného tarifu. :-/ Ale jinak máte pravdu. S takovou se budou spoje do budoucna rušit, protože ani MD nechce vozit prázdné spoje. Dopravci to může být tak nějak jedno, ten své dostane.

Jan H.
Host
Jan H.

Martine, máte naprostou pravdu. A to státu nevadí, že dotuje rychlíky, kde jede pár cestujících? A to to má GW podepsané na deset let!!! Jim je jedno, jestli vezou sedm, nebo třicet lidí. Stát to stejně zadotuje!!! Je možné, že v některých úsecích jede s nima asi dost lidí, ale i tak. Hlavně, že to někteří kritizují u ČD. A proto kritici, až zase budete nadávat na dotace pro ČD, tak si zjistěte, jak to mají vaši miláčkové soukromníci. Jinak uznávám, že každý má právo na svůj názor.

asdf
Host
asdf

Tak měly české dráhy nabídnout konkurenceschopnou cenu a hlavně moderní vlaky a ne ten šrot, co tam jezdí dnes. Můžou si za to jedině samy. Je otázka jak je možné, že si soukromník byl schopný zajistit relativně moderní motoráky a zmodernizovat je na úroveň dnešních požadavků a ČD toho schopné nebyly….

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

To ASDF: To není pravda. ČD tam jezdilo s RegioSharky a předtím s řadou 843. O ceně ale už mluvit nemůžu. Jde o to, jestli za tu cenu, za kterou GW jezdí, tak jestli na tom má nějaký zisk nebo ne.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Jinak možná by bylo zajímavé o trati Most – Plzeň vydat článek ve smyslu jak také může dopadnout zpackané výběrko na rychlíky.

Michal
Host
Michal

Vzduch to vozilo i předtím, ještě před rokem to kolikrát bylo 10 lidí na spoj v průměru.

Michal
Host
Michal

Na rychlících do Mostu žralok nikdy nejel. Jezdilo 842 + 954 a nebo regionova. 843 už tam 10 let nejsou.

Jan H.
Host
Jan H.

asdf co to tady říkáte? Jaké relativně nové motoráky? Jsou to skoro 30 let staré motorové vozy předělané v ČR!!! Nemělo to ani WC! Nesplňující třeba nízkopodlažnost!!! Když stojí na údržbě v Teplicích, tak vidím, jak už mají polepené dveře, také jsem viděl koncové desky, protože jim nesvítila červená světla a také jsem viděl polepené WC!!! A to tu jezdí teprve rok. A když už mluvíte o ceně, tak si laskavě uvědomte, co obhospodařují ČD a co soukromník, který má pár starých křápů! A jestli tvrdíte, že to nesplňují ani ČD, tak tam se jednalo opravdu spíše o ceně. Neříkám,… Číst vice »

Jan H.
Host
Jan H.

Michale to máte pravdu. Ale Žralok tam jezdit měl na všech spojích. Nejvíce z celé republiky jich totiž mělo být deponováno v depu Plzeň. Ale asi kvůli tomu výběrovému řízení to takhle dopadlo. Nikdy to není ze dne na den, proto se asi čekalo jak to dopadne a proto Žraloci v té Plzni nejsou v takovém počtu. Nemělo to asi holt cenu je tam deponovat, když to vyhrál GW. Ale to je pouze můj názor.

asdf
Host
asdf

To Jan H.: Nevím, co tu píšete vy. Já píšu o šumavských lokálkách a tam budou nasazené nízkopodlažní RegioSprintery z poloviny 90. let, takže žádné 30 let staré motoráky. A nechápu tu poznámku, že jsou rekonstruované v ČR. To jako má být špatně nebo co? Jsou rekonstruované tak, že mají WC a zcela moderní interiér vyhovující současným standardům, včetně polohovacích sedaček, zásuvek a wi-fi, takže jejich věk (na české železnici spíše podprůměrný) je v podstatě bezpředmětný. Každopádně v rámci regionální dopravy budou poskytovat nadstandardní komfort a rozhodně je to zlepšení oproti současnému stavu, kdy tam jezdí na výkonech Z ČB… Číst vice »

asdf
Host
asdf

To Ten_z_Bíliny: Nepíšu o rychlících Plzeň – Most, ale o šumavských tratích.

Jan H.
Host
Jan H.

asdf Vy píšete o šumavských lokálkách, a já si myslel, že píšete o mot. vozech Plzeň – Most. A to, že je rekonstrukce provedena v ČR, tak tím jsem myslel to, že to přišlo tak jak to přišlo do ČR!

asdf
Host
asdf

Na o co? Důležité je, že je to zrekonstruované na současné úrovni. Ve Švýcarsku, které je dáváno za vzor železniční dopravy, běžně jezdí 30 let staré rekonstruované vozy.

Elb
Host
Elb

Bohužel, jsou tam potencionální tratě, ale v současné podobě to tam dává ekonomicky smysl, od nového jízdního řádu ještě větší, pochybuju že tam bude jezdit více lidí..

Josef
Host
Josef

Je velká škoda ty vozy rušit. Myslím, že by bylo lepší vozy zakonzervovat. Může přijít doba, kdy se dráhy budou vracet a nebudou mít s čím jezdit. Po rekonstrukci jsou to slušné vozy, které jsou na lokálkách nepostradatelné.

asdf
Host
asdf

Až se dráhy budou vracet na šumavské lokálky, tak 810 bude beznadějně zastaralý šrot (a to už je skoro dneska).

Černý
Host
Černý

Souhlasím. Není za ně kloudné náhrady a mnohde se nic jiného nevyplatí

Michal
Host
Michal

Jan H, to si asi pletete s 628, která WC má již z výroby. Na šumavě budou 654..

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Důležité teď bude, aby rušené mv ř. 810 byly opravdu zrušeny definitivně. Se stejnou důkladností, jaká je nyní věnována rozložení nepotřebných vozů býv. řady Bt v ČT. Jinak je někdo šikovně „přepere“, jako svého času přepraly wapy přes Polsko a objeví se zázračně u „pružnějšího“ soukromníka. Když už se na Jihu dodržuje princip „za hodně peněz málo muziky“ (úbytek dalších téměř 10% spojů), tak ať to mají se vším všudy.

Martin Kosek
Host
Martin Kosek

V tom definitivním zrušení vidím problém. Nejprve by mohli být nabídnuty spolkům provozujícím historické výletní vlaky. Klidně s nějakou doložkou o zákazu konkurence spojům ČD na dané trati … až budou na tratích soukromí dopravci, může to být ČD stejně buřt 🙂

Martin Jarath
Host
Martin Jarath

Patrový vagon v Českých Budějovicích.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

To rozhodně nejsou Budějce. 😉