Infrastruktura Železnice

Jediný soutěžící a minisleva. Kapsch získal další velkou zakázku na české železnici

Lokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: Kapsch
Lokomotiva Siemens Taurus v reklamním nátěru Kapsch. Foto: Kapsch

Společnost Kapsch Carrier Com vyhrála další zakázku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na pokrytí české železnice signálem GSM-R. Za 293,8 milionů korun zabezpečí trať z Českých Budějovic do Plzně.

Vyplývá z informací zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek.  SŽDC ve věstníku zřejmě omylem vyplnila ve formuláři text , který odpovídá jiné, dříve zadaná zakázce na pokrytí tratě z Českých Velenic do Horního Dvořiště přes České Budějovice.

Kapsch byl opět jediným soutěžícím, nikdo jiný se nepřihlásil. Tomu odpovídá i konečná cena, která je jen o 800 tisíc korun nižší, než byl odhad.

Kapsch pokryje celkem 153 lilometrů trati, včetně potřebných úseků vstupů z navazujících tratí Horažďovice předměstí – Klatovy – Domažlice, Ražice – Tábor a Protivín – Zdice.

Pokrytí signálem GSM-R chtělo SŽDC na trati z Plzně do Českých Budějovic provést už v roce 2014, ale levněji: za 256 milionů korun. Zakázku nakonec SŽDC zrušilo po kritice jednoho z možných zájemců. Monopol Kapsche tehdy kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad. Teď se ukazuje, že Kapsch zřejmě uhájí tento byznys před ostatními konkurenty na trhu až do pokrytí celé české sítě.

Štítky

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora