Železnice Zprávy

IDS CARGO odkoupilo bobinu z Polska, dostane původní nátěr ČSD

Barevné schéma pro revitalizaci lokomotivy 140.042. Foto: IDS Cargo
Barevné schéma pro revitalizaci lokomotivy 140.042. Foto: IDS Cargo

Soukromý nákladní dopravce IDS CARGO rozšířil svůj vozový park o další elektrickou lokomotivu řady 140. Oproti jiným strojům se bude výrazně lišit: IDS CARGO pro ní chystá nátěr v původních zeleno-krémové barvě, s jakým jezdila v osmdesátých letech pro ČSD.

Jde o lokomotivu 140.042, kterou ZSSK Cargo před lety prodalo do Polska. Kvůli úpravám na provoz v Polsku, takzvané polonizaci, se liší od jiných „bobin“ například hranatými světly.

Vymýšleli jsme, zda k našemu desetiletému výroční nepřijít s něčím speciálním. Uvažovali jsme například o nějakém typu foto polepu. Nakonec však náš marketing přišel s nápadem retro laku, který tu již delší dobu nebyl, a tak by vzbuzoval zájem našich fanoušků a dalších železničních příznivců,“ řekl předseda představenstva IDS CARGO Michal Gajdoš. Retro nátěr má podle něj vyjadřovat hrdost a „nádražácké“ kořeny. „Naše železnice vychází z úspěšné historie a my jsme na to hrdí,“ dodal Gajdoš.

Lokomotiva aktuálně prochází kompletní revitalizací v ČMŽO, kde se jí vrací například kulatá světla i další detaily. Vyjet by měla v březnu. Bude nasazena do normálního provozu, firma ale nevylučuje, že pro železniční fanoušky přichystá i speciální akce, chystá například „sledovačku“, kdy na firemním facebooku oznámí GPS souřadnice.

IDS CARGO má ve flotile přes 20 lokomotiv, jedním z posledních přírůstků byla loni například vícesystémová lokomotiva 365 od CZ LOKO. Jde o modernizované lokomotivy původem z Belgie.

21 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak to se těším, až si 042 někde u nás vyfotím. Jinak na vlečce odbočující ze stanice Lewin Brzeski stojí už několik let asi 4 nebo 5 lokomotiv řady 141 (jedničkových bobin) ještě nepolonizovaných a v dosti žalostném stavu, jsou vidět z tratě Brzeg – Opole.

  • Jenom by mě zajímalo jak do toho budou dávat za pár let ETCS.

    • To dřív skončí stejnosměrná napájecí soustava, než dojde na ETCS.

  • ČDC žádnou nulkovou bobinu nikdy nemělo. Tuhle prodala ZSSKC ODOSu, následně se přes SŽDS a Loko Trans dostala k STK, odkud ji koupillo IDSC.

  • Spis se zrptam… v jadpisu stoji, ze tech bobin bude vic, z clanku vyplyva, ze prebarvi jednu

    Tak jak to je?

  • A proc by (tim spis, ze je to soukromnik) porizoval drahy vectrony, kdyz ty bobiny odvedou strjnou praci za o dost nizsi cenu?

    • Uplne stejnou samozrejme ne, normativy pro radu 140 a pro radu 193 (nebo 383 chcete-li) jsou pochopitelne dost odlisne, ale kus prace Bobina odvede….a kdyz se naucili jezdit lokomotivy 121 ve dvojclenu, proc to nenaucit treba i 042 a 094…

    • Ty revize po obězích se ale v dnešní době trochu prodražují. Ale jestli je někdo železniční ekvivalent Franty Vomáčky s jednou Avií, tak chápu, že se mu hodí i bobina…

  • Původnímu retronátěru chybí třeba dva štráfy přes kulatý vokna

  • Jestli by to výročí neoslavili líp třeba líznutím Vectrona než dovozem a přestříkáním nějaké stoleté mrdky, kterou nechtějí ani v Polsku…

    • V Polsku sice jsou firmy, ktere se zbavuji starych lokomotiv 140, 121, 18x, honosi se nakupy a pronajmy Traxxu, Vectronu, Gam a pod., ale spolupracovat s nimi je hruza…pouze v lokomotivach to neni. Stejne jako se rika, ze „na barvu to nejezdi“…

    • majitel si třeba plní sny, znám dost podobných lidí co veterány milují.

    • Edo fajn, kdyby přiznali sběr veterána, tak to beru, ale slavit tím výročí firmy je v roce 2018 vhodný tak pro KŽC Dopravu. Samozřejmě uvítám i tvůj autenticky zasvěcený a mnohem inteligentnější komentář.

    • Pane Michale, v prvé řadě je jejich věcí, co si koupí. O tom se asi přít nebudeme. Dále předpokládám, že vědí, co dělají, a to lépe než vy, tudíž jim vyčítat nebo je urážet slovy, že takovou stoletou mr*** nechtějí ani v Polsku, rozhodně o vaší erudici či schopnosti slušně diskutovat a prezentovat názory příliš nevypovídá. A i takto stará lokomotiva po revitalizaci může ještě udělat hodně práce. Na něco zkrátka není potřeba drahý nejnovější stroj a navíc mi oslava revitalizovanou bobinou v původním zabarvení přijde jako mnohem stylovější a originálnější než tuctovým Vectronem. A ještě jedna věc – možná to bude znít zvláštně či staromódně, ale poprosím vás o vykání, jelikož se neznáme a ani internet není důvodem rezignovat na obecně zažitá pravidla slušného chování.

Newsletter

Partneři


Výběr editora