Infrastruktura Železnice

Jediný soutěžící a minisleva. Kapsch získal další velkou zakázku na české železnici

Lokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: Kapsch
Lokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: Kapsch

Společnost Kapsch Carrier Com vyhrála další zakázku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na pokrytí české železnice signálem GSM-R. Za 293,8 milionů korun zabezpečí trať z Českých Budějovic do Plzně.

Vyplývá z informací zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek.  SŽDC ve věstníku zřejmě omylem vyplnila ve formuláři text , který odpovídá jiné, dříve zadaná zakázce na pokrytí tratě z Českých Velenic do Horního Dvořiště přes České Budějovice.

Kapsch byl opět jediným soutěžícím, nikdo jiný se nepřihlásil. Tomu odpovídá i konečná cena, která je jen o 800 tisíc korun nižší, než byl odhad.

Kapsch pokryje celkem 153 lilometrů trati, včetně potřebných úseků vstupů z navazujících tratí Horažďovice předměstí – Klatovy – Domažlice, Ražice – Tábor a Protivín – Zdice.

Pokrytí signálem GSM-R chtělo SŽDC na trati z Plzně do Českých Budějovic provést už v roce 2014, ale levněji: za 256 milionů korun. Zakázku nakonec SŽDC zrušilo po kritice jednoho z možných zájemců. Monopol Kapsche tehdy kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad. Teď se ukazuje, že Kapsch zřejmě uhájí tento byznys před ostatními konkurenty na trhu až do pokrytí celé české sítě.

Štítky