Infrastruktura Železnice Zprávy

Heřmanova Huť – Nepomuk. Elektrizace lokálky má umožnit nové spojení přes Plzeň

Stanice Heřmanova Huť. Foto Mef.ellingen/Wikimedia Commons
Stanice Heřmanova Huť. Foto Mef.ellingen/Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty chce při modernizaci a elektrizaci trati z Plzně přes Domažlice do Bavorska instalovat troleje i na lokálce mezi Nýřany a Heřmanovou Hutí.

Tato trať je v regionální dopravě druhou nejvytíženější regionální železniční tratí v aglomeračním pásmu města Plzně, která vykazuje stovky přepravených cestujících denně. Navíc se v souvislosti s novou bytovou výstavbou v Heřmanově Huti počítá s dalším nárůstem počtu cestujících,“ vysvětlil plány mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Podle něj se navíc u tratě vystavěla nová průmyslová zóna až pro 1500 lidí.

Díky elektrizaci počítá kraj se zavedením nové linky Heřmanova Huť – Nýřany – Plzeň – Nepomuk v elektrické trakci přes plzeňský uzel. „Tím, že zelektrizujeme i návaznou trať, bude možné obsluhovat toto území elektrickými jednotkami a nebude nutné je kombinovat s dieselovými. Zároveň dojde k efektivnějšímu využití elektrických jednotek, které by jinak patrně prostály čas v Nýřanech,“ dodal Tesař.

SŽDC nepředpokládá, že by elektrizovala jen desetikilometrový úsek této tratě, jeho provedení je podmíněno tím, že se „zadrátuje“ i hlavní trať z Plzně do Domažlic.  „Předpokládáme, že by elektrizace tratě Plzeň – Domažlice přišla na řadu jako poslední etapa její celkové modernizace a proběhla by současně i na trati Nýřany – Heřmanova Huť. K její dřívější elektrizaci nevidíme důvod,“ dodal Tesař.

Aktuální plány počítají se zahájením stavby v roce 2022. Kromě elektrizace se modernizace týká prakticky celé trati včetně úpravy přejezdů nebo nových nástupišť. Trať bude vybavena novým zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Předpokládá se rovněž elektrizace střídavou napájecí soustavou, která bude navazovat na elektrizaci tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice. Trať bude ovládána dálkově.

Kvůli přípravě modernizace už SŽDC hledá firmu, která zpracuje záměr projektu revitalizace a elektrizace desetikilometrové tratě. Vítězná firma, kterou najde SŽDC v soutěži s odhadovanou cenou 8,8 milionů korun, má současně zpracovat dokumentaci pro územní řízení.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
V.Č.
Host
V.Č.

Tratˇč.181 Nýřany – Heřmanova Huť a zpět je zcela nevytížená, vyjádření mluvčího SŽDC Pavla Tesaře je nepravdivé, když prohlásil : “ trať vykazuje stovky přepravovaných cestujících denně “ . Bydlím v blízkosti tratě a soupravy projíždějí obcí Blatnice často bez jediného cestujícího. Nová elektrifikovaná trať bude zcela neefektivní investice.

Twix
Host
Twix

Druhá nejvytíženější regionální trať v aglomeračním pásmu Plzně – dobře řečeno, hlavně že takových lokálek tam jsou mraky 🙂 První budou asi Radnice, třetí a poslední bude nezvěstický konec 175. Rokycanský konec 175 je už v aglomeračním pásmu Rokycan a bezdružická trať už je taky mimo aglomerační pásmo Plzně 🙂 Jinak ale nejsem proti tomu, aby se z tratí něco dělalo, pokud v tom kraj vidí potenciál – a pokud se to tedy obejde bez nové napájecí stanice, když ty vlaky nemohou být aspoň zpočátku motorové. To, že tam nejezdí moc lidí, když musejí v Nýřanech překrosit pět kolejí, vyšplhat… Číst vice »

Milan Bačík
Host
Milan Bačík

Stovky cestujících deně? Co tam jezdí za soupravy v současné době? Při tomhle provozu mi to nepříjde jako ekonomická investice.

redakce
Člen

Při počtu cca 13 párů vlaků v pracovní dny nejsou „stovky lidí“ problémem vychází to už při průměru 10 cestujících na vlak.
Otázkou je, co lze udělat s traťovou rychlostí, aby se tam vlaky neplížily jako hlemýždi – nějaký potenciál v podobě osídleného území v okolí trati tam je, a kdyby v Heřmanově Huti vlaky vzájemně navazovaly s autobusy přes Kladruby do Stříbra, nemusela by investice vložená do lokálky být úplně neúspěšná.

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Minulý hejtman ji chtěl zavřít.

Franta Womáčka
Host
Franta Womáčka

Aby pak jeho stranický kámoš objevil skrytý potenciál této obce, který přímo volá po taktovém nasazení elektrických jednotek? Nedáme tipovačku, které to asi nakonec budou?

MartinM
Host
MartinM

Vzhledem k tomu, že už jsou koupený tak to nebude příliš těžké uhodnout….

MartinM
Host
MartinM

To jo pro Nepomuk-Plzeň, ale je fakt je, že si můžou za 5 let říct že jsou starý vyhodí je a koupí nový…

Partneři


Newsletter

Výběr editora